Nuolatinis apšalusių automobilio stiklų grandymas žiemą įgrista ne vienam vairuotojui. Kartais, kai kantrybė jau visai baigiasi arba reikia kažkur skubėti, o priekinį langą dengia ledas, naudojami ir itin ekstremalūs metodai.
Viena iš efektyviausių, bet pavojingiausių priemonių, kuriomis naudotis nepatartina, yra karšto vandens pylimas.
Šalinant storą sušalusio sniego ar ledo sluoksnį nuo priekinio stiklo tai tikrai veikia, tačiau gali nutikti taip, kad pasinaudoti šiuo metodu galėsite tik vieną kartą.
Kaip paaiškino „Stiklų ekspertai“ specialistas Leonas Gražys, pilant pašildytą vandenį ant priekinio stiklo susidaro didelis temperatūrų skirtumas, todėl langas gali įskilti.
Pašnekovo teigimu, stiklai dažnai turi plika akimi nematomų mikroįtrūkimų, kurie dėl minėto staiga ženkliai pakitus temperatūrai gali greitai išsiplėsti.
Tai yra pavojinga net ir tuo atveju, jei langas yra visiškai naujas, mat priekinis stiklas nėra grūdintas. Anot L.Gražio, temperatūrų skirtumas priekiniam stiklui, apskritai, yra pavojingas.
„Stiklas skyla ir tuo atveju, jei jo temperatūra yra gerokai aukštesnė nei aplinkos. Taip, pavyzdžiui, gali nutikti ilgai jį poliruojant“, – aiškino specialistas.
Vietoje karšto vandens pylimo rekomenduojame įjungti šildytuvą ir pasidarbuoti grandikliu. Palaipsniui kylanti temperatūra stiklui pavojaus nesukels.
Vaizdo įraše žemiau žiūrėkite, kas nutinka tokį metodą išbandžius praktiškai.