Daug kam pasitaiko akimirkų, kai trūksta visai nedaug, kad neišlaikęs pusiausvyros griūtum ant šono. Tuomet gali nukentėti ne tik vairuotojo įvaizdis ar motociklas, bet ir sveikata.
Tačiau „Honda“ inžinieriai jau sugalvojo, kaip apsaugoti nuo tokių incidentų. Las Vegase vykusioje CES 2017 parodoje jie pristatė nevirstantį motociklą.
Kitaip nei koncepciniame BMW modelyje, japonų prototipe nėra naudojami sunkūs giroskopai. Vietoje to buvo paimta įranga iš „Asimo“ roboto ir „Uni-Cub“ elektrinio motorolerio ir sukurta nauja balansavimo sistema.
Svarbiausia jos dalis yra elektroninis priekinio rato valdymas. Važiuojant mažesniu nei 5 km/val. greičiu vairas yra tiesiog atjungiamas nuo priekinės šakės, o jos valdymą perima kompiuteris. Sistema fiksuoja pasvirimo kampą ir pagal tai koreguoja priekinio rato padėtį.
Atliekamų akiai ne visuomet pastebimų judesių skaičius gali siekti keletą tūkstančių per sekundę. Be to, reguliuojamas ne tik rato pasukimas į šonus, bet ir priekinės šakės kampas. Jį didinant žemėja svorio centras ir motociklas tampa stabilesnis.
Viršijus minėtą 5 km/val. greitį surakinami du abiejose šakės pusėse esanti užraktai ir motociklo valdymą visiškai perima vairuotojas.
„Honda“ atstovai pažymi, kad ši sistema tinka anaiptol ne kiekvienam motociklininkui, o labiausiai orientuota vyresniems ir mažesnio ūgio žmonėms. Taip pat tiems, kurie nori važinėti labiau atsipalaidavę ir nesirūpinti dėl to, kad gali apvirsti.
Taip pat tokia technologija gali tapti vienu iš pirmųjų žingsnių kuriant autonominį motociklą. Kaip parodoje pademonstravo gamintojas, pusiausvyrą laikantis motociklas gali sekti savininką tarsi šuo.
Argi nebūtų patogu taip išsikviesti savo dviratę techniką iš ankštos stovėjimo vietos?