Dėl didžiausios techninių apžiūrų naujovės kilo absurdiška painiava

2018 m. birželio 1 d. 12:42
Nuo gegužės 20 dienos atsirado daugybė techninės apžiūros naujovių, tačiau bene didžiausia ir svarbiausia iš jų įstrigo nežinioje dėl prieštaraujančių teisės aktų.
Daugiau nuotraukų (2)
Pagal naująją techninių apžiūrų tvarką, jei automobilis atvažiuoja į TA stotį su vis dar galiojančia technine apžiūra ir kontrolieriai aptinka eismo saugumui pavojų keliančių trūkumų, ankstesnė apžiūra gali būti panaikinama.
Bet pasirodo, kad ne viskas taip paprasta.
Geri norai
Tai svarbus pokytis, į kurį ypač turi atkreipti dėmesį mėgstantys į techninę apžiūrą važiuoti sąmoningai nesusitvarkę automobilio. 
Jei žinote, kad automobilis nėra tvarkingas, o techninė apžiūra dar galioja, neskubėkite važiuoti į TA stotį su viltimi sužinoti visas problemas ir per likusį mėnesį ar kelias savaites jas susitvarkyti. 
Geriau važiuokite tiesiai į servisą.
Jeigu privalomosios apžiūros metu nustatoma didelių ir pavojingų trūkumų, prieš tai atlikta privalomoji apžiūra laikoma negaliojančia.
Vairuotojas per mėnesį gali pašalinti automobilio trūkumus ir atlikti pakartotinę automobilio apžiūrą, bet važinėti tokiu automobiliu nebegalima. 
Techninių apžiūrų specialistai seniai kalbėjo, kad tokia galimybė būtina, nes kartais į TA stotis atvažiuoja siaubingos būklės automobiliai, su sutrūkinėjusiomis stabdžių žarnelėmis, skylėmis išrūdijusiu kėbulu ar viela susuktomis pakabos detalėmis.
Naujoji tvarka tokius vairuotojus turėtų iš karto pašalinti iš eismo, bet tik teoriškai, nes dėl likusios įstatymo spragos to įgyvendinti praktiškai neįmanoma.
Liko spraga
Nepaisant pakeistos TA tvarkos, Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme tebeliko nuostata, kad techninės apžiūros galiojimą gali panaikinti tik policijos pareigūnai, o sunkiojo transporto atveju – ir transporto saugos pareigūnai bei muitininkai. 
Paradoksalu, bet automobilius vertinantys techninės apžiūros kontrolieriai nėra įgalioti panaikinti TA galiojimo. 
Kaip aiškino Lietuvos techninių apžiūrų įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas, ši spraga leidžia į kelius grįžti ir ypač pavojingiems automobiliams.
„Toks automobilis turėtų neišvažiuoti iš TA stoties teritorijos, bet realiai nėra jokių galimybių jį sulaikyti. 
Tai žiauri problema. Tvarka, kuri nustato, kad „lavonams“ būtų panaikintas TA galiojimas, formaliai egzistuoja, bet realiai – ne“, – neslėpė jis.
Apeliuoja į sveiką protą
Pašnekovas patvirtino, kad TA įmonės turi techninę galimybę iš karto įrašyti į sistemą, kad automobilis pavojingas, bet neturi jokios galios priversti vairuotoją nebevažiuoti, jei automobilio TA dar nėra pasibaigusi. 
Jis šį atvejį palygino su plačiai nuskambėjusiu aplinkos ministro įsakymu, apribojusiu galimybę įvežti stipriai apgadintus automobilius iš JAV, kurį galiausiai teko atšaukti, nes Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas pripažino, jog šis įsakymas pažeidžia Konstituciją. 
Todėl realiai naujojoje TA tvarkoje įtvirtinta galimybė panaikinti techninę apžiūrą po išankstinio patikrinimo ims veikti tik jei bus pakoreguotas saugaus eismo įstatymas.
„Dabar tik apeliuojame į sąžinę ir sveiką protą“, – patvirtino R.Gabartas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.