Tiksliai įvardinti, ko tikisi nuo 70 tūkst. eurų už asmeninę transporto priemonę galintys mokėti pirkėjai, geriausiai gali tik tokiomis pinigų sumomis disponuojantys asmenys.
Lietuvoje jų nėra daug, o minėta solidi kaina mūsų tautiečiams labiau asocijuojasi su nekilnojamuoju turtu, nei su nauju lengvuoju automobiliu.
Pastebimas ne tik todėl, kad didelis
Viena iš pagrindinių tokio brangaus pirkinio funkcijų – būti savininko įvaizdžio formavimo priemone. „Audi A7 Sportback“ tam puikiai tinka, nes tai yra visomis prasmėmis gatvėje išsiskiriantis automobilis.
Išorės dizaino vertinimas yra subjektyvus, tačiau šis modelis turi vieną didžiulį privalumą – dėl neįprastų kėbulo formų vokiečių gamintojo gamoje jį galima supainioti su vieninteliu „A5 Sportback“ modeliu.
Kodėl tai yra aktualu, jums galėtų papasakoti kitų „Audi“ modelių savininkai. Žmogui, kuris vairuoja A8, niekada nėra malonu, kai kažkas paklausia, ar čia naujausias A6 modelis.
Dėl nuožulnios stogo linijos tokio klausimo vairuodami „A7 Sportback“ neturėtumėte sulaukti.
Smalsuoliams gali kilti neaiškumų tik dėl to, koks tai kėbulas.
Atsakymas į šį klausimą nėra toks paprastas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
Pagal bagažinės durų konstrukciją tai hečbekas, tačiau valytuvo ant jų nėra, taigi oficialiai šis modelis laikomas sedanu.
Akį traukiančios detalės
Neįprasta šio segmento modeliams kėbulo forma kartu su didžiulėmis radiatoriaus grotelėmis, keliolikos šviesos diodų segmentų priekiniais žibintai ir didžiuliais 21 colio skersmens ratlankiais daro šį automobilį tikru dėmesio traukos objektu.
Tai vienas iš tų automobilių, į kuriuos gatvėje atsisuka praeiviai.
Bandomojo važiavimo metu viename nedideliame miestelyje į A7 užsižiūrėjęs dviratininkas tik per plauką savo pasivažinėjimo nebaigė pakelės krūmynuose.
Efektingai atrodo ir vientisas galinis žibintas, kurio užprogramuoti efektingi šviesos efektai geriausiai pastebimi tamsoje.
Jeigu dėl išorės dizaino dar galima diskutuoti, tai matant skaičius ties gabaritais belieka konstatuoti faktą – naujasis „A7 Sportback“ yra didžiulis automobilis.
Stogo linija yra vos 1408 milimetrų aukštyje, tačiau kėbulo ilgis siekia 4980 milimetrų.
Visgi labiausiai išsiskiria šio automobilio plotis, kuris neskaičiuojant veidrodėlių siekia 1911 milimetrų.
Įprasta vokiška tvarka
Vairuotojo vietoje – jokių didelių siurprizų nėra, bet kurio naujesnio „Audi“ modelio savininkas čia jaustųsi lyg savo automobilyje.
Maloniai nuteikia patogi gerą šoninį prilaikymą suteikianti sėdynė, nei per didelis, nei per mažas vairas.
Komentuoti interjero stilių nėra prasmės – jis taip visuomet vokiškai tvarkingas, solidus ir nuobodus. Didžiausias pokytis – pastebimai sumažėjęs mygtukų, kuriuos galima fiziškai paspausti, skaičius.
Pavyzdžiui, centrinėje konsolėje, neskaitant pavarų dėžės valdymo yra vos penki mygtukai ir viena apvali rankenėlė.
Gausios įrangos valdymas persikėlė į lietimui jautrius ekranus, kurių „A7 Sportback“ turi net du – su 10,1 ir 8,6 colio įstrižainėmis.
Informacija juose pateikiama aiškiai, tačiau apatiniame ekrane esančių mažųjų ikonų – funkcijas tektų išsiaiškinti naudojantis instrukcija arba aktyvuojant.
Didesnis nepatogumas, kad lietimui jautrūs ekranai iš tiesų nėra puikiai pritaikyti tokiam valdymui.
Spaudžiant piktogramą nėra gero pojūčio, kada ji aktyvuojama, todėl instinktyviai norisi spausti stipriau, o tai tokiam prabangiam automobiliui – nesolidu.
Už privalumus teks mokėti
„A7 Sportback“ kaina – kaip ir visų vadinamojo šio segmento modelių – priklauso nuo pirkėjo pageidavimų.
Bazinės komplektacijos modelis su 3 litrų dyzeliniu varikliu, keturių ratų pavara ir 8 laipsnių automatine pavarų dėžė mūsų rinkoje kainuoja 66900 tūkst. eurų.
Visgi bandymams pateiktas automobilis su tuo pačiu motoru turėjo daug papildomos įrangos, todėl galutinė jo kaina siekė 119 tūkst. eurų.
Visų gėrybių išvardijimas užtruktų pernelyg daug laiko, tačiau galime įvardinti keletą brangiausių privalumų.
Pavyzdžiui, dinaminė visų ratų vairavimo sistema kainavo 2151 eurą, aliuminio lydinių ratlankiai – 3000 eurų, šviesos diodų priekiniai žibintai su lazerinėmis šviesomis – 3159 eurus, o įmantri navigacijos įranga – 3758 eurus.
Išsiskiria „Bang & Olufsen“ garso sistema su 19 garsiakalbių, tarp kurių yra 3D kolonėlės priekyje ir gale. Šios didžiausiems melomanams skirtos įrangos kaina – 7302 eurų.
Greitas, bet nesportiškas
A7 daugeliu atžvilgių yra ne vairuotojo, o keleivių automobilis.
286 AG galia ir net 620 Nm sukimo momentas skamba įspūdingai, tačiau reakcija į akceleratoriaus paspaudimą vangi, o trauka visuomet vėluoja.
Sukibimo posūkiuose dėl įspūdingo 1,64 metro tarpvėžio ir plačių padangų netrūksta, tačiau tai anaiptol ne sportinis automobilis.
Grįžtamasis ryšys iš priekinių ratų – ne pats geriausias, tačiau tai ne tik „Audi“, bet daugumos elektrinę pavarą turinčių vairo mechanizmų problema.
Taip pat negalima pamiršti, kad be vairuotojo A7 sveria 1880 kilogramus, todėl masės perskirstymas posūkiuose ir staigus stabdymas vyksta komplikuotai.
Tačiau nereikia tikėtis iš šio automobilio to, kam jis nebuvo sukurtas.
Tai praktiška alternatyva prabangiems kupė modeliams, kurie skirti skrieti Vokietijos greitkeliais, o visi privalumai atsiskleidžia ilgose kelionėse.
Patogumas visiems atvejams
Vienas iš jų yra nedidelės degalų sąnaudos, kurios važiuojant civilizuotai užmiestyje siekė 6,7 l/100 km.
Agresyvus važiavimas arba miesto režimas šį skaičių gali pastebimai pakoreguoti, tačiau mes neviršijome 8,1 l/100 km.
A7 bagažinėje pavyktų sutalpinti ne tik golfo krepšius, o kai ką daugiau. Jos tūris siekia net 535 litrus.
Važiavimas komfortiškas net su didžiuliais didžiuliais 21 colio ratlankiais, kurie apauti žemo profilio 255/35 išmatavimų padangomis.
Magnetinės pakabos nustatymą mes buvome linkę palikti ties dinaminiu. Pasirinkus komfortą visas automobilis ėmė pastebimai siūbuoti, o europiečiai prie to nėra įpratę.
Ir padeda, ir trukdo
Automobilis aprūpintas gausybe pagalbinių sistemų, tačiau kai kurios jų gali šiek tiek erzinti, todėl prisijaukinant šį modelį teks peržiūrėti jų nustatymus.
Pavyzdžiui, eismo juostų laikymosi asistentas veikia dviem lygiais ir gali pats vairuoti.
Jį aktyvavus tampa neaišku, kas iš tiesų valdo automobilį – jūs ar kompiuteris.
Paleisti vairo negalima, kadangi tai yra nesaugu ir nelegalu (apie tai įspėja ir pati sistema). Turbūt geriausias sprendimas šią sistemą išjungti.
Netgi adaptyvi greičio palaikymo kontrolė nepasirinkus reikiamų nustatymų, elgiasi savarankiškai ir ten, kur greitis yra ribojamas, ganėtinai agresyviai stabdo.
A7 vairuotojui ir keleiviams stengiasi padėti ne tik kelyje.
Šis automobilis turi efektyvų aplinkos ne tik priekyje, bet ir šonuose apšvietimą, automatinį durų pritraukimą, o jei išlipdami lauk paliksite salone savo išmanųjį apie tai visuomet praneš moters-robotės balsas.
Ar tikrai tiek vertas?
Grįžtant prie kainos, būtų sunku pagrįsti, kodėl už šį automobilį, būtų verta mokėti 120 tūkst. eurų.
Sakote, kad yra bazinė versija. Bet ar daug klientų įsigys tokią?
Kiekvieną kartą grįžtant prie „A7 Sportback“ susidarydavo vis stipresnis įspūdis, kad šis modelis iš visų jėgų stengiasi pateisinti tą sumą, kuria buvo įvertintas.
Dėl to jame yra tokių funkcionalumui didelės įtakos neturinčių dalykų, kaip iš palangės išlendančios 3D kolonėlės, vientisas galinis žibintas ar didžiulis skaitmeninis ekranas vietoje prietaisų skydelio.
Išvada:
Sukinėtis ankštuose sostinės kiemuose su automobiliu, kuris savo pločiu užima beveik visą eismo juostą, nėra jauku. „A7 Sportback“ turi stovėti privačioje teritorijoje šalia prašmatnaus namo arba blogiausiu atveju – kotedžo.
Tai didelis, erdvus, puikiai įrengtas ir patogus automobilis, kuris užtikrina vairuotojo bei keleivių komfortą.
Smarkiai nespausdami akceleratoriaus su pilnu baku kelionėje lengvai įveiksite daugiau nei 900 kilometrų.
Tuo metu pagalbinės sistemos ir patogi vairuotojo vieta užtikrins, kad valdant automobilį nereikėtų sunkiai dirbti.
A7 stengiasi pateisinti savo kainą, kuri įskaičiuojant papildomą įrangą siekia „Porsche Panamera“ lygį. O tai jau būtų kitas vairavimo malonumo ir komforto lygmuo.
Mums patiko:
nedidelės degalų sąnaudos užmiestyje,
akį traukiantis išorės dizainas,
praktiškas kėbulas.
Mums nepatiko:
didelės papildomos įrangos kainos,
netikslus lietimui jautrių ekranų veikimas,
vangiai reaguojanti automatinė pavarų dėžė.