Ar E85 degalams pritaikytas automobilis važiuos, jei jo baką užpildysime degtine? Ar yra tokių automobilių, kurie galėtų būti varomi vien alkoholiniais gėrimais?
Problema – vanduo
Etanolis arba etilo alkoholis yra geri degalai automobiliui. Jie itin plačiai naudojami tuose šalyse, kur etanolio pramonė yra labai stipri.
Pavyzdžiui, Brazilijoje dauguma automobilių degina būtent E85 degalus.
Aišku, jie turi būti specialiai tam pritaikyti – nuo etanolio kenčia guminės variklio dalys, o mišinys turi mažiau energijos nei benzinas.
E85 nėra tik etanolis – šiuose degaluose etanolis sudaro 85 proc., o likusią dalį – benzinas ir priedai.
Tuo metu alkoholiniuose gėrimuose yra daug vandens, o alkoholis sudaro tik nežymią dalį.
Vanduo varikliuose visiškai nedera, nes skysčio neįmanoma suspausti ir jis netepa detalių.
Alkoholiniuose gėrimuose per mažai degiųjų medžiagų – automobilius jie varyti galėtų nebent būtų atskiesti benzinu.
Net jei kaip nors priverstumėte vidaus degimo variklį dirbti su alkoholiniais gėrimais, tai ilgai netruktų – motoras visiškai neturėtų galios ir labai greitai sugestų.
Įdomus projektas
Išimtis galėtų būti tik reaktyvinis – dujų turbininis vidaus degimo variklis.
1963–1964 metais gamintas „Chrysler Turbine Car“ automobilis turėjo būtent tokią jėgainę.
Tai buvo didelis technologinis pasiekimas, nors pats modelis buvo labai nepraktiškas.
Brangūs prototipai buvo patikėti keliems susidomėjusiems pirkėjams, tačiau vėliau „Chrysler“ nusprendė projekto nebetęsti.
Visgi, kol jis buvo vystomas kompanija pasiekė įdomių rezultatų.
A–831 variklis, kuris buvo naudojamas „Chrysler Turbine Car“ automobilyje galėjo deginti dyzeliną, benziną, žibalą, aviacinį kurą – viską, kas dega.
Skirtumas buvo tik toks, kad priklausomai nuo degalų skyrėsi automobilio galia.
Po to kai „Chrysler“ patvirtino, kad tai yra įmanoma ir nekenksmiga, Meksikos prezidentas Adolfas Lópezas Mateosas vieną tokį automobilį užpildė tekila.
Šis automobilis taip pat buvo išbandytas su kvepalais, žemės riešutų ir sojų aliejais.