Sudarytas papildomai įrangai keliamų reikalavimų sąrašas, tačiau ekspertizes atliekantys specialistai ir patys negali tiksliai nurodyti, ką būtent turi atlikti vairuotojai.
Anglijoje nemažai laiko praleidęs lrytas.lt skaitytojas Tomas pasakojo, kad ten galima registruoti europietiškus automobilius su vairu kairėje pusėje.
Ten nėra reikalavimų montuoti papildomus matymo prietaisus, tačiau draudimas kainuoja brangiau.
„Tačiau žmonės patys įsirengia papildomus veidrodžius, nes jiems rūpi jų saugumas. Tuo metu lietuviams tai atrodo baisus dalykas.
Turbūt reikalavimai ir buvo įvesti dėl to, kad savanoriškai patys tuo nebūtume pasirūpinę“, – svarstė vaikinas.
Ekspertai nelinkę bendrauti
Jis ir pats norėjo gimtinėje registruoti iš Didžiosios Britanijos atgabentą automobilį, tačiau pradėjo abejoti, ar verta.
„Paskambinau į ekspertizes atliekančią kompaniją, bet jos specialistai nieko nežino. Labai pikti visi ir nieko nepasakoja“, – stebėjosi skaitytojas.
Tomą labiausiai nustebino tai, kad ekspertizes atliekantys specialistai visai nebuvo linkę su juo bendrauti. Norėjo tik pasitikslinti, ką jam reikia daryti, tačiau normalaus atsakymo taip ir nesulaukė.
„Jie tik pasakė: „Pasiskaityk štai tą punktą, pažiūrėk, kas ten parašyta ir tiek“, – bendravimą prisiminė vaikinas.
Jis dar bandė paaiškinti ekspertams, kad nagrinėjant reikalavimus jam kilo neaiškumų, tačiau sulaukė atsakymo, jog dar nėra parengtos metodikos.
Vėliau skambino dar kartą, bet rezultatas buvo toks pat.
Nebus jokių iliustracijų
Viena didžiausių problemų – greta įrangos montavimui keliamų reikalavimų ir jos techninių parametrų nėra jokių iliustracijų.
Lietuvos transporto saugos administracija (buvusi Valstybinė kelių transporto inspekcija) sako, kad jokia vizualinė medžiaga nebuvo rengta ir jos ruošti nenumatoma.
Šis sprendimas grindžiamas tuo, kad kiekvienoje transporto priemonėje prietaisų išdėstymas ir tvirtinimas gali būti skirtingas, o visų variantų numatyti esą neįmanoma.
Tą patį kalbėjo ir ekspertizes atliekančios įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Jis pažymėjo, kad pavyzdžiui, nėra vienos konkrečios schemos, kaip turi būti išdėstyti veidrodžiai.
„Jie turi būti pritvirtinti stacionariai – priklijuoti prie paties stiklo, prisukti prie statramsčio ar kitos kėbulo konstrukcijos dalies.
Tvirtinimas vakuuminiais laikikliais nebūtų laikomas priimtinu tvirtinimo būdu“, – aiškino jis.
R. Vėlavičiaus teigimu, atsakymai į šiuos bei daugelį panašių klausimų pradės aiškėti tik tuomet, kai techninei ekspertizei bus pateikti pirmieji pagal nurodytus parametrus paruošti dešiniavairiai automobiliai.
Siūlo ieškoti internete
Pabandę pasiteirauti, kaip turėtų atrodyti periskopinių veidrodžių sąranką, lrytas.lt žurnalistai iš transporto saugos administracijos personalo skyriaus patarėjos Daivos Vilkelytės sulaukė atsakymo, kad iliustracijų galima rasti internete.
Ji taip pat paaiškino, kad ši sąranka turėtų būti suprantama kaip optinis prietaisas, sudarytas iš dviejų veidrodžių, leidžiančių stebėti aplinką, esančią už stebėtojo matymo lauko.
D. Vilkelytė informavo, kad rengiant reikalavimus papildomai matymo įrangai buvo remtasi Europos Komisijos rekomendacijomis.
Taip pat pasitelkta Lietuvos aukštųjų mokyklų atstovų patirtis ir pagalba.
„Techninės specifikacijos nėra skirtos konkretiems gamintojams ar jų gaminamai produkcijai“, – patikino ji.