Tai, kas dar visai neseniai buvo laikoma ateities galimybėmis, šiandien sparčiai tampa realybe. Tuo įsitikinti leidžia sudėtingos 3D spausdintuvais pagamintos detalės, sėkmingai išbandytos naujuosiuose „Euro 6“ varikliuose.
Variklis atlaikė bandymus
„Renault Trucks“ Liono variklių projektavimo skyrius savo pastangas sutelkė metalo spausdinimo technologijoms tobulinti, siekiant ateityje jas nuolatos naudoti variklių gamyboje.
Pastangos netruko duoti vaisių: prototipinis „DTI 5“ 4 cilindrų „Euro 6“ C kategorijos variklis sukurtas naudojant 3D spausdinimo metodą.
Nors visas variklis jau buvo suprojektuotas naudojant virtualaus modeliavimo technologiją, inžinieriai naudodami pramoninius 3D metalo spausdintuvus pagamino tokias sudėtingas detales kaip vožtuvų svirtelės ar skirstymo velenų guolių antdėklai.
Variklis su spausdintuvo pagamintomis detalėmis vėliau sėkmingai atlaikė 600 valandų trukusius bandymus stende.
„Šio projekto tikslas buvo pademonstruoti, kaip metalo spausdinimo technologija leidžia sumažinti variklio ar atskirų jo dalių dydį bei svorį. Bendrą keturių cilindrų variklio svorį tai leido sumažinti 120 kg arba 25 proc. – paaiškino „Renault Trucks“ projektų vadovas Damienas Lemassonas.
– Atlikti testai patvirtino, kad 3D spausdintuvu pagamintos detalės patvarumu nenusileidžia tradicinėms, o paties variklio eksploatacinės savybės nė kiek nenukenčia, tad tokie pakeitimai toli gražu ne kosmetiniai“.
Naujos galimybės inžinieriams
Metalo spausdinimo technologijų naudojimas suteikia naujas galimybes vidaus degimo variklių gamintojams.
Specialaus spausdinimo įrenginio pagalba sluoksnis po sluoksnio „auginamas“ gaminys, leidžia sukurti sudėtingas, organiškas formas, taip optimizuojant detalės matmenis bei sumažinant sudėtinių komponentų skaičių. Dėl to palengvinamas agregato surinkimas.
„Metalo spausdinimo technologija pašalina daugelį tradicinės gamybos suvaržymų ir suteikia iki šiol nematytų galimybių inžinieriams įgyvendinti savo drąsiausias kūrybines idėjas.
3D spausdinimas yra viena iš revoliucingų technologijų leidžiančių kurti lengvesnius, funkcionalesnius bei geresnėmis savybėmis pasižyminčius ateities variklius“, – tęsė D. Lemassonas.
Kol kas naujoji technologija bus naudojama tik gaminant labai specifines ar ribotos gamybos apimties detales.