Pirmoji pažintis su naujuoju „Renault Megane R.S.“: iš vaikų darželio – tiesiai į trasą

2018 m. gegužės 27 d. 16:38
Specialiai lrytas.lt iš Poznanės
Sportiškų automobilių rinka auga, o daugiausiai – dėl didėjančių vadinamųjų „karštų hečbekų“ paradavimų.
Daugiau nuotraukų (45)
Šio tipo modeliai išpopuliarėjo aštuntajame dešimtmetyje ir nesunku suprasti kodėl – praktiškos miesto transporto priemonės tuo pačiu vairuotojams galėjo suteikti aštrių pojūčių.
Grumtynėse šioje segmento nišoje aktyviai dalyvauja ir „Renault“.
Bus dar galingesnis
Prancūzai dalyvauja „Clio Cup“ serijos lenktynėse, bei vyksta nuolatinės varžytuvės dėl greičiausio priekiniais ratais varomo modelio „Žaliajame pragare“ – Niurburgringe.
Naujausias pretendentas į šį titulą – „Megane R.S.“. To turbūt nepavyks padaryti standartiniam modeliui, tačiau „Renault“ jau ruošia ir pačią agresyviausią – „Trophy“ – versiją.
Jos motoro charakteristika padarys įspūdį tiems, kurie mėgsta apvalius skaičius – maksimali galia sieks 300 AG, o sukimo momentas – 400 Nm.
O kol kas sportiškų hečbekų entuziastams reikės pasitenkinti tuo, kad benzininis 1,8 litro variklis išvysto 280 AG esant 6000 aps./min. ir 380 Nm sūkių diapazone nuo 2400 iki 4800 aps./min.
Šio modelio versiją su mechanine šešių laipsnių pavarų dėžė išbandėme Poznanės (Lenkija) lenktynių trasoje.
Kuklesnis ir labiau civilizuotas
„Renault“ atstovai nesikuklina ir sako, kad siekė sukonstruoti geriausią sportinį hečbeką. Visgi akivaizdu, kad šį kartą daugiau lėmė ne inžinierių, o rinkos stebėtojų žodis.
Pastarieji puikiai žino bene didžiausią priekaištą, kurio sulaukė praėjusios kartos modelis.
Jis buvo labai greitas ir puikiai valdomas, tačiau dėl kietos pakabos bei kitos itin greitam važiavimui skirtos įrangos ne itin tinkamas kasdieniniam eksploatavimui.
Neatsitiktinai naujos kartos R. S. gavo dvejas papildomas duris, visas pagalbines elektronikos sistemas, o išorės dizainas tapo nuosaikesnis.
Šis „Megane“ gali pats „įvairuoti“ į stovėjimo vietą, atlikti avarinį stabdymą, palaikyti greitį ir atstumą nuo priešais važiuojančios transporto priemonės ar perspėti apie aklosiose zonose atsidūrusias transporto priemones.
Be to, kitaip nei praėjusios kartos sportiškoji versija, šis modelis nėra toks, kuris visais būdais bandytų atkreipti į save dėmesį.
Jis gavo F-1 formas kartojantį priekinį aptaką, praplatintus sparnus ir didesnius ratus, tačiau visa tai atrodo skoningai ir pernelyg nekrenta į akis.
Pagal vairuotojo poreikius
Pirkėjai galės rinktis „Sport“ arba „Cup“ tipo važiuoklę ir šešių laipsnių mechaninę arba dviejų sankabų automatinę transmisiją.
„Cup“ įrangos komplektas už papildomą mokestį suteiks ne tik 10 proc. standesnius amortizatorius, bet ir mechaninį ribotos trinties Torseno diferencialą.
Vairuotojo vieta standartinės komplektacijos modelyje taip pat tapo labiau orientuota į kasdieninį vairavimą, o ne pasivažinėjimus lenktynių trasose. Sėdynės turi gerą šoninį prilaikymą, tačiau yra minkštesnės ir patogesnės.
Be to, kad sportiškojo „Megane“ savininkai negąsdintų kaimynų, išmetimo sistema taip pat kuklesnė nei galingiausių praėjusios kartos modelių.
Važiuojami trasoje aiškiai girdėjome priešais važiavusio automobilio variklio garsą, tačiau savo motoro – silpnai.
Vairavimo entuziastams gali nepatikti ir tai, kad „Renault“ inžinieriai sukonstravę šį modelį jiems paliko dar mažiau darbo.
Modelis turi keturių vairuojamų ratų sistemą, dėl kurios jo pasukamumas tapo dar geresnis.
Jos veikimo principas – panašus, kaip ir visos analogiškos įrangos. Važiuojant ne didesniu nei 60 km/val. greičiu galiniai ratai šiek tiek pasisuka priešinga, o viršijus minėtą greitį – ta pačia kryptimi, kaip ir priekiniai.  
Sugebėjimų neprarado
Yra ir daugiau šio segmento modeliams šiaip jau nebūdingos įrangos.
Pavyzdžiui, „Megane R.S.“ turi starto kontrolės sistemą, o automobiliuose su automatine transmisija stabdant ir ilgiau palaikius kairiąją svirtelę galima iš karto galima „peršokti“ keletą pavarų žemyn.
Nors ir tapo labiau civilizuotas, visgi „Megane R.S.“ neprarado sportinio pykčio.
Nepaisant įprastos šiuolaikiniams automobiliams elektrinės vairo pavaros, grįžtamasis ryšys labai geras, stabdžiai puikūs, o platus maksimalaus sukimo momento diapazonas užtikrina, kad net pramiegoję pavaros perjungimą prieš posūkį neprarasite pernelyg daug laiko.
Mechaninei pavarų dėžei trūksta vokiško tikslumo, tačiau ji vis tiek yra pakankamai gera sportiškam važiavimui trasoje.
Tuo metu kasdieninėse situacijose trūkumų vairuotojai, apskritai, nepastebės.
Išvada:
„Megane R.S“ tapo hečbeku, su kuriuo žmonės visą savaitę gali vežioti vaikus į darželį, o savaitgalį radę progą – apsilankyti trasoje ir įveikti keletą greitų ratą.
Tai yra automobilis, su kuriuo išvažiavęs į trasą bent minimalius įgūdžius turintis vairuotojas gali būti ganėtinai greitas arba bent jau puikiai praleisti laiką.
Viskas, ko jums reikia – tai mažiausiai 29240 eurų už modelį su mechanine transmisija.
„Renault Megane R.S.“ skaičiai:
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm): 4364/1875/1435
Ratų bazė, mm: 2669
Bagažinės talpa, l: 384
Svoris, kg: 1407
Variklis: 1798 cm3, benzininis su turbina,
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė,
Įsibėgėjimas iki 100 km/val., sek: 5,8
Didžiausias greitis, km/val.: 255
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos, l/100 km: 6,9
Gamybos vieta: Palencija, Ispanija.
Renault^Instantautomobilio bandymas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.