Lrytas.lt testas: „Mazda CX-5“ – dėmesio nukreipimo meistras

2017 m. lapkričio 25 d. 13:00
Automobilių industrijoje šiuo metu itin populiarus sėkmės receptas – gaminti padidinto pravažumo modelius.
Daugiau nuotraukų (41)
Dėl skirtingų priežasčių pirkėjus vilioja pačių įvairiausių dydžių ir formų miesto visureigiai. Vienu iš tokių yra naujos kartos „Mazda CX-5“.
Šis modelis pretenduoja į „Lietuvos metų automobilio 2018" titulą.
Jo pirmtakas rinkoje pasirodė 2012 metais, taigi keitimas pačiu laiku – praėjus penkeriems metams.
„Mazda“ atstovai patys pripažįsta, kad pirmos kartos CX-5 turėjo pastebimų trūkumų. Garso izoliacija buvo nebuvo pati geriausia, o valdymas – ne itin tikslus. Be to, trūko pagalbinių sistemų, kurias turėjo dauguma konkurentų.
Reikėjo permainų ir jos turėjo įvykti greitai. Taip greitai, kad „Mazda“ pritrūko laiko ir lėšų paruošti miesto visureigiui naują platformą.
Pažįstamam siluetui – naujas veidas
Automobilių entuziastai, kurių akis buvo įpratusi prie ankstesniojo CX-5 modelio naujajame visureigyje atpažins jo bruožus. Taip yra todėl, kad konstrukcijos požiūriu jie yra artimesni vienas kitam, nei „Mazda“ nori pripažinti.
Platforma buvo modifikuota, bet iš esmės ji yra ta pati. Tai buvo atramos taškas dizaineriams, kurie pasistengė, kad visureigis atrodytų naujai, tačiau senojo modelio siluetas išliko.
Kita vertus, tai labai netrukdo, kadangi visureigis gavo naują „veidą“. Galinės dalies dizainas taip pasikeitė – jis dabar šiuolaikiškesnis, ne toks monotoniškas, tačiau priekis – išraiškingesnis.
Jame dominuoja siauri agresyvaus stiliaus žibintai ir gigantiškos radiatoriaus grotelės su masyvia chromo imitacijos apdaila bei didžiuliu prekės ženklu.
Visa priekinė dalis atrodo tarsi paimta tiesiai nuo „Mazda 6“. Ji daro CX-5 panašesnį į įprastą lengvąjį automobilį nei į visureigį ir tai traukia aplinkinių dėmesį.
Visgi vairuojant negalima pamiršti, kad buferiai, o ypatingai priekinis, yra labai arti žemės, t. y. užvažiavimo kampas minimalus, todėl su šiuo padidinto pravažumo modeliu pasukus į prastesnį kelią reikėtų būti itin atidžiam.
Salonas gali nustebinti
CX-5 salonas yra vieta, kurioje norisi būti. Jis tvarkingas, ergonomiškas, erdvus ir puikiai įrengtas. Nedidelį minusą galima dėti tik multimedijos įrangos valdymui, kuris neintuityvus, todėl įpratimui reikia laiko.
Melomanai taip pat įvertins ir „Bose“ garso sistemą su žemų dažnių garsiakalbiu. Tiesa, tai vienas prabangiausio „Luxury“ įrangos lygio privalumų, o tam jau reikalinga nemenka pinigų suma.
Pavyzdžiui, mūsų bandytas modelis su 2,2 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu ir 6 laipsnių automatine pavarų dėže kainuoja 39 900 eurų.
Garso izoliacijos klausimą, kuris iki senajam modeliui buvo didelė problemą, galima vertinti dvejopai.
Variklio skyrius atribotas puikiai – iš jo triukšmas girdimas tik intensyviai greitėjant. Kitose zonose situacija iš esmės nepasikeitė - padangų ir oro pasipriešinimo keliamas garsas važiuojant užmiestyje girdimas stipriai.
CX-5 nepretenduoja tapti pačiu praktiškiausiu miesto visureigiu, tačiau naujasis modelis turi solidžią 506 litrų tūrio bagažinę.
Lyginant su pirmtaku, tai yra 43 papildomi litrai daiktams. Be to, bagažinės dangtis dabar atidaromas elektra, nors mechanizmas yra itin lėtas.
Kur komfortas ir tikslumas?
Aukščiausio komplektacijos lygio visureigis aprūpintas galybe pagalbinių ir kitokių išmaniųjų sistemų.
Norisi išskirti tris, kurios iš tiesų palengvina vairuotojo darbą.
Tai būtų svarbiausios informacijos projekcija ant priekinio stiklo, adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema ir prisitaikantys LED priekiniai žibintai. CX-5 atveju už visa tai turintį modelį teks sumokėti mažiausiai 33 tūkst. eurų.
Mieste pridėkime ne patį geriausią matomumą visomis kryptimis, o užmiestyje aukštam kėbului būdingą svyravimą posūkiuose.
CX-5 iš vairuotojo pozicijos atrodo dar didesnis nei yra iš tiesų.  
Kietoka pakaba ir dažnas miesto visureigių bruožas – didelė neamortizuojama masė – taip pat reiškia, kad važiuojant nelygia danga nelinksmai krato.
Iš dyzelio – jokios naudos
Visgi didžiausios bandyto automobilio problemos buvo variklis ir transmisija.
2,2 litro dyzelinio agregato išvystomos 175 AG galios ir 420 Nm sukimo momento lyg ir turėtų pakakti 1545 kilogramus sveriančiam visureigiui.
Tačiau traukos nėra ir nors gamintojo skelbiamas įsibėgėjimo nuo 0 iki 100 km/val. rodiklis – 9,5 sekundės atrodo kukliai, realiomis sąlygomis visureigis atrodo dar lėtesnis.
Galbūt silpną trauką kompensuoja mažos degalų sąnaudos? Anaiptol.
Iš tūkstančio kilometrų, kuriuos bandomojo važiavimo metu įveikėme su naujuoju CX-5, didžiąją dalį praleidome užmiestyje, tačiau reziume ne „Mazda“ naudai – 7,8 l/100 km.
Pasivažinėkite daugiau mieste ir gamintojo skelbiamas 5,8 l/100 km rodiklis atrodys kaip pokštas.
Dalis kaltės dėl to turbūt tenka pasenusiai hidraulinei 6 laipsnių automatinei transmisijai.
Išvada:
„Mazda CX-5“ atrodo fantastiškai, yra erdvus, puikiai įrengtas ir aprūpintas visomis svarbiausiomis sistemomis.
Tačiau įsitaisęs vairuotojo vietoje jame niekada nepajustum, kad tavimi iš tiesų norėta pasirūpinti.
Traukos iš dyzelinio variklio nedaug, o ir tos pačios senutė automatinė transmisija nenori lengvai atiduoti. O dar – sunku suprasti, kaip 1,5 tonos nesveriantis automobilis gali sudeginti tiek daug dyzelio.
Atsarginis planas potencialiems pirkėjams šiuo atveju būtų mechaninė pavarų dėžė, o dar geriau – benzininis motoras.
Mums patiko:
Išraiškingas išorės dizainas,
Kokybiškai įrengtas ir erdvus salonas,
Gera variklio skyriaus garso izoliacija.
 Mums nepatiko:
Didelės dyzelinio variklio sąnaudos ir maža trauka,
Komforto stygius važiuojant nelygiais keliais.
automobilio bandymasMazdaMazda cx-5
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.