Lrytas.lt testas: kaip išsirinkti, su kuriuo KTM labiau tinka naujasis variklis?

2019 m. gegužės 25 d. 17:18
Specialiai lrytas.lt iš Rygos.
Dakaro ralyje KTM šiais metais iškovojo 18-ąją pergalę iš eilės ir jau seniai garsėja motociklais, kurie skirti važiuoti itin prastais keliais, bekele ar purvinomis trasomis, tačiau iš tiesų kompanijos bendra strategija – gerokai platesnė.
Daugiau nuotraukų (45)
Užsibrėžtas tikslas 2020 metais parduoti 400 tūks. motociklų, o tam reikia naujų itin plačiam pirkėjų ratui tinkančių modelių. Taip atsirado visiškai naujas variklis ir trys motociklai.
Visų pirma, austrai puikiai matė, kokiais kiekiais „Yamaha“ parduoda savuosius MT07 ir MT09. 
Dėl šios priežasties praėjusiais metais debiutavo naujas gatvėms skirtas vadinamasis „plikas“ modelis „790 Duke“.
2018 metais tai buvo vienas trokštamiausių motociklų tarp žurnalistų, kurie rašo apie techniką su dviem ratais. 
Priežastis – ne tik naujas modelis, bet ir visiškai naujas 800 kubinių centimetrų darbinio tūrio variklis.
Pažįstamas charakteris
Pažeidžiant KTM tradicijas šis motoras nėra V formos ir todėl prieš jo debiutą tarp motociklų entuziastų buvo girdimas šioks toks nepasitenkinimas. 
Visgi jis greitai išgaravo po pirmųjų testų.
LC8c žymėjimą gavusio variklio cilindrai yra vienoje eilėje, tačiau švaistikliniai kakliukai išdėstyti 285 laipsnių kampu. 
Be to, lygiai taip pat, kaip kituose KTM motoruose alkūninis velenas yra ne tiesiai po cilindrais, o šiek tiek šone, t. y. viršutinėje padėtyje švaistiklis nėra statmenas sukimosi ašiai. 
Visa tai reiškia, kad motociklo riaumojimas labai primena įprastą V formos agregatą. Netgi vibracijos yra panašios. 
Didžiausias tokio cilindrų išdėstymo privalumas – mažesni gabaritai. Taip inžinieriams pavyko žemiau nuleisti degalų baką ir padaryti siauresnį toje vietoje, kurioje jį liečia vairuotojo kojos.
Prieinamas kiekvienam
Tokiu būdu „790 Duke“ tapo vienu patogiausių ir prieinamiausių gatvės skirtų modelių rinkoje. 
Kaip patys įsitikinome šalia Rygos vykusių testų metu, tai galioja ir motociklo valdymui. 
Be eksploatacinių skysčių jis sveria apie 170 kilogramų ir tai išties įspūdingas rezultatas. 105 AG galios ties 9000 aps./min. tokiam motociklui – daugiau nei gana. 
Jis klusniai svyra ant šono greitesniuose posūkiuose ir atrodo lengvas lyg dviratis važiuojant mieste. 
Standartinėje įrangoje yra perjungimo be sankabos sistema, kuri gali greitai išlepinti bet kurį vairuotoją. Juolab, kad veikia tiek perjungiant žemesnę, tiek aukštesnę pavarą. 
Netgi yra sistema, kuri užtikrina, kad per daug pasukus akceleratoriaus rankeną žeminant pavaras neužsiblokuos galinis ratas. 
„790 Duke“ siūlo ir daugiau šiuolaikinių technologijų įgalintų gėrybių: skirtingus važiavimo režimus, posvyrio kampo fiksavimą, sukibimo kontrolę ir ABS. 
Malonumas kainuoja
Taip pat yra pagalbinė sistema, kuri neleidžia pakelti priekinio rato, tačiau pasirinkus trasos režimą ji yra išjungiama. 
Elektroninis akceleratorius reikalauja įpratimo ir nors veikia labai gerai, vis tiek gali pasitaikyti akimirkų, kai atrodo, kad „790 Duke“ gyvena savarankišką gyvenimą. 
Dėl to važiavimo režimus labai patartina rinktis pagal aplinką ir eismo sąlygas. 
Šio modelio naudai dar galima paminėti, kad gyvai jis atrodo daug geriau nei nuotraukose.
Taip pat pagirtina surinkimo kokybės, tačiau iš šio gamintojo jau visi to tikisi. 
Pastebimas trūkumas – didelė kaina. 
Už kukliausią „790 Duke“ versiją teks sumokėti 10350 eurų.
„Yamaha MT-09“ nors ir turi vienu cilindru daugiau ir išvysto 10 AG didesnę galią, tačiau kainuoja mažiau – 9260 eurų. 
Visai kitoks motociklas
„790 Adventure“ – tai visai kitoks motociklas. Netgi to paties variklio charakteristikos skiriasi: galia buvo sumažinta nuo 105 iki 95 AG. 
Variklis sukasi ne taip smagiai ir sukimo momentas pasidėjo vos 2 Nm (nuo 87 iki 89 Nm), tačiau jis pasiekiamas jau ties 6600 aps./min.
Garsas taip visai kitoks nei gatvėms skirto modelio ir skamba lyg prislopintas.
Tai greičiausiai padėtų išspręsti brangesnė išmetimo sistema. 
Visai kaip ir minėtasis „790 Duke“, jo kelionėms skirtas giminaitis taip pat tinkamas itin plačiam motociklų entuziastų spektrui. 
Sėdynės aukštis už 200 eurų pasirinkus žemesnį variantą siekia 830 milimetrų. Taip pat ties baku yra siaura ant motociklo užtikrintai gali ir žmonės, kurie įprastai apie tokį gali tik pasvajoti.
Suteikia pasitikėjimo
„790 Adventure“ be eksploatacinių skysčių sveria 190 kilogramų ir nors yra pakankamai manevringas, 21 colio dydžio priekinis ratas riboja jo pritaikymą mieste. 
Gyvenimą šiuo atveju vėlgi labai palengvina galimybė pasirinkti vieną iš keturių – gatvės, bekelės, lietaus ar ralio – režimų. 
Jei nesate užtikrinti dėl savo gebėjimų žvyrkeliuose bekelės variantas bus puiki išeitis. Jį pasirinkus galiniam ratui leidžiama sunktis daugiausiai dvigubai greičiau negu priekiniam. 
Todėl net ir labai įsijautus prarasti šio motociklo kontrolę tampa sunkiai įmanoma. 
Labiau patyrusiems, tačiau šiek tiek atsipalaiduoti norintiems vairuotojams pravers bekelės ABS variantas, kuris leidžia didesnį galinio rato paslydimą. 
Dar vienas stabdžių sistemos ABS patobulinimas padės užtikrinti, kad nenuslysite posūkyje. 
Standartinėje įrangoje yra sukibimo kontrolės sistema ir įranga neleidžianti kvailiojant su pavaromis užblokuoti galinio rato. 
Už papildomą kainą siūlomas pavarų perjungimas be sankabos, šildomos rankenos ir sėdynė bei greičio greičio palaikymo sistema. 
Nedailus ir nepigus
Žvelgiant į „790 Adventure“ susidaro įspūdis, kad kuriant dizainą prioritetas bus skirtas vien tik bekelei pritaikytai R versijai. 
Ji su aukštai įrengtu „enduro“ tipo priekiniu sparnu atrodo pakenčiamai. 
Tuo metu kelioninio modelio priekinis žibintas – lyg prilipdytas nuo visai kito motociklo. 
Mažiausiai viliojantis aspektas vėlgi yra „790 Adventure“ kaina. 12670 eurų už modelį ne jokių priedų yra nemenka suma. 
Tai visiškai naujas modelis, tačiau jis netgi brangesnis už BMW F850 GS (12200 eurų). 
Išvada: 
Ar naujasis KTM dviejų cilindrų 799 kubinių centimetrų variklis yra vertas dėmesio? Be abejonės. 
Visgi reikia pasirinkti, ar labiau patinka, kai motoras smagiau sukasi ir turi daugiau galios, ar didesnį sukimo momentą esant mažiems sūkiams. 
Taip pat nuspręsti, kur norite daugiau važinėti.
„790 Duke“ puikiai pritaikytas miestų gatvėms ir trumpoms kelionėms, o visa kita – tai jau „790 Adventure“ arba dar piktesnės jo versijos su raide „R“ stichija. 
Didžiausia problema – net jeigu pajamos leidžia tokį pirkinį, vis tiek reikės sugalvoti, kaip pateisinti nemenkas išlaidas savo antrajai pusei. 
Pavyzdžiui, galima pasakyti, kad tie 13 tūkst. eurų, kuriuos sumokėtoje už motociklą, yra niekis lyginant su tuo, kiek įspūdžių patirsite keliaudami. 
Arba visuomet lieka išeitis pameluoti apie tikrąją kainą. 
„KTM 790 Duke“
Mums patiko:
Kompaktiška ir lengva konstrukcija.
Variklio trauka ir išmetimo sistemos garsas.
Lengvas valdymas važiuojant bet kokiu greičiu.
Mums nepatiko:
Didelė kaina.
Įpratimo reikalaujantis elektroninis akceleratorius.
Šeštos pavaros nepriimanti perjungimo be sankabos sistema. 
„KTM 790 Adventure“
Mums patiko:
Lengvas valdymas važiuojant žvyrkeliais ar bekele.
Pritaikymas mažesnio ūgio vairuotojams.
Variklio trauka esant žemiems sūkiams.
Mums nepatiko:
Didelė kaina.
Prislopintas variklio garsas.
Priekinio žibinto tvirtinimo sugadintas dizainas.
ktm^InstantMotociklai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.