Šios baterijos užtikrina didesnį energijos tankį, greitesnį įkrovimą ir mažesnį aušinimo poreikį – tai vien tik privalumai.
Kada prasidės gamyba?
Visi kalba, kad kieto būvio baterijų era artėja, tačiau niekas nežino kada.
„Volkswagen“ investavo į Kalifornijoje įsikūrusią kompaniją „QuantumScape“, tačiau bent jau iki 2025 metų nesitiki, kad kieto būvio baterijos pasieks rinką.
„Panasonic“ prognozuoja, kad anksčiau nei 2030 metais šios baterijos nebus pradėtos naudoti.
Henrikas Fiskeris mano kitaip. Jis turi savo įmonę ir suprojektavo naują automobilį „Fisker Emotion“ – keturių durų elektrinį sedaną, kurį anot kūrėjo, galima įkrauti per 9 minutes.
Žinomas inžinierius ir verslininkas teigia, kad taip greitai šį automobilį galima įkrauti dėl jo išrastos ir patentuotos kieto būvio baterijos.
H. Fiskeris tvirtina, kad nereikės ilgai laukti, kol kieto būvio baterijos pateks į rinką – jis pats jas pradės gaminti per ateinančius kelis mėnesius.
Plėvelių technologija
Naujųjų H. Fiskerio kieto būvio baterijų paslaptis yra iš saulės elementų gamybos pasiskolinta plonasluoksnių plėvelių technologija.
Technologijos kūrėjo teigimu, naudojant naują gamybos procesą kiekvienos baterijos viduje yra sudedami keli plėvelių sluoksniai suteikiantys joms 27 kartus didesnį paviršiaus plotą lyginant su įprastomis baterijomis.
Tokios baterijos energijos tankis – dvigubai didesnis už įprastos ličio jonų. H. Fiskeris sako, kad naujosios jo taip pat atlaikys daugiau kaip 1000 įkrovimo ciklų.
„Radome sprendimą, kaip labai greitai gaminti kieto būvio baterijas. Įprastai ličio jonų baterijos gamyba apima maždaug 18 skirtingų gamybos etapų.
Nuo žaliavos atgabenimo iki baterijos iškeliavimo pas pirkėją praeina net 50–60 dienų.
Tai neįtikėtinai ilgas laiko tarpas“, – konstatavo jis.
H. Fiskerio teigimu, jo kieto būvio baterijos bus pagamintos ir išsiųstos pirkėjui greičiau nei per 10 dienų.
Verslininkas teigia, kad jo įmonė jau tariasi su atsirinktais automobilių gamintojais dėl naujųjų baterijų technologijų. Jis taip pat tvirtina, kad jau kalbėjosi su didžiausiomis baterijų kompanijomis, kurios norėtų jo kieto būvio baterijas ir jų sistemas gaminti masiškai.
Sukelė abejonių
„Žinoma, galėtumėte ginčytis ir abejoti mano žodžiais, tačiau mes nesiekiame įtikinti žmonių.
Dirbame su įmonėmis ir siekiame pradėti masinę gamybą, tad mums taikomi griežti susitarimo dėl informacijos neatskleidimo reikalavimai.
Patekimas į pasaulinę rinką yra mūsų pagrindinis tikslas“, – teigė M. Fiskeris.
„Tesla“ visada laikosi naujausios baterijų technologijos. Ir ji privalo tai daryti, jei nori išlaikyti savo konkurencinį pranašumą. „Jei yra kažkas geresnio nei Tesla baterijų technologija, aš apie tai nieko nežinau, – sakė vyriausiasis „Tesla“ technologijų vadovas J. B. Straubelis.
– Stengiames, kiek tik išgalime, išbandome ir kalbamės su kiekvienu baterijų startuoliu, laboratorija ar didesniu gamintoju ir išbandome jų gaminius.
Jei yra kažkas geresnio, mes klausomės ištempę ausis ir norėtume tai išbandyti. Bet iki šiol nieko neradome.“