Taigi svarbiausias klausimas, ar ruošdami „A5 Sportback“ modelį „Audi“ inžinieriai ir dizaineriai gerai žinojo, kokia bus jo stiprioji pusė?
Šis modelis iš esmės tęsia didelių ir prabangių hečbekų madą, kurią dar 2009 metais paskleidė 5 serijos „BMW Gran Turismo“. Sportiškų ir prašmatnių hečbekų būta ir iki tol, tačiau būtent bavarų modelis kartu su pirmos kartos A5 naujam gyvenimui prikėlė praktiško automobilio idėją.
Tai tikras hibridinis kėbulas žmonėms, kurie nori sportiško ir stilingo automobilio, tačiau turi vežioti vaikus ir nemažai daiktų.
Netikras neprovokuojantis kupė
„A5 Sportback“ gyvenimą „Audi“ dizainerių kompiuteriuose pradėjo kaip kupė ir sunku būtų nesutikti, kad bent jau kėbulo jie tikrai nesugadino.
Nors ir sukonstruotas kupė pagrindu, hečbeko proporcijos visgi yra šiek tiek kitokios. Įrengiant galines duris ir siekiant suteikti pakankamai erdvės gale sėdintiems keleiviams jis tapo 60 milimetrų ilgesnis.
Taip pat kuriant įtaigesnį aptakaus ir sportiško kėbulo įspūdį jis tapo 15 milimetrų žemesnis. Nepasikeitė tik automobilio plotis.
Pasiektas rezultatas išties neprastas, kadangi „A5 Sportback“ atrodo dinamiškai ir stilingai, tačiau neiššaukiančiai. Taip pat užuominos į prabangą nerėžia akies ir neskatina klasinės nesantaikos.
Žmonių geranoriškumas vairuojant prabangų automobilį visuomet šiek tiek stebina. Vis dėlto būčiau linkęs abejoti, ar taip pat maloniai jie reaguotų įsitaisius prie BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Lexus“ vairo.
„A5 Sportback“ dizainas tarsi leidžia nutylėti faktą, kad jau kukliausio bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda nuo 43 tūkst. 300 eurų.
Papildomos įrangos matematika
Bandomojo automobilio, kuriame sumontuotas 252 AG galios, 2,0 litrų darbinio tūrio benzininis TFSI variklis, automatinė dvigubos sankabos transmisija ir „quattro“ visų ratų pavara kaina be papildomos įrangos būtų 52230 eurų.
Verta paminėti, kad ne bazinės, o aukštesnės „sport“ komplektacijos lygis.
Papildomos įrangos kainos, kalbant apie tokius automobilius, kaip „A5 Sportback“ visuomet stebina. Jas paminėti verti ne vien tik siekiant šoko efekto, tačiau ir su tikslu numarinti netikrą viltį tiems, kurie galvoja, kad tokį modelį pagal norus galima susikomplektuoti už nedidelę sumą.
Toks automobilis, kokį matote nuotraukose, turi 22 tūkst. eurų vertės papildomų gėrybių. Vardyti visą jų sąrašą nebūtų prasmės, tačiau galima paminėti tris brangiausius priedus.
Įmantri navigacija su spalvotu 8,3 colio įstrižainės ekranu, „Audi connect“ paslaugomis trims metams, valdymo žodinėmis komandomis sistema, 10 GB vidine atmintimi ir informacine vairuotojo įranga kainuoja 3192 eurus.
Šviesos diodų matricos žibintai su dinaminėmis posūkių šviesomis ir priekinių žibintų apiplovimo sistema kainuoja 2151 eurą.
Vairavimo pagalbų komplektas su aktyvia eismo juostos išlaikymo sistema, automatiniu atstumo nuo priešais važiuojančios transporto priemonės reguliavimu, ekonomiškesnio vairavimo pagalba ir avarijų prevencijos sistema kainuoja 1687 eurus.
Nedideli, bet trūkumai
„A5 Sportback“ pilna užuominų apie tai, kad autonominiai automobiliai – jau visai čia pat, tačiau ne visa įranga kol kas veikia neerzindama vairuotojo.
Geriausias pavyzdys, jau minėta eismo juosto išlaikymo sistema. Aktyvuojant ją automobilis pats koreguoja važiavimo kryptį posūkiuose, ar netgi esant didesniems kelio nelygumams, tačiau paleidus vairą greitai sulauksite garsinio signalo lydimo pranešimo – perimti valdymą.
Tačiau vairuojant, kai sistema įjungta, galima justi nedideles korekcijas, kurias kompiuteris daro pats. Sekundės dalį jūs nevaldote automobilio ir nors tai trunka labai trumpai, šiek tiek gąsdina.
Vairuoti šį automobilį labai lengva, tačiau „Audi“ kalbos apie dinamišką charakterį iki galo taip ir nepasitvirtino. Lyginant su 3 serijos BMW valdymas nėra toks aštrus.
Nors sukibimo netrūksta ir staigiuose posūkiuose, elektrinės vairo pavaros grįžtamasis ryšys prastas, o tai niekuomet nesuteikia pasitikėjimo automobiliu.
Komforto norintiems pirkėjams patartume vengti „sportinės“ važiuoklės su gamintojo įvardintu labiau dinamišku derinimu.
Dėl jos ir šiaip jau įspūdingų 19 colių lengvojo lydinio ratlankių, kurie buvo apauti žemo profilio padangomis, važiuojant prastesne „lietuviška“ asfalto danga kratė ir purtė ne mažiau nei prie pat žemės priplotas „Honda Civic“.
Rekomenduotume rinktis arba standartinę važiuoklę, arba tokią, kuri turėtų kintamų charakteristikų amortizatorius.
Praktiškas ir pasotinamas
Spustelėjus akceleratorių stebina agresyvus, tačiau galvos skausmu negrasinantis variklio gausmas. 252 AG galią išvystančio 2,0 litrų benzininio variklio užtektų daugumos vairuotojų poreikiams.
Antra vertus, net ir padedant puikiai veikiančiai dvigubos sankabos automatinei pavarų dėžei degalų sąnaudos niekada nebus labai mažos. Mūsų pasivažinėjimo metu jo siekė 7,9 l/100 km.
„A5 Sportback“ puikiai atitinka tokiam neįprastam modeliui keliamus papildomus reikalavimus – bagažinės tūris siekia 480 litrų, taigi joje lengvai tilps mažiausiai du dideli kelionių lagaminai.
Nepaisant besileidžiančios stogo linijos, gale sėdintiems keleiviams nereikia lenkti galvų. Taip pat dėl ilgesnės nei pirmtako bazės užteks vietos kojoms. Tiesa, realistiškesnis variantas yra gale pasodinti du, o ne tris suaugusius žmones.
Kaip ir dera „Audi“, interjeras puikiai įrengtas, o vienintelis trūkumas – dėl masyvaus centrinio tunelio, priekinės panelės, informacinio ekrano, prie galinio vaizdo veidrodėlio įrengtos kameros ir į saloną įsiterpiančios durų apdailos kylantis klaustrofobijos pojūtis.
Apibendrinant „Audi A5 Sportback“ bandomojo važiavimo įspūdžius yra lengviau įvardinti, kas jis nėra ir negali būti. Tai ne autonominis automobilis, nors ir turi labai daug įrangos, kuris smarkiai palengvina vairuotojo gyvenimą.
Taip pat tai nėra sportinis automobilis, netgi ne 3 serijos BMW, todėl neverta tikėtis, kad jis įtrauks vairuotoją.
Taigi kas tai? Bene tiksliausias atsakymas - prabangus puikiai pagamintas modelis, kuris dėl savo vis dar neįprasto šiam segmentui kėbulo dar yra ir ganėtinai praktiškas.
Tik jeigu norite daugiau žaislų, t. y. gausios papildomos įrangos, teks iškratyti visas taupykles.