Sieks užtikrinti saugumą
Tarp tokių priemonių yra, pavyzdžiui, išmanioji greičio pagalba, kuri įspėja vairuotoją, jei jis viršija leidžiamą greitį, nors pati sistema automobilio ir nepristabdo.
„Išmanioji greičio palaikymo pagalbos sistema, remdamasi žemėlapiais ir kelio ženklais, informuos vairuotoją apie viršijamą greitį.
Tai ne tik užtikrins mūsų visų saugumą kelyje, bet ir padės vairuotojams išvengti baudų už greičio viršijimą“, – sakė EP narė Roza Thun.
Taisyklėse numatyta, kad išmaniąją greičio palaikymo pagalbos sistemą turėtų būti įmanoma išjungti.
Taip pat po keleto metų mašinose privalės būti sumontuota standartizuota alkoblokų sąsaja – kitaip tariant, prieš sėsdamas prie vairo žmogus turės įrodyti nesąs apsvaigęs nuo alkoholinių gėrimų.
Palies visą transportą
Tarp būtinos įrangos bus jutikliai, įspėjantys apie vairuotojo mieguistumą ar dėmesio atitraukimą, atbulinės eigos detektorius, taip pat eismo įvykio duomenų registratorius.
Avarinio sustojimo bei perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemas, kurios dabar privalomos sunkvežimiuose ir autobusuose, bus privaloma diegti ir lengvuosiuose automobiliuose bei furgonuose.
Atitinkamai padangų slėgio stebėjimo sistema, kuri šiuo metu yra privaloma lengvuosiuose automobiliuose, bus diegiama ir furgonuose, sunkvežimiuose bei autobusuose.
Tuo metu autobusai ir sunkvežimiai privalės būti gaminami taip, kad jų vairuotojai lengviau pastebėtų dviratininkus bei pėsčiuosius ir gerokai sumažėtų aklosios zonos.
Numatyta įsigaliojimo tada
Naujų modelių transporto priemonėms tokie reikalavimai galios nuo 2025 metų lapkričio, o visiems naujiems automobiliams – nuo 2028 metų lapkričio.
2017 metais Europos Sąjungos keliuose žuvo daugiau nei 25 tūkst. žmonių, o dar 135 tūkst. buvo sunkiai sužeisti. R.Thun teigimu, šios priemonės leis per artimiausius metus išsaugoti tūkstančius žmonių gyvybių.
Už šį teisės aktą balsavo 578 EP nariai, prieš – 30, o susilaikė 25. Jis jau suderintas su ES Taryba, tad nebeliko kliūčių jam įsigalioti.