Vairuotojai gerai žino, kaip pavojinga važiuoti per užlietas gatves, bet ką daryti tiems, kurių automobiliai papuolė į potvynį tiesiog stovėdami?
Specialistų teigimu, nors šiuolaikiniai modeliai yra apsaugoti nuo drėgmės, praleistas ilgesnis laikas po vandeniu elektronikai gali būti pražūtingas, todėl kuo greičiau reikia imtis veiksmų.
Panašioje situacijoje pernai lapkritį buvo atsidūrę klaipėdiečiai, kai per naktį pakilęs vanduo staiga apsėmė keliuose kiemuose pastatytus automobilius. Todėl dalijamės tuomet skelbtais vertingais specialisto patarimais, kad ir kauniečiams pavyktų išgelbėti kuo daugiau automobilių.
Būtina atjungti akumuliatorių
Pamačius apsemtą savo automobilį norisi kuo greičiau patraukti jį iš vandens, bet neskubėkite užvesti variklio.
„Renault“ ir „Nissan“ „Sostenos“ serviso vadovas Teodoras Mažeika sakė, kad jei automobilis buvo apsemtas iki žibintų, o į saloną pribėgo vandens, visų pirma reikėtų atjungti akumuliatorių.
„Jei elektronikos sistemoje yra įtampa, vyksta panašus procesas į elektrolizę.
Jo metu labai greitai prasideda kontaktų korozija – jie pasidengia žalios spalvos apnašomis, o tuomet tikrai bus bėdų“, - pabrėžė specialistas.
T. Mažeikos teigimu, laiku atjungus akumuliatorių galima išvengti kai kurių elektronikos gedimų. Nereikia baimintis elektros šoko – automobilio baterijos įtampa siekia tik 12 voltų.
Atjungus akumuliatorių automobilį vertėtų ištempti iš balos.
„Čia panašiai, kaip su mobiliuoju telefonu – jeigu įmetei į vandenį, bet iš karto išėmei akumuliatorių ir padėjai ant radiatoriaus, galbūt jis dar ilgai tarnaus.
Jeigu paliksi akumuliatorių – telefoną reikės keisti. Su automobilio elektronika lygiai tas pats“, – pavyzdį pateikė pašnekovas.
Vesti – tik po patikrinimo
Oro įsiurbimą gamintojai stengiasi įtaisyti variklio skyriaus viršuje, tačiau vis tiek galėjo nutikti taip, kad vanduo pateko į oro tiekimo kanalus ir filtrą.
Bandant užvesti tokį automobilį įvyks hidrosmūgis, kurio rezultatas – neišvengiama žala varikliui.
Dėl šios priežasties T. Mažeika patarė atidžiai patikrinti ortakius ir oro filtrą. Dar geresnis sprendimas – patikėti automobilio apžiūra specialistams.
Anot pašnekovo, galima žala labai priklauso nuo vandens lygio.
Jo teigimu, jei automobilis buvo apsemtas iki žibintų, o vanduo pateko ir į saloną, joks meistras negarantuos, kad ateityje viskas bus gerai.
„Galima tik bandyti kiek įmanoma geriau viską išvalyti ir išdžiovinti elektroniką“, – konstatavo T. Mažeika.
Be to, jei automobilis buvo smarkiai apsemtas, kyla rizika, kad vandens pateko ir į variklio ar pavarų dėžės alyvą. Nustačius tokį faktą, tepalus privalu pasikeisti.
Kenkia ir kitoms detalėms
T. Mažeika sakė, kad automobiliuose montuojami kompiuteriai yra pakankamai apsaugoti, kad važinėjant per balas nenukentėtų.
Tačiau jei variklio skyrius buvo smarkiai apsemtas, vanduo gali patekti ir į juos.
„Dalis kompiuterių yra hermetizuoti ir apsaugoti, todėl atjungus akumuliatorių galbūt nieko blogo nenutiks.
Šiek tiek vandens gali pribėgti per kontaktus, bet gerai išdžiovinus galbūt pavyktų kompiuterį išsaugoti“, – komentavo serviso vadovas.
Tačiau įpurškimo sistemas turinčių variklių valdymo kompiuteriai dažnai būna ventiliuojami. Juos taip pat reikia išdžiovinti, tačiau ar tai pagelbės – niekas tiksliai negali pasakyti.
Papildomų problemų kyla ir tuo atveju, jei vanduo patenka į žibintus.
T. Mažeika pažymėjo, kad jei vanduo skaidrus, jį išpylus ir pravalius korpusą viskas bus gerai.
Visgi jei vanduo buvo drumzlinas, reflektoriai neatspindės šviesos, todėl juos reikės keisti. O galbūt ir visus žibintus.
Neišdžiovinus salono – problemos
T. Mažeika sakė, kad jei automobilis buvo apsemtas tik maždaug iki ratų vidurio, nerimauti neverta. Tokiame lygyje elektronikos labai mažai, todėl jei salone nėra vandens – jums labai pasisekė.
„Tačiau ir tokiu atveju rekomenduoju bent jau patikrinti oro filtrą. Jeigu ten nerasite drėgmės – galite vesti automobilį“, - patarė pašnekovas.
Išdžiovinti saloną namų sąlygomis, anot T. Mažeikos – nelengva užduotis. Reikėtų išimti visas sėdynes, pakelti kilimines dangas su visa garso izoliacija.
Iš esmės, reikėtų išardyti nemažą dalį interjero.
Jei nors kiek drėgmės liks, vėliau dėl to gali kilti rimtų problemų.
„Laidų jungtys apsaugotos gumomis, tačiau jos nėra pagamintos taip, kad po vandeniu išliktų hermetiškos. Ši apsauga skirta tik nuo momentinio užpylimo“, – komentavo specialistas.
Neišdžiovinus sudrėkusio salono gresia gedimai, kurie dažnu atveju yra sunkiai prognozuojami. T. Mažeikos teigimu, gali neveikti dalis elektronikos, užgesti variklis.
„Yra buvę klientų, kurie įsigijo JAV skendusį automobilį. Būdavo sutvarko vieną problemą, o po mėnesio kreipiasi dėl kitos ir taip tęsdavosi ilgai“, – reziumavo pašnekovas.