„BMW R NineT Scrambler“ testas: motociklas ar brangus stiliaus aksesuaras?

2017 m. rugpjūčio 20 d. 10:08
Lietuviai nelinkę pirkti naujų automobilių, tačiau motociklų rinkoje situacija dar liūdnesnė. Tiesa sakant, naujų motociklų rinka praktiškai neegzistuoja. Tarkime, ar jūs žinote, kur yra artimiausias naujų motociklų salonas? Ne? Taip ir galvojau.
Daugiau nuotraukų (35)
Iliustruojant, kaip vangiai ši rinka atrodo, galima pateikti ir skaičius. Praėjusiais metais šalyje įvyko daugiau nei 9 tūkst. motociklų įsigijimo sandorių, tačiau naujų skaičius juokingai mažas – vos 306.
Taigi, panašiai kaip ir lietuvių automobilių parke, tarp motociklų dominuoja ne pati naujausia 10–15 metų senumo technika.
Dėl trumpo sezono Lietuvoje daugeliui tai yra labiau laisvalaikio praleidimo būdas nei transporto priemonė. Automatiškai jie tampa prabangos preke, kurios pirkimą dažniausiai lemia žmogiškieji impulsai ir emocijos, o ne racionalūs ir apgalvoti sprendimai.
Skirtas jaunesniems pirkėjams
Tarkime, jei jus dar prieš atsidarant šį tekstą domino „BMW R NineT Scrambler“ modelis, potraukis nedings nepriklausomai nuo to, ką toliau perskaitysite. Netgi kaina, kuri įprastai yra svarbus faktorius, šiuo atveju lemia stebėtinai mažai.
Tą patvirtino ir „BMW Motorrad“ atstovai Vilniuje sako, kad nepaisant šiaip jau nemažos 13700 eurų siekiančios bazinės komplektacijos aptariamo motociklo kainos, sezono metu kas mėnesį jie parduota bent po keturis.
Palyginimui, galima pasakyti, kad panašūs būna šalyje neprigijusių lengvųjų automobilių modelių pardavimai.
„R NineT Scrambler“ atveju taip pat reikia turėti omenyje, kad motociklininkai perka vieną iš dviejų dalykų: retro stilių arba naują platformą kokiams nors įspūdingam projektui.
Iš esmės netgi nėra labai svarbu, kaip tas motociklas važiuoja ir kokios yra jo eksploatacinės savybės.
Visos „R NineT“ versijos traukia akį ir „Scrambler“ – ne išimtis. BMW atstovai sako, kad tai šių modelių serija buvo skirta pritraukti jaunus pirkėjus, o ne tuos žmonės, kurie ieško kažko panašaus į tai, ką kadaise vairavo jų seneliai.
Svarbiausi traukos objektai
Minimalistinio dizaino, neperkrautas nereikalingomis detalėmis motociklas atrodo puikiai. Ypatingai su smulkių stipinų ratlankiais, kuriais buvo aprūpintas bandomasis modelis.
Greta tvarkingai įgyvendinto patrauklaus retro stiliaus dizaino, kita stipri pirkėjų viliojimo priemonė yra dviejų cilindrų opozicinis variklis.
Pagal senus papročius jis aušinamas oru ir užvedant gerokai „maskatuoja“ į šonus.
Dėl galimo perkaitimo jaudintis neverta, kadangi abi cilindrų galvutės gauna tiesioginį oro srauta, be to motociklo priekyje sumontuotas nedidelis alyvos radiatorius.
110 AG galios ties 7750 aps./min. daugiau nei pakanka, kad „Scrambler“ būtų gyvas ir spartus motociklas. Deja, taupymo sumetimais, šis modelis neturi tachometro, o įpratusį jį stebėti vairuotoją tai glumina.
Taip pat reikia pažymėti, kad trauka galiniam ratui perduodama velenu, todėl reakcija į akceleratoriaus pasukimą akimirką vėluoja, o ir galios nuostoliai yra juntami.
Griaudžia, bet neerzina
BMW surinkimo kokybė kelia norą glostyti motociklą, tačiau tuo pat metu reikia turėti omenyje, kad dviejų cilindrų oru aušinamas opozicinis variklis visame sūkių diapazone kels didesnes ar mažesnes vibracijas.
Tai yra labai stilingas, tačiau ne itin rafinuotas modelis, tačiau kaip įdomiai pastebėjo ne vienas patyręs motociklų apžvalgininkas, nemažai daliai vairuotojų patinka jausti, kad „kažkas juda tarp kojų“.
Verta atkreipti dėmesį ir į kiekvienam technikos entuziastui nuotaiką keliantį variklio garsą.
Nemaža dalis nuopelnų dėl to tenka „Akrapovič“ išmetimo sistemai – žemas grūmojimas malonus ausiai ir tuo pat metu neerzina aplinkinių eismo dalyvių.
Ši išmetimo sistema patiks tiems, kurie nori įdomesnio, tačiau daug decibelų nekeliančio garso. „Scrambler“ ji yra standartinė įranga, be to neturi jokių lipdukų ir atrodo lyg gamintojo.
Kaip jis važiuoja?
Kitaip nei „R NineT“ gamos pradininkas, „Scrambler“ turi ne 17, o 19 colių skersmens priekinį ratą.
Toks įspūdis, kad slopintuvas (žodį „dempferis“ vartoti draudžia Valstybinė lietuvių kalbos komisija) taip pat per daug sulėtina vairo pasukimą važiuojant nedideliu greičiu. Viso to rezultatas – neįspūdingas pasukamumas lėtai slankiojant mieste.
Teoriškai „Scrambler“ modelis turėtų būti skirtas kvailiojimams bekelėje, tačiau patys BMW atstovai pripažįsta, kad su šiuo motociklų tą darys retas klientas.
Vėlgi bent jau minimalūs pakeitimai tam buvo padaryti – priekyje sumontuotos „apverstos“ šakės, o galinė eiga padidinta nuo 120 iki 140 milimetrų.
Taip pat suteikiant papildomą prošvaisą motociklas buvo šiek tiek pakeltas. Sėdynės aukštis lyginant su standartiniu „R NineT“ padidėjo 15 milimetrų ir dabar siekia 820 milimetrų.
Priekinė šakė neturi jokių reguliavimo galimybių, keisti galima tik galinės spyruoklės standumą.
Prašmatnus apsimetėlis
„R NineT“ niekada nebus laikomas tikru „Scrambler“ tipo motociklu. Lietuvoje tam būtų artimesnis nagingo jaunuolio modifikuotas senutėlis „Minsk“ – be visų nereikalingų detalių ir iškelta važiuokle.
Kvailiojimas bekelėje tam ne iki galo pritaikytu motociklu visuomet gresia sugadinimais, o retas gali sau leisti laužyti 14 tūkst. eurų kainuojantį BMW. Neatsitiktinai ir bandomasis modelis „apautas“ ne grubaus protektoriaus, o įprastomis asfalto dangai skirtomis padangomis.
Ir nors kaina nėra lemiantis faktorius, tačiau „Scrambler“ turi ir šį privalumą, nes yra 2200 eurų pigesnis už „R NineT“ originalą.
Visgi reikia turėti omenyje, kad toks taupumas reiškia skausmingus kompromisus. Bazinis modelis neturi stilingųjų smulkių stipinų ratų, jo benzino bakas yra plieninis, o prietaisų skydelis – itin kuklus.
Jis visiškai minimalistinis: gali rodyti laiką, nuvažiuotą atstumą arba alyvos temperatūrą. Nėra netgi degalų likučio parodymų. Apie tai, kad vertėtų pasirūtinti benzinu, vairuotojui pranešama, kai bake jo lieka mažiau nei 3 litrai.
Išvada:
„Scrambler“ yra naujausias ir labiausiai pašėlęs „R NineT“ šeimos narys. Su juo galėsite nuvažiuoti į „hipsterių“ vakarėlį, ar dalykinį susitikimą, tačiau taip pat sėkmingai pasiektumėte ir nuošalų paplūdimį.
Tuo pat metu šis universalumas yra ir bene vienintelis šio modelio trūkumas. Juk tas, kas gali viską, dažniausiai nieko nedaro išskirtinai gerai.
„R NineT Scrambler“ niekada nebus pats manevringiausias mieste ar greičiausias užmiestyje, o važiuojant bekele jo galimybės taip pat ribotos.
Tačiau jis randa gerbėjus net ir mažytėje mūsų rinkoje. O priežastis paprasta – motociklininkams svarbiausia tai, kaip jie jaučiasi važiuodami. Tai, ir dar  – gerai atrodyti.
Mums patiko:
„Akrapovič“ išmetimo sistemos garsas,
Nuosaikus retro stiliaus dizainas,
Pavyzdinga surinkimo kokybė.
Mums nepatiko:
Visame sūkių diapazone juntama vibracija,
Per lėta reakcija į akceleratoriaus pasukimą,
Ribotas manevringumas važiuojant nedideliu greičiu.
motociklasnaujas motociklasBMW
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.