Šeštadienį iš labo ryto vienas kitam spaudė rankas sveikindamiesi ir rikiuodami automobilius Vilniuje, Gedimino prospekte surengtoje išskirtinių automobilių parodoje „Memel Motor Fest“.
Išgelbėjo gelbėtojų „mikriuką“
„Specialios paskirties 1986-ųjų gamybos „Dodge“ gelbėtojų automobilį šveicarai užsisakė Amerikoje. Štai dėl to jo važiuoklė yra pakelta. Jis padirbėjo Šveicarijoje, o „vargšai“ lietuviai 2008-aisiais metais jį gavo labdaros. Taigi gerą dešimtmetį Alytuje juo važinėjo gelbėtojai, tačiau kai buvo nutarta jį parduoti aukcione, originali rida tebuvo 28 tūkst. kilometrų.
Ten jį ir nusipirkau. Gaila, kad jame buvo išardyta visa vidaus įranga, nudraskyti švyturėliai. Taigi teko viską atkurti. O kadangi tai amerikietiška mašina, jį atnaujindamas ir parinkau būtent tokį stilių“, – sakė Dzūkijos senovinės technikos klubo atstovas alytiškis Saulius Mastauskas.
Šio ryškaus „Dodge“ autobusiuko benzininis variklis nemenkas – kubatūra 6 l, taigi galima numanyti, kodėl gelbėtojai jo išsižadėjo.
Vairuoja ir didžiuojasi
„Faktas, – šyptelėjo „Jeep“ entuziastų klubo įkūrėjas, „Jeep Club Lithuania“ prezidentas Nerijus Laurinaitis. – Visi mūsų visureigiai yra išskirtiniai“. Ir pabėrė, kada, koks ir kur buvo pagamintas.
Jo įsteigtas klubas šiuo metu vienija 150 narių, o į išskirtinių automobilių parodą saviškius atvarė keturiolika savininkų. Svarbiausia joje – „Wrangler“ visureigių kolekcija nuo pirmojo, pagaminto 1989-aisiais, iki šiųmečio, naujausio.
Tačiau tarp jų yra ir vienas kitoks – „komandinis“, nes parodoje skirtas žiūrovų komandų rungtims. Nugalėtojams numatytas ir prizas – savaitgalis kelionių su naujausio modelio „Jeep“.
„Meilė iš pirmo žvilgsnio“, – taip savo pernykštį pirkinį – 2007-ųjų gamybos „Jeep“, internetu surastą Amerikoje, pavadino Vainius Civilka iš Kėdainių . – Sutvarkiau ir nuo pernykštės liepos važinėju“.
Šį automobilį, kaip ir kitus amerikietiškus „broliukus“ ar „pusbroliukus“ varo galingas – 5,7 l benzininis kubatūros variklis. Taigi ramiai važiuojant jis sugurkšnoja 15 litrų degalų 100-ui kilometrų, o jei naudojamas žaidimams miškuose – tai ir visus 40 litrų.
„Žaidžiame – ir orientacinėse varžybose dalyvaujame, ir šiaip savaitgaliais išvažiuojame pasivažinėti. Tai šeimyninis – septynvietis minivenas. Mano vaikai dar maži, bet ir jiems jis labai patinka“, – patikino Vainius.
Tebesaugo plakatą
Vilnietis Kęstutis Gvezdauskas tai patiria nuolat: praeiviai negali praeiti pro šalį nekyštelėję nosies į automobilio vidų. Ypač, kai būna nuimtas stogas ir išimtos durys.
„Tai pirmasis – 1989-ųjų „Jeep Wrangler YJ“. Tais metais ant konvejerio jis pakeitė „Jeep Willys“.
O šis – mano vaikystės svajonių automobilis. Iki šiol turiu išsaugojęs plakatą, kuriame reklamuojamos cigaretės su vadinamuoju „Marlboro Jeep“. Mano svajonė ėmė ir išsipildė prieš trejus metus – atraudau jį ne kur nors tolybėse, o Lietuvoje. Tiesa – leisgyvį“, – pasakojo K.Gvezdauskas.
Šio automobilio kilmės šalis yra Kanada, nes būtent joje nuo 1986 iki 1991 metų „Wrangler“ buvo gaminami Europos bei viso pasaulio rinkai.
„Šiuo metu jų kaina siekia aukštumas, bet kai pirkau, jis buvo perpus pigesnis. Dabar tokių automobilių vertė, ko gero, būtų apie 15 tūkst. eurų“, – sakė vyras.
Už kelis – vienas
„Tai mano 1979-ųjų „Toyota Land Cruiser“ – 3 l dyzekliukas, viskas originalu. Pirkau ją Lietuvoje. Ankstesnis savininkas bandė automobilį restauruoti, bet užmetė.
Susitvarkiau ir važinėju ja nuolat. Smagi mašina“, – patikino vilnietis Miroslavas Bielinis.
Šie automobiliai jį užvaldė maždaug prieš porą dešimtmečių – nusipirkęs sau pirmąjį 1960-ųjų „Toyota Land Cruiser“, šių modelių nebeišmainė į jokius kitus.
„Pernai vasarą mano namų kieme Vilniuje jų buvo net penki. Pardavęs kelis pagaliau radau tai, ko ieškojau – būtent šią „Toyota“. Tai mašina „dūšiai“, – patikino M.Bielinis.
Pirkinys nepalieka abejingų
„Fantastinė“, – komplimentų, eidami pro „Chevrolet“ automobilį, negailėjo parodos lankytojai. Taip būna ir tada, kai Marius Polučanskis juo išvažiuoja į Vilniaus gatves: vairuotojai – pypina, pėstieji – mojuoja, sustojus – lenda pro langus, fotografuoja ir fotografuojasi.
1958 metų gamybos automobilį jis parsiskraidino prieš trejus metus jau restauruotą, bet ir Lietuvoje meistrai dar prikišo prie jo rankas. Dabar gi Marius už jo vairo dažniausiai sėda savaitgaliais, tiesiog norėdamas smagiai pasivažinėti. Tolimesnėms kelionėms jis per daug „ėdrus“.
„5,7 l kubatūros varikliui degalų reikia daug ir sočiai. „Užsipylus sklidiną baką ir dieną pavažinėjus mieste, vakare bakas jau būna tuščias“, – šyptelėjo vaikinas.
O detalių reikia atsisiųsti iš Amerikos? „O, taip, ir dar paieškoti reikia“, – patikino jis.