Tai ne problema, nes ši markė turi stebėtinai lojalius klientus. Jie per 2018 metus Europoje įsigijo 40600 automobilių, iš kurių 70 proc. sudarė du modeliai – „Forester“ ir XV.
Naujos kartos „Forester“, kurio debiutas daugelyje Europos rinkų įvyks šį rudenį, yra naujiena, apie kurią šiuo metu daugiausiai kalba gamintojo atstovai.
Visgi ne mažiau svarbus bus ir kartu su tuo įvyksiantis naujos hibridinės pavaros pristatymas Senojo žemyno rinkoms.
Reikėjo pakeisti dyzelį
2018 metais „Subaru“ pagaliau susitaikė, kad ambicingą dyzelinio opozicinio variklio projektą teks nurašyti į nuostolius.
Tai buvo sudėtingas sprendimas ypatingai turint omenyje tai, kad motoras buvo kuriamas nuo 0 ir kainavo ne vieną šimtą milijonų eurų.
„Subaru“ pardavimų, rinkodaros ir viešųjų ryšių vadovas Europos rinkoms Davidas Dello Stritto mums neigė, kad dyzelinį motorą kamavo patikimumo problemos.
Anot jo, su mechaninėmis pavarų dėžėmis šis variklis puikiai veikė.
D. Dello Stritto teigimu, tai buvo tiksliosios inžinerijos kūrinys, su kuriuo negalima buvo elgtis taip grubiai, kaip dauguma europiečių įpratę su dyzeliniais automobiliais.
Visgi net ir jis pripažino, kad su dyzelinį variklį kamavo problemos, kurios niekada nebuvo būdingos benzininiams motorams.
Taigi dyzelio nebeliko, tačiau „Subaru“ vis tiek knietėjo parodyti, kad jie gali geriau. Tam buvo sukurta nauja „e–Boxer“ hibridinė pavara.
Kitokios prigimties hibridas
Iš pirmo žvilgsnio jos techniniai parametrai elektromobilių priešaušryje atrodo juokingai.
Tai vos 12,3 kW elektros motoras ir 118 voltų baterija, kurios netgi nėra galimybės įkrauti iš išorės.
Taip pat neįmanoma mygtuko paspaudimu persijungti į vien elektrinį režimą – jis aktyvuojamas automatiškai pagal benzininio variklio apkrovą ir baterijos energijos atsargas.
Elektrinio režimo labai pasigesti nevertėtų – su kuklia baterija „Forester“ nuvažiuotų vos tris kilometrus.
Belaipsnė automatinė transmisija patobulėjo, bet savo veikimo principu vis tiek visiškai netinka dinamiškam vairavimui.
Tiesa, vaikus į darželius ir mokyklas transportuojančios mamoms to greičiausiai nelaiko rimtu trūkumu.
„Subaru“ skelbia, kad naujoji hibridinė pavara leido maždaug 10 proc. sumažinti visureigių degalų sąnaudas.
Visgi tikrieji jos privalumai atsiskleidžia bekelėje – sūkių neapriboti papildomi 65 Nm bekelei skirtai „X mode“ sistemai suteikia naujas galimybes.
Juntamas skirtumas
„Forester“ ir XV su iš pažiūros sunkiai įveikiamomis kliūtimis gali susitvarkyti ir be šios sistemos, tačiau ją aktyvavus benzininiam varikliui ir vairuotojui tenka mažiau streso.
Papildomas sukimo momentas kartu su automobilio prilaikymo įkalnėje ir stabdymo nuokalnėje pagalbinėmis sistemomis juntamai palengvina važiavimą sudėtingoje bekelėje.
Čia kyla šioks toks paradoksas, kurį pripažįsta ir patys „Subaru“ atstovai – kompanijos automobiliai turi įspūdingą pravažumą, nors klientai 90 proc. laiko praleidžia ant asfalto dangos.
D. Dello Stritto šią situaciją vertina filosofiškai.
Anot jo, panašiai kaip kovotojas, kuris puikiai žino, ką moka, taip ir kompanijos visureigiai neprivalo kasdien demonstruoti savo sugebėjimų.
Lietuvoje ir toliau į šiaurę nuo mūsų esančiose šalyse „Subaru“ modeliai yra populiarūs būtent dėl to, kad vairuotojai yra ramūs dėl to, kad kelias jiems bus pravažiuojamas net jei maišysis dangus su žeme.
Vairuotojai nori būti pasiruošę blogiausiam, nors greitai ir sniegas mūsų keliuose gali nebepasirodyti.
Be atsarginio rato
„Subaru“ skelbia, kad dėl gale sumontuotų baterijų bagažinės tūris beveik nepasikeitė, tačiau tai nėra tiesa.
Gamintojas lygina skirtingus dalykus: ankstesnės kartos modeliai su vidaus degimo varikliais tokios pat talpos bagažines turėjo vežiodami atsarginius ratus, o modeliuose su hibridinėmis pavaromis krovimo talpa skaičiuojama be jų.
Gale atsiradus baterijai naujos kartos „Forester“ svorio pasiskirstymas priartėjo prie trokštamo santykio 60:40, tačiau 220 milimetrų prošvaisą turinčiam visureigiui tai – menkas privalumas.
Važiuojant greičiau posūkiuose jis smarkiai svyruoja, o vairas – visai neinformatyvus.
Tai jokiu būdu nėra pasivažinėjimams lenktynių trasose skirtas modelis, todėl kitko tikėtis ir neverta.
Svoris ir pasirinkimas
Greta „e–Boxer“ hibridinės pavaros privalumų yra ir vienas nepaneigiamas trūkumas.
„Subaru“ pavyzdingą elgesį prastuose keliuose ir bekelėse nemaža dalimi lėmė nedidelis svoris.
Tuo metu elektros motoras, aukštos įtampos laidai, baterija ir valdymo įranga pridėjo papildomus 110 kilogramų.
Ši nuobauda tokio paties dydžio yra abiem modeliams – XV ir „Forester“.
Taip pat verta paminėti, kad jei XV modeliui hibridinė pavara bus viena iš siūlomų jėgainių, tai „Forester“ ji bus vienintelė.
Europiečiams teks tenkintis 150 AG išvystančio 2 litrų benzininio variklio ir 12,3 kW elektros motoro deriniu. Tokia pati kombinacija bus siūloma ir mažesniam XV.
„Subaru“ atstovai konstatuoja, kad senamadiškiems pirkėjams teks susitaikyti su tuo, kad technologijos tobulėja, o automobilių konstrukcija keičiasi.
Išvada:
„e–Boxer“ žymi visiškai naują etapą „Subaru“ istorijoje.
Susitaikyti su tuo, kad dyzelinis variklis nepasiteisino ir atnešė nemažus nuotolius kompanijai buvo nelengva, tačiau tokiu atveju žvalgytis atgal jau neverta – reikia žengti žingsnį į priekį.
„Forester“ ir XV su naująja hibridine jėgaine netapo sportiški ar itin taupūs.
Gamintojo siekis buvo kiek kitoks – suteikti abiem modeliams šiek tiek žvitrumo pajudant iš vietos ir papildomo pajėgumo bekelėje.
Abu tikslai buvo įgyvendinti ir tai dar vienas pavyzdys, kad nebūtina viską taip pat, kaip konrurentai
„e–Boxer“ turi savų trūkumų ir juntamas papildomas svoris – bene didžiausias iš jų, tačiau kai to labiausiai reikia, sistema veikia pavyzdingai.
Ar jis turės įtakos legendiniam „Subaru“ patikimumui – parodys laikas.
„Subaru e–Boxer“ hibridinės pavaros vertinimas:
Mums patiko:
* Papildomo sukimo momento privalumai bekelėje.
* Smagesnis pagreitėjimas iš eigos.
* Išlaikytas žemas svorio centras.
Mums nepatiko:
* Padidėjęs automobilių svoris.
* Erzinanti belaipsnė pavarų dėžė.
* Nėra važiavimo vien elektra režimo.