Akcijos metu pagalbos sureguliuojant šviesos srautą prireikė daugiau nei pusei žmonių apsilankiusių įvairiuose TA centruose.
Iššūkis vairuotojams
„Šiek tiek abejoju, ar pastarosios akcijos rezultatai tiksliai atspindi realią padėtį. Bent jau į mūsų stotį daugiausia užsuko vyresnio amžiaus vairuotojai, kurie ir šiaip savo mašinomis rūpinasi kiek tik leidžia išgalės.
Taigi bendravome bene su pareigingiausiais eismo dalyviais.
Su žmonėmis, kuriems trūksta techninių žinių, kurie neturi laiko ar lėšų net paprasčiausiems remonto darbams, rūpesčių kur kas daugiau“, – kalbėjo bendrovės „Tauragės TAC“ direktorius Stanislovas Daukšas.
Pakeisti perdegusią lemputę pakeisti gali dauguma vairuotojų, tačiau plika akimi pastebėti netinkamą žibintų sureguliavimą gerokai sunkiau.
Tai ypatingai sunku pastebėti, jei šviesos srautas žemyn arba pernelyg aukštai nukrypta ne per vieną dieną, o kinta palaipsniui.
Tokiais atvejais žmonės dažnai įpranta prie to, kad žibintai prastai apšviečia kelią. Jie ne visuomet supranta, kodėl atvažiuojantieji iš priekio retsykiais signalizuoja ilgosiomis šviesomis.
Kaip patikrinti spindulį?
Norintys savarankiškai pasitikrinti, ar jų automobiliai neakina kitų eismo dalyvių, apytikslį vertinimą gali atlikti ir namų sąlygomis.
Tam reikėtų pastatyti automobilį 10 metrų atstumu prieš vertikalią sieną, pamatuoti aukštį nuo kelio paviršiaus iki žibintų centro ir tokiame pat aukštyje pasižymėti liniją ant sienos.
Tvarkingų žibintų siunčiama horizontali linija turėtų būti maždaug 10 centimetrų žemiau.
Specialistai pabrėžia, kad tik tinkamai veikiantys žibintai leidžia tiksliai ir adekvačiai vertinti situaciją kelyje bei išvengti avarinių situacijų.
Priežasčių – ne viena
Pastarosios problemos ir buvo dažniausiai fiksuojamos dvi dienas trukusios akcijos metu. Iš 329 patikrintų automobilių tik 165 kontrolieriai neturėjo jokių pastabų.
130 atvejų žibintai švietė per aukštai arba buvo nukreipti į žemę.
„Priežasčių, dėl kurių šviesos srautas nusimuša gali būti ne viena.
Pavyzdžiui, neteisingai įstatytos lemputės, susidėvėjusios pakabos detalės, standumą praradusios spyruoklės, klaidos reguliuojant žibintų aukštį arba automatinio reguliavimo mechanizmų gedimai.
Kai kuriais atvejais pasiekti tinkamo rezultato nepavyksta dėl apgadintų žibintų tvirtinimo detalių“, – vardija techninės ekspertizės įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Kad reali situacija yra liūdnesnė, patvirtina ankstesniais metais rengtos analogiškos patikros akcijos keliuose.
2010 metais per savaitę buvo patikrinta 4930 transporto priemonių. Iš jų tik 428 arba 8,7 proc. būklė buvo nepriekaištinga.
Apšvietimo ir šviesos signalizacijos įtaisų defektų tąkart turėjo 34 proc. lengvųjų automobilių ir sunkvežimių.
Važinėja su netinkamais
Šį rudenį per beveik dvi savaites vykusią kampaniją „Nustebink žiemą“ buvo patikrinti 449 automobiliai, iš kurių net trys ketvirtadaliai automobilių turėjo blogai šviečiančius žibintus.
Kai kurie buvo tokie blogi, kad juos būtina keisti. Vos 119 automobilių arba tik ketvirtadalis buvo su tinkamai sureguliuotais žibintais.
Taip pat kas penktam automobiliui (87) nustatyta, kad reikia poliruoti žibintų gaubtus, o 39-iems –juos keisti.
Šie žibintai turėjo išdegusius reflektorius, sugedusius reguliavimo mechanizmus, buvo skirti automobiliams, važinėjantiems šalyse su eismu kairiąja kelio puse.