Vairuotojas į sunkvežimio kabiną ropščiasi čia įrengtomis kopėčiomis, tačiau valdomas šis automobilis itin lengvai.
„Haulpak“ yra vieni iš didžiausių ir sunkiausių pasaulyje naudojamų sunkvežimių, skirtų kasykloms ir karjerams. Gaminami Jungtinėse Amerikos Valstijose jau kelias dešimtis metų, šie galingi nepailstantys darbininkai naudojami ir Austrijos Alpėse esančioje geležies rūdos kasykloje Erzberge.
Įsikūrusi tiesiai virš nedidelio, vos 4 tūkst. gyventojų turinčio miestelio Eisenerz, Erzbergo kasykla yra didžiausia Centrinėje Europoje, čia nuolat keliomis pamainomis darbuojasi 230 žmonių, iš jų 170 – vien prie kasybos darbų. Per metus Erzberge iškasama apie 12 mln tonų uolienos, iš kurios išgaunama apie 3 mln tonų geležies, vėliau plačiai naudojamos ir automobilių pramonėje.
„Jei važinėjate su „Audi“, galite būti tikri, kad metalas jūsų mašinoje yra pagamintas iš Erzberge išgautos geležies“,– sako po kasyklas lydinti gidė.
Rašytiniuose šaltiniuose minima, kad geležį šioje vietoje žmonės kasė jau prieš 1300 metų. Viduramžiais dirbę primityviais įrankiais ir uolą kalę plaktukais, žmonės pamažu tobulėjo. XIX a. iki kasyklų buvo atvesti geležinkelio bėgiai, uolienos buvo iškasama vis daugiau, tad galiausiai čia atsirado ir galingi sunkvežimiai, galintys gabenti vis didesnius svorius.
Erzbergas yra atviro tipo kasykla, kurioje uoliena išgaunama sprogmenimis. Kiekvieną dieną čia aidi sirenos, o vėliau apylinkes drebina sprogimai. Išsprogdintą uolieną milžiniški sunkvežimiai, Erzberge švelniai vadinami „Hauly“, kasyklos šlaitais gabena į perdirbimo vietą. Žiūrint iš tolo, vaizdas tikrai yra įspūdingas – milžiniški sunkvežimiai lėtai ropoja aukštyn ir žemyn, jie sukiojasi pavojingais serpantinais ir atrodo, kad niekada nesustoja.
Du kasyklos sunkvežimiai, pavadinti „Hauly I“ ir „Hauly II“, yra pritaikyti turistų vežimui. Juose įrengtos vietos 64 keleiviams, tad kartais šios mašinos pavadinamos ir „didžiausiais pasaulio taksi“.
Sunkvežimis sveria 55 tonas, jis gali gabenti 77 tonų svorį. Tad bendras jo svoris gali siekti ir 132 tonas.
Šio monstro ilgis yra 11,5 metro, plotis – 5,5 metro, aukštis – 4,5. Sunkvežimį varo 860 AG, 12 cilindrų variklis, per valandą sunaudojantis 50-55 litrus degalų. Sunkvežimyje įrengta 7 pavarų automatinė transmisija, jo maksimalus greitis – 60 km/val.
Važiuojant šiuo sunkvežimių atrodo, kad vairuotojas monstrą valdo be didesnių pastangų. Tiesa, tiek sunkvežimio priekyje, tiek ir gale įrengtos kelios vaizdo kameros, padedančios stebėti aplinką.
Miestų gatvėse ar užmiesčio keliuose šiuo galingų sunkvežimių niekada neišvysite. Jie važinėja tik ten, kur reikia jų paslaugų. Tačiau keliaujant, kai kuriose šalyse gali pasitaikyti proga juos išbandyti – kai kurios kasyklos turistams suteikia progą pasivažinėti šiomis įspūdingomis mašinomis. Turint galimybę, šia proga pasinaudoti tikrai verta.