Tokie orai kelia papildomų rūpesčių vairuotojams, kuriems svarbiausias klausimas – ar ryte pavyks užvesti automobilį?
Tai ypač aktualu dyzelinių transporto priemonių savininkams, mat jų pradiniam prasukimui reikalingas didesnis sukimo momentas.
Lyginant su benzininiu motoru, tai reiškia didesnę apkrovą starteriui, o tuo pačiu – proporcingai didesnį akumuliatoriaus energijos poreikį.
Reikia turėti omenyje, kad krentant temperatūrai akumuliatoriaus užvedimo galia taip pat mažėja.
Taigi nors automobilis puikiai užsiveda esant minus penkių laipsnių temperatūrai, prie minus penkiolikos laipsnių jo pajėgumo jau gali neužtekti.
Šiuo atveju kalbama apie akumuliatorius, kurie neatitinka konkretaus modelio specifikacijų arba dėl netinkamos eksploatacijos yra praradę galingumą.
Kad tai nenutiktų laikykitės svarbiausių akumuliatoriaus eksploatacijos taisyklių:
1. Stebėkite įkrovimo lygį.
Specialistai pažymi, kad akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso nuo jo įkrovimo lygio.
Jei visa elektros įranga tvarkinga, varikliui dirbant tuščia eiga ir įjungus visus prietaisus voltmetro parodymai turėtų išlikti 13,8 – 14,5 voltų ribose.
Rekomenduojama reguliariai tikrinti akumuliatoriaus įkrovimo lygį. Jei patys neturite reikiamos įrangos ir nenorite purvintis rankų kartą per mėnesį galite užsukti į automobilių servisą.
Problema šiuo atveju yra ne tik tai, kad išsikrovusį akumuliatorių teks išimti iš automobilio ir krauti maždaug 20 valandų.
Elektrolitui virtus vandeniu toks akumuliatorius gali labai lengvai užšalti. Tuomet jo jau nepavyks atgaivinti ir negalios jokio gamintojo garantija.
2. Jei važiuojate retai – atjunkite.
Srovės nutekėjimas neįjungus prietaisų yra visiškai nedidelis, tačiau jei automobilis ilgai stovi nenaudojamas, o signalizacija lieka įjungta ir jis tampa aktualus.
Šios situacijos sprendimo būdai priklauso nuo tuo, kur laikoma retai naudojama transporto priemonė. Jei ji stovi garaže, kurio temperatūra nekrenta žemiau įprasto buitinio šaldytuvo užteks tik atjungti neigiamą gnybtą.
Tuo metu, jei automobilis laikomas kur nors lauke ir planuojate jį užvesti šaltojo sezono metu, racionalu būtų akumuliatorių išimti ir laikyti kur nors šilčiau. Tai turėtų būti sausa vieta, kurios nepasiektų jūsų atžalos.
Net ir šiltai laikomo akumuliatoriaus įkrovimo lygį patartina kas keletą mėnesių patikrinti. Jei reikia įkraukite, iki rekomenduojamo lygio.
3. Gerai nuvalykite gnybtus.
Akumuliatorius gali būti matęs šilto ir šalto, tačiau vis dar išlaikyti geras darbines savybes.
Taip ne tik užtikrinsite efektyvų energijos perdavimą, bet ir išvengsite dėl kontaktų kibirkščiavimo kylančio gaisro ar sprogimo pavojaus.
Svarbu laikytis rekomendacijos ir montuoti tokių išmatavimų, talpos, startinės srovės ir kitų charakteristikų akumuliatorių, kaip nurodo gamintojas.
4. Nejunkite visų prietaisų.
Rytais judant į darbą norisi įsijungti viską, kas yra automobilyje – garso įranga, klimato kontrolę, šildomus veidrodėlius ir sėdynes.
Vien variklio užvedimui sunaudotą energiją akumuliatorius atstato per 20 minučių. Todėl važiuodami nedidelį atstumą su įjungta visa turima elektros įranga naudosite energiją, kurios ir taip trūksta.
Taip daryti nėra griežtai draudžiama, tačiau tokiu atveju patartina kas porą mėnesių papildomai įkrauti akumuliatorių.
5. Prižiūrėkite elektros įrangą.
Automobilio akumuliatorių vieną ryta galite rasti visiškai tuščią, tačiau tai nebūtinai yra šio produkto gamintojų kaltė. Labai dažnai problemų kyla ir dėl elektros įrangos gedimų.
Vienas galimų priežasčių, dėl kurių išsikrauna akumuliatorius – trumpas jungimas elektros sistemoje. Tuomet iš jo per trumpą laiką paimama didelė dalis srovės ir ji paverčiama šiluma.
Keblumų gali kilti ir dėl streikuojančio kintamos srovės generatoriaus. Neįkraunamas akumuliatorius tiek energiją visai įrangai tol, kol bus visiškai iškrautas.
Taip pat verta turėti omenyje, kad per cigarečių degiklį jungiami papildomi prietaisai nėra numatyti gamintojo ir gali iškrauti akumuliatorių.