Lrytas.lt bandymas: „Hyundai Tucson“ – kuklus kasdieninės rutinos herojus

2018 m. lapkričio 3 d. 12:10
Vidutinio dydžio „Tucson“ miesto visureigis yra labai svarbus modelis „Hyundai“ gamoje. 
Daugiau nuotraukų (28)
Daugeliu atžvilgių tai yra optimalus pasirinkimas prakutusiems miestiečiams – pakankamai didelis tam, kad talpintų visus šeimos narius ir jų mantą, bet dar ganėtinai kompaktiškas ir nesukelia problemų ieškant stovėjimo vietos miesto centre. 
Būtent praktiškumas kartu su patrauklia įsigijimo ir eksploatacijos kaina labiausiai vilioja į šį segmentą žvelgiančius pirkėjus. 
2018 metams atnaujintas „Hyundai Tucson“ modelis išlaikė šeimos automobiliui būdingus privalumus ir sulaukė subtilių, bet pastebimų pakeitimų. 
Dailesnis naujas veidas
Pastarieji, kaip ir galima tikėtis, labiausiai pastebimi visureigio išorėje. Automobilis gavo naujus žibintus, priekinį ir galinių buferius, radiatoriaus groteles. Šios nuo dabar atrodo išraiškingiau – tiek dėl šiek tiek pakeisto dizaino, tiek dėl gausiau naudojamo chromo. 
Kolegos žurnalistai juokauja, kad tokiu būdu „Hyundai“ bando nuvilioti dalį „Audi“ pirkėjų. 
Žvelgiant į atpažįstamą, bet ryškesniu tapusį priekinės dalies dizainą, nejučia kyla mintys, kad galbūt tai ne tik humoras. 
Bene svarbiausia naujiena – nuo šiol klientams siūloma vadinamoji „švelni“ hibridinė pavara. 
Elektros motoras komplektuojamas kartu su pajėgiausiu gamoje 185 AG galios dyzeliniu varikliu ir šiuolaikiška 8 laipsnių automatine transmisija. 
Šį kartą mums teko ne toks modelis, tačiau bazinės komplektacijos visureigio su naująją hibridine pavara kaina prasideda nuo 35 tūkst. eurų, todėl naujas technologijas pamėgusiems vartotojams tai gali būti ganėtinai patrauklus pasiūlymas. 
Pagal kainą – tarp konkurentų
Tuo metu mums teko išbandyti versiją su kuklesniu 1,6 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu be papildomo elektros motoro. „Tucson“ taip pat buvo sumontuota 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė su dviguba sankaba ir keturių ratų pavara. 
Su kukliausia įranga tokio automobilio kaina prasideda nuo 29990 eurų.
Pigiausias „Nissan Quashqai“ su dyzeliniu 1,6 litro varikliu ir keturių ratų pavara kainuoja mažiausiai 23900 eurų, tačiau nėra galimybės pasirinkti automatinę transmisiją. 
„Mazda CX-5“ siūlomas tik su didesnio 2,2 litro darbinio tūrio varikliu. Už šį automobilį su automatine pavarų dėžė ir keturiais varomais ratais tektų sumokėti mažiausiai 39300 eurų. 
Tarp šių dviejų populiarių variantų įsispraudžia „Volkswagen Tiguan“. Versija su 2 litrų dyzeliniu varikliu, automatine dviejų sankabų transmisija ir keturių ratų pavara kainuoja 29753 eurus. 
Visgi reikia turėti omenyje, kad minėtuose modeliuose sumontuota komforto ir saugumo įranga nėra vienoda. 
Pastebimos permainos viduje
Salone aiškiai pastebimas pokytis – iš centrinės konsolės iškeltas ir nuo priekinės palangės vizualiai atskirtas pramoginės ir informacinės įrangos valdymo ekranas. 
Toks sprendimas leido ne tik sumontuoti didesnį iki 8 colių skersmens monitorių, bet ir suteikia sudarė įspūdį, kad priekyje padaugėjo erdvės.
Pagirtinas dizainerių sprendimas buvo į minėtą lietimui jautrų ekraną neperkelti kondicionieriaus valdymo mygtukų. Jie liko apačioje, o toks senamadiškas sprendimas yra intuityvesnis ir patogesnis. 
Melomanams rekomenduojame užsisakyti „Hyundai“ siūlomą geresnę garso sistemą.
Jos kaina siekia 750 eurų, tačiau standartinei įrangai tikrai trūksta galios ir kokybės, todėl norintiems klausytis muzikos, o ne triukšmo, tiesiog nėra kitos išeities. 
Infliacija ir kitos šiuolaikinės blogybės labiausiai juntamos vertinant plastikinių „Tucson“ detalių kokybę. 
Automobilyje, kurio pigiausia versija kainuoja 20 tūkst. eurų, neverta tikėtis geriausių medžiagų, tačiau visureigio salonas atrodo varguoliškai. 
Tai juntama netgi liečiant keistą guminį vairą arba posūkių svirtį. Pastaroji visada pajuda su netikėtų pasipriešinimu ir susidaro įspūdis, kad galiausiai užstrigs. 
Kukli trauka ir netobula transmisija
Vairuotojo vieta patogi, o visas įrangos valdymas – intuityviai pasiekiamose vietose. 
Šiek tiek glumina tik greičio palaikymo ir informacinio kompiuterio mygtukų grupavimas toje pačioje vietoje ant vairo, tačiau prie to galima įprasti. 
1,6 litro dyzelinis variklis išvysto 136 AG galią ir 320 Nm sukimo momentą, o kartu su 1601 kilogramų siekiančią tuščio mase tai reiškia, kad bandytas „Tucson“ anaiptol nėra dinamiškas   automobilis. 
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 val. trunka 12 sekundžių, tačiau turint omenyje, kad su šiuo visureigiu dažniausiai bus važiuojama į darželius, mokyklas ir parduotuves, tai neturėtų būti problema. 
Svarstantiems tarp šio dyzelinio variklio ir galingesnio hibrido, sprendimą lemiančiu faktorių galėtų būti ne tik pati jėgainė, bet ir transmisija. 
„Hyudai“ pavarų dėžė su dviguba sankaba kol kas yra archajiškas ir neištobulintas produktas, todėl rekomenduotume rinktis laiko jau patikrintą 8 laipsnių automatą.
Praktiškumas be emocijų
Likti ties kukliu 1,6 litro dyzeliniu varikliu gali suvilioti tik jo ekonomiškumas. Bandomojo važiavimo metu vidutinės degalų sąnaudos siekė 7,3 l/100 km. 
Nors jos gerokai didesnės nei gamintojas skelbia pagal naująją WLTP metodiką (6,4 l/100 km), po pačiomis įvairiausiomis sąlygomis įveiktų maždaug 800 kilometrų, tai vis tiek yra nedidelis apetitas. 
Keturių cilindrų dyzelinis variklis esant didesnei apkrovai primins apie savo giminystę žemės ūkio technikai, tačiau „Tucson“ maloniai nustebino labai gera, ypatingai atsižvelgiant į segmentą, garso izoliacija. 
Padangų riedėjimo keliamas triukšmas – minimalus ir negi aerodinaminio pasipriešinimo keliamas garsas nuslopintas efektyviai. 
Visgi tai nereiškia, kad su šiuo miesto visureigiu norisi važiuoti dinamiškai. Aukštesnis svorio centras ir kukli pakabos konstrukcija be jokių šiuolaikinės inžinerijos burtų reiškia, kad automobilis  juntamai svyruoja įveikdamas posūkius. 
Kartu su prastu elektrinio vairo stiprintuvo grįžtamuoju ryšiu tai neleidžia vairuotojui įsijausti ir tapti greitį viršijančiu kelių chuliganu. 
Bandyto visureigio bagažinės tūris siekia 502 litrus, taigi čia lengvai tilps visi vaikiški vežimėliai, maniežai ir mažiausiai penki dideli krepšiai įvairių rakandų. 
Uždarant dangtį kartais reikia panaudoti šiek tiek jėgos, tačiau tai – nedidelis trūkumas. 
Išvada:
Sukūrus šeimą ir susilaikus vaikų – jau ne laikas šlaistytis po vakarėlius ieškant nuotykių. Reikia susikaupti ir kantriai stumti į priekį kasdieninę rutiną su visais jos iššūkiais. 
Atnaujintas miesto visureigis „Hyundai Tucson“ skirtas kaip tik tam. Jis pakankamai dailus, kad tokio užsinorėtų ir kaimynas, o kaina ir eksploatacijos išlaidos – visiškai žemiški. 
Nesitikėkite, kad viduje būsite apsupti prabangos, tačiau jis įrengtas šiuolaikiškai. Svarbiausia, kad netgi tie, kuriems teks sėdėti gale turėtų būti patenkinti erdve. 
Tik nesitikėkite aštrių ar kitokių įdomių pojūčių ir jokiu būdu nemėginkite apsimesti lenktynininkais. 
Mums patiko:
Išraiškingas priekinės dalies dizainas.
Ekonomiškas dyzelinis variklis.
Puiki garso izoliacija.
Mums nepatiko:
Vangus valdymas ir svyravimai posūkiuose.
Vargana plastiko apdailos detalių kokybė.
Prastai veikianti automatinė pavarų dėžė.
HyundaiHyundai Tucson^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.