Specialisto patarimai: nuo ko pradėti modifikuoti bekelei skirtą visureigį

2018 m. rugpjūčio 17 d. 11:54
Lrytas.lt
Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga – ne išimtis ir Lietuva. Mažuosius hečbekus ir didelius sedanus žmonės keičia į visureigius. Auga ir pikapų populiarumas – jie vis dažniau tampa ne ūkininkų ar miškininkų automobiliais, o laisvalaikio praleidimo priemonėmis.   
Daugiau nuotraukų (21)
Standartiniai pikapai bei keturiais ratais varomi visureigiai užtikrina didelį pravažumą, tačiau kai kuriems žmonėms to nepakanka – jie griebiasi modifikacijų. 
Jeigu kasdieniams lengviesiems automobiliams entuziastai montuoja nestandartinius ratlankius, slenksčius bei kitas apdailos detales, tai didesnio pravažumo modelių tobulinimo mados yra kitokios.
Svarbiausia išsiaiškinti poreikius
Svarbiausia, kaip ir daugelyje kitų sričių – išsiaiškinti poreikius. Tobulinant viską iš eilės, visureigio kaina greitai išaugs dvigubai, todėl svarbu atsirinkti tai, kas svarbiausia.   
„Kasdieniniams automobiliams klientai dažniausiai pageidauja pokyčių išvaizdoje. Jei nori toliau nuklysti nuo kelio, montuojame metalinę dugno apsaugą.  
Kalbant apie pikapus, visada deriname išvaizdą kartu su praktiškumu – klientai labai skirtingi ir vieno pavyzdžio neturime.   
Kiekvieną kartą reikia atsižvelgti į individualius poreikius“, – teigia visureigių modifikacijomis užsiimančios įmonės „Hardman 4x4 Accessories“ atstovas Tomas Sakalauskas.
Pavyzdžiui, medžiotojams reikalingas automobilio atributas – gale sumontuota vadinamoji gervė. 
Pasivažinėjimų bekele mėgėjai ją montuoja priekyje ir didelį dėmesį skiria dugno apsaugoms. Kartais siekiama turėti didesnę prošvaisą, tad montuojami kiti amortizatoriai bei spyruoklės. 
Norintys tik patobulinti visureigio išvaizdą, priekyje montuoja lankus, kapoto deflektorius, specialius buferius, platesnes ratų arkas ir ratlankius.  Neatsiejamas modifikavimo detalė – padangos. 
Prastuose keliuose specialios padangos padidina pravažumą, o visureigis atrodo daug agresyvesnis. Tiesa, jos sumažina komfortą važiuojant didesniu greičiu, o automobilis naudoja daugiau degalų.
Įvairūs klientai
Dažniausi „Hardman“ klientai yra medžiotojai bei ūkininkai, tačiau kartais dirbtuves aplanko ir kitų sričių specialistai – pavyzdžiui, visureigių varžybų „4x4 Perimetras“ dalyviai.   
„Žmonių pas mus užsuka vis daugiau ir modifikacijų įvairovė didėja.   
Ne visi yra ūkininkai ar miškininkai: kai kurie žmonės tiesiog mėgsta aktyvų gyvenimo būdą – važinėja keturračiais, plaukioja vandens motociklais, turi sodybas atokiose vietose. 
Kai kurie dalyvauja mėgėjiškose visureigių varžybose ar net Dakaro ralyje – tokiems klientams standartinio visureigio pravažumo jau neužtenka“, – pasakoja T. Sakalauskas.
Visureigių mėgėjams skirtų varžybų skaičius pastaraisiais metais gerokai išaugo. 
Vien Lietuvos bekelės lenktynių čempionato „4x4 Perimetras“ etapų šiemet jau keturi, jame organizuojama ir „Tourism“ įskaita – čia varžosi mėgėjai su minimaliai modifikuotais automobiliais. 
Šiais metais jau įvyko du „4x4 Perimetro“ etapai, o trečiasis startuos Pasvalio rajone rugsėjo 14–15 dienomis.
Populiariausi – pikapai
Kokio tipo modeliai tobulinami dažniausiai? Kalbant tiek apie išvaizdą, tiek pravažumą, atsakymas yra vienas – pikapai.   
„Juos modifikuoti lengviausia – taip pat tokie automobiliai geriausiai pritaikomi įvairiam laisvalaikio praleidimo būdui“, – teigia visureigių modifikavimo dirbtuvių atstovas T. Sakalauskas.
Šiuolaikiniai pikapai nėra automobiliai, skirti tik itin prastiems keliams – naujausiuose modeliuose sumontuota komforto įranga, navigacinės sistemos, odinės sėdynės ir t. t. Jais važiuoti patogu ir tolimesnius atstumus. 
Pavyzdžiui, nuo 2015 metais gaminamo „Nissan Navara“ gale montuojama nepriklausomo tipo pakaba, užtikrina komfortą ilgose kelionėse, o pakrovimo lygis dėl to nesumažėjo. 
Šio modelio platforma pasinaudojo ir kitais vardais pavadintus pikapus sukūrė ir „Renault“ bei „Mercedes–Benz“.
Geras pikapo universalumo pavyzdys yra #iGo2Dakar projektas – du automobilių sporto entuziastai, Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, praėjusį sausį „Nissan Navara“ modeliu keliavo paskui Dakaro maratono dalyvius ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. km. 
Lietuvoje modifikuotas pikapas (jam buvo sumontuoti papildomi žibintai, padangos, pakaba ir kiti atributai) dvi savaites tapo namais ant ratų – čia buvo valgoma, dirbama, kartais miegama ir beveik visą laiką kažkur važiuojama. 
Šiais metais automobilis tobulinamas toliau – jam sumontuoti specialūs bekelei skirti aliumininiai  buferiai, tempimo gervė, papildomi galingi žibintai. 
Kiekviena detalė turi paskirtį: buferiai lengvesni ir tvirtesni už standartinius, jų forma padidina nuvažiavimo ir užvažiavimo kampus.
Gervė skirta greitai pagalbai užklimpus, o papildomi žibintai –  geresniam kelio apšvietimui tamsiu paros metu.
visureigiaivisureigis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.