Su visureigiu dėl publikos dėmesio ir pinigų dabar gali varžytis tik kitas panašus visureigis.
„Volkswagen“ europiečiams siūlo net keturis skirtingo dydžio padidinto pravažumo modelius ir visų jų pavadinimai prasideda raide „T“. Patį didžiausią ir prabangiausią „Touareg“ nesunku atskirti nuo „Tiguan“. Tai susiję ir su gamybos laikotarpiu, per kurį pasikeitė dvi „Tiguan“ bei trys „Touareg“ kartos.
Tuo metu mažesnieji modeliai gali susukti galvą ne vienam potencialiam pirkėjui ir tam yra dvi objektyvios priežastys.
Pirma, abu visureigiai pasirodė vienas po kito – 2017 ir 2019 metais. Antra, pavadinimai yra pernelyg panašūs.
Netgi gamintojo atstovai prisipažysta, kad ne visuomet yra tikri, ar pasakė to modelio pavadinimą, kurį turėjo omenyje. Nuoseklumas nomenklatūroje yra sveikintinas dalykas, tačiau šiuo atveju gamintojas šiek tiek persistengė.
Europietiška versija
Maži miesto visureigiai – europiečių silpnybė, todėl jiems, visu pirma, ir skirtas naujasis „T-Cross“. „Volkswagen“ pasiūlys šį modelį ir Pietų Amerikos bei Kinijos rinkoms, tačiau joms ruošiama versija su ilgesne ratų baze.
Šie modeliai netgi gaminami ten, kur parduodami.
Europos rinkoms skirtas kuklesnis ant naujos kartos „Polo“ bazės sukonstruotas miesto visureigis.
Gamintojas skelbia, kad padidinto pravažumo modelis 54 milimetrais ilgesnis už hečbeką (bendras kėbulo ilgis siekia 4,11 metro), tačiau šis pokytis yra ne toks reikšmingas, kaip 138 milimetrais pakeltas kėbulas.
Ūgtelėjusio miesto automobilio stogas dabar yra 1,58 metro aukštyje.
Aiškus pasirinkimas
Ką dar reikia žinoti apie būsimą „Volkswagen“ superhitą?
Keturiais ratais varomos versijos nebus. Varikliu pasirinkimas kol kas kuklus: dvi 1 litro darbinio tūrio benzininio agregato versijos (95 ir 115 AG galios) ir vienas dyzelis (1,6 litro, 95 AG).
Apie pastarąjį daug kalbėti nėra prasmes – tai pats brangiausias, mažiausiai draugiškas aplinkai ir sunkiausias motoras.
„Volkswagen“ prognozuoja, kad perkamiausia bus versija su 115 AG galios benzininiu varikliu. Pigiausias toks „T-Cross“ mūsų rinkoje kainuos 17166 eurus.
Modelis su silpnesniu, 95 AG galios agregatu ir mechanine penkių laipsnių transmisija kainuoja pigiau – 15990 eurų.
„Renault Captur“ 900 kubinių centimetrų benzininio variklio galia siekia 90 AG, o kaina mažesnė – 15170 eurų. „Peugeot 2008“ motoras dar kuklesnis (82 AG), tačiau kaina identiška – 15100 eurų.
Visgi reikia turėti omenyje, kad automobiliuose sumontuota įranga šiek tiek skiriasi.
Ko verti trys cilindrai?
Mažas benzininis motoras neturėtų atbaidyti lietuvių, kurie įpratę prie magiško 1 ir 9 skaičių derinio.
3 cilindrų agregatas pagal savo tūrį yra kuklesnis nei gero motociklo, tačiau turbokompresorius, tiesioginis įpurškimas ir kiti šiuolaikinės inžinerijos burtai padeda kompensuoti dydį.
Pavyzdžiui, 200 Nm sukimo momentas pasiekiamas nuo 2000 aps./min. yra solidus rodiklis.
10,2 sekundes trunkantis įsibėgėjimas nedaro šio visureigio pačiu greičiausiu miesto automobiliu, tačiau pirmąjį savo vaiką į darželį vežančiai mamai arba tėčiui daugiau ir nereikia.
193 km/val. maksimalus greitis su tokiu kukliu varikliu taip pat yra solidus rezultatas.
Didžiausias privalumas – nepriklausomai nuo vairavimo stiliaus, vidutinės degalų sąnaudos neperkops 7l/100 km. Tokį rodmenį savo skydelyje mes matėme bandomojo važiavimo metu.
Potencialūs pirkėjai taip pat turėtų rimtai pagalvoti, ar jiems tikrai būtina 7 laipsniu dvigubos sankabos transmisija.
Pagrindinis motyvuojantis faktorius galėtų būti 1500 eurų, kuriuos sutaupytumėte pasirinkę su 115 AG galios varikliu 6 laipsnių mechaniką.
Taip pat, net DSG pavarų dėžei sunku dirbti, kai variklio trauka kukli. Normaliu režimu pavarų perjungimai vangūs, sportiniu – pernelyg agresyvūs, o aukso vidurio nėra.
Su mechanine transmisija labiau juntamas pagrindinis 1 litro darbinio tūrio motoro privalumas – nedidelė automobilio masė, kuri siekia 1250 kilogramų.
Įrangos nebūna per daug
Visuomet pliusas, kai automobiliui siūloma įranga, kurios galbūt neturi kaimyno prabangus, tačiau nenaujas BMW ar „Mercedes-Benz“.
O geriausia tai, kad nemažai šiuolaikiniu technologijų yra bazinėje įrangoje.
„City“ komplektacijos modelis su kuklesniu 1 litro benzininiu varikliu turi LED dienos šviesas, įkalnės asistentą, įspėjimo dėl galimo priekinio susidūrimo sistemą su avariniu stabdymu, pėsčiųjų atpažinimą, antrinių susidūrimų išvengimo sistemą, padangų slėgio kontrolę ir eismo juostos išlaikymo asistentą.
Pastaroji įrangos dalis ne visuomet yra privalumas, kadangi kaip ir kituose koncerno modeliuose ganėtinai agresyviai kišasi į vairavimą.
„T-Cross“ neturi jos išjungimui skirto mygtuko, todėl teks eiti į automobilio nustatymų meniu.
Norintys daugiau prabangos turės rinktis prabangiausia „Desing“ komplektacijos lygį.
Šiuo atveju gaus dviejų zonų kondicionierių, šildomas sėdynes, dinaminį žibintu šviesos nuotolio koregavimą ir greičio palaikymo sistemą su automatiniu atstumo reguliavimu.
Toks „T-Cross“ turi netgi belaidį išmaniųjų įrenginių krovimą.
Įrangos, kurią visa išvardinti pernelyg ilgai užtruktų, „Volkswagen“ siūlo daug: aklųjų zonų stebėjimas, parkavimo pagalba ir vairuotojo nuovargio įspėjimo sistema šiame sąraše taip pat yra.
Šiuolaikiškas, bet kuklus
Dizaino vertinimas visuomet subjektyvus, tačiau šiuo atveju gamintojo viską atliko tvarkingai: reikėjo automobilio, kuris atrodytu šiuolaikiškai, bet nebūtų pretenzingas ar iššaukiantis – tokį ir turime.
Jis konservatyvus, tačiau niekas ir neperka „Volkswagen“ tam, kad išsiskirtų gatvėje.
Dominuojančios detales išorėje yra žibintai – priekiniai turi šviesos diodus, o galiniai sujungti vientisa apdailos juosta. Pastarasis sprendimas šiame modelyje labai pasiteisino ir kelia aliuzija i prabangųjį „Porsche Cayenne“.
Norintiems gyventi linksmiau nerekomenduojame rinktis pigiausios „T-Cross“ komplektacijos vien dėl interjero.
Greta pigaus plastiko, kurio kokybe liko nepatenkinti 9 iš 10 automobilių temomis rašančių E žurnalistų, juoda ir pilka spalvos turi dvigubai didesnį neigiamą efektą.
Siūlomos ryškios spalvos ir grafikos tekstūros automobilio priekinio skydelio apdailai suteikia visai kitokį vaizdą.
Mažojo visureigio salone siurprizų nėra – viskas po ranka ir lengvai pasiekiama. Kai ką maloniai gali nustebinti 455 litrų tūrio bagažinė.
Galėtų vairuoti bet kas
Dėl kuklių gabaritų, puikaus matomumo visomis kryptimis ir lengvo valdymo „T-Cross“ yra kone idealus pirmasis vairuotojo automobilis.
Net pačiose siauriausiose senamiesčio gatvelėse neapims klaustrofobija. Pagyrimo verti itin efektyviai veikiantys stabdžiai ir sportiškai sureguliuota važiuoklė.
Standartinis vairas su elektrine pavara nesuteikia įspūdingo grįžtamojo ryšio, todėl „T-Cross“ provokuoti neverta.
Svyravimai posūkiuose kiek mažesni negu daugumos padidinto pravažumo automobilių, tačiau tai tik dėl to, kad šis modelis artimesnis įprastam miesto hečbekui nei visureigiui.
Variklio garsas stebėtinai malonus, nors perjungimo indikatorius nuolatos rekomenduoja rinktis aukštesnę pavara, nors motoras vos kvėpuoja.
Priekaištus dėl važiavimo komforto galima pareikšti tik dėl neįspūdingos garso izoliacijos: triukšmas girdimas ne tik nuo ratų arkų, bet ir sklinda kažkur per viršutinę priekinio stiklo briauną šiaušiamo oro stiprus garsas.
Sprendimas – pasirūpinti aukštesnio įrangos lygio garso sistema, kuri šiame automobilyje skamba puikiai.
Išvada:
Jei norite nustebinti ar sugėdinti kaimyną, kuris daugiau uždirba, galite įsigyti naująjį „T-Cross“.
Stilingas, bet neįžūlus miesto visureigis yra tarsi hipsteris programuotojas – kūnas tikrai ne atleto, tačiau sugebėjimai padarytų įspūdį ne vienam.
Šis miesto visureigis yra toks pat: jame siūlomos šiuolaikines vairuotojo pagalbines sistemos ir komforto įranga nepadarytų gėdos prabangiam sedanui.
„T-Cross“ nėra greitas ar labai taupus, tačiau tik nedaug nusileidžia seniems dyzeliams, kuriuos taip mėgsta lietuviai. Akivaizdus benzininio variklio privalumas – nereikės nerimauti, kad negalėsite įvažiuoti į kurį nors miestą.
Sportiškas vairavimas nerekomenduojamas, tačiau atsakingų jaunų tėvų tai ir nedomina.
Mums patiko:
* dinamiškas, bet neiššaukiantis išorės dizainas,
* benzininio variklio garsas,
* sportiška važiuoklė.
Mums nepatiko:
* prastas vairo mechanizmo grįžtamasis ryšys,
* surinkimo kokybės neatitinkanti plastiko apdaila salone,
* prie trijų cilindrų variklio sunkiai prisitaikanti automatinė transmisija.