O šeštadienį jie dirbo šturmanais – tądien naujausius automobilius išbandė konkurso rėmėjai ir kiti svečiai.
Stabilumas svarbiau už komfortą
Ketvirtadienį žurnalistai susitiko su Domu Zinkevičiumi – vaikščiojančia automobilių pakabų enciklopedija. Tai yra elementas, apie kurį Didžiosios Britanijos Brunelio universiteto automobilių sporto inžinerijos mokslus baigęs vaikinas galėtų pasakoti dvi savaites be pertraukos.
„Metų automobilio 2017“ konkurse Domo misija buvo ne kuo ilgiau pasakoti apie pakabas, o pačiam įvertinti konkursantų specifiką bei apie potyrius papasakoti komisijos nariams.
Pakabų kūrėjų įmonėje „Multimatic“ dirbęs D. Zinkevičius prisidėjo prie tokių modelių kaip „Jaguar XJ“, „Aston Martin One-77“ ir netgi „Formulės-1“ bolidų amortizatorių bei kitų pakabos elementų kūrimo. Grįžęs į Lietuvą, jis padėjo daugeliui šalies automobilių sporto atstovų.
Po pasivažinėjimo su „Metų automobilio“ konkurso dalyviais, specialistas pabrėžė naują tendenciją: automobilio valdymo savybės tampa svarbesnės už komfortą. Taip pat gamintojai skiria daug dėmesio pakabos triukšmui – siekia jį sumažinti iki minimumo.
Išskyrė geriausius
Automobilių garso izoliacija gerėja, variklio skleidžiamas triukšmas mažėja, tad pakabos tildymas tampa vienu svarbiausių uždavinių šių laikų inžinieriams.
„Bendros tendencijos yra tokios, kad, pavyzdžiui, aukštos klasės automobiliuose daugėja elektra valdomų pakabų, kur galima pasirinkti kietumą pagal važiavimo režimus. Jos puikiai suderina komfortą ir gerą valdymą.
Gamintojams nereikia ieškoti kompromisų tarp sportiškos ir komfortiškos pakabos, jie gali pasiūlyti gana platų savybių diapazoną tarp šių kraštutinumų. Man labai patiko, kad suderinta „Mercedes GLC Coupe“ pakaba.
Taip pat aukštos klasės modeliuose dominuoja daugiasvirtės pakabos. Jos nėra pigios, bet užtikrina geras valdymo savybes ir gerą komfortą. Tuo tarpu kompaktiniai ir mažos klasės automobiliai lieka ištikimi torsioninės pakabos priekyje ir balkio gale komponavimui.
Reikia pažymėti, kad tokią konstrukciją naudojantys automobiliai važiuoja vis geriau, taigi gamintojams pavyksta atrasti vis geresnį balansą“, – aiškino inžinierius.
Pastarąją tezę jis argumentavo pateikdamas „Ford Focus RS“ pavyzdį. Vietoje to, kad gamintų itin brangią ir sudėtingą priekinę važiuoklę, gebančią susitvarkyti su milžiniška galia, jie 350 AG paskirstė visiems keturiems ratams, kurie laikosi ant paprastos, tačiau itin gerai suderintos „McPherson“ pakabos.
Didelį įspūdį Domui Zinkevičiui paliko abu konkurse dalyvaujantys amerikietiški „Cadillac“ automobiliai: padidinto pravažumo XT5 ir reprezentacinis sedanas CT6.
Pastarasis, pasak Domo, it tikras amerikietis plaukia kelio paviršiumi nejausdamas jokių nelygumų, bet sudreba pravažiavęs aštresnį greičio kalnelį, nes turi amerikietišką konstrukciją: dviejų svirčių pakaba priekyje ir daugiasvirtė gale, o amortizatoriai turi mažą slopinimo jėgą.
Visureigių išbandymas – kopimas į sniego kalną
Penktadienį „Metų automobilio 2017“ dalyvių laukė naujas išbandymas: kopimas į sniego kalną Druskininkų „Snow arenoje“. Čia savo jėgas demonstravo konkurse dalyvaujantys keturiais ratais varomi visureigiai, o jų pasirodymą vertino juos vairavę komisijos nariai Renaldas Gabartas ir Paulius Sviklas.
„Stovėti pačiam toje vietoje, iš kurios kopimą pradėdavo automobilis – nemenka užduotis. Atrodė, kad be dyglių automobiliams nieko nepavyks, tačiau puikiai suderintos keturių varančių ratų transmisijos ir kibios „Continental“ žieminės padangos startuojant iš 1 ir 2 statumo pozicijos niekam problemų nesukėlė, tik iš trečiosios, pačios stačiausios, į viršų užkopė jau ne visi“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.
Nors į viršūnę pakilti sugebėjo visi visureigiai, jų pajudėjimo greitis, elektroninių sistemų veikimas ir gebėjimas sparčiai paskirstyti sukimo momentą tarp varančių ratų skiriasi. Žurnalistai išrinko šešis visureigius, pasirodžiusius geriausiai: tai „Toyota Hilux“, kurį bandęs R. Gabartas įvardijo kaip galintį dirbti vietoje žmonių keltuvo, „Jaguar F-Pace“, „Maserati Levante“, „Mercedes-Benz GLC Coupe“, „Volkswagen Tiguan“ bei „Opel Mokka X“.
Pastarasis, anot jį vairavusio P. Sviklo, nustebino: „Mokka X“ neturi jokio specialaus važiavimo režimo sniegu padengta danga ar bekele, neturi diferencialų blokavimo, tačiau į viršų kopė ne ką sunkiau nei šios rungties lyderis „Toyota“.
Svečiams patiko garsiausi
Šeštadienį į Druskininkus susirinko konkurso rėmėjai ir kiti svečiai, kurie turėjo progą išbandyti jiems patikusius automobilius.
Prie naujausių modelių vairo sėdo Seimo narys Julius Sabatauskas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Rokas Knyva, „Šiaulių banko lizingo“ pardavimų departamento direktorius Mindaugas Vasiliauskas, „Continental“ koncerno eksporto pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas bei kiti garbūs svečiai.
Nei vienas automobilis nestovėjo vietoje: apšildyti buvo visi konkurse dalyvavę modeliai, tačiau populiariausius nuspėti buvo galima iš anksto: tai brangiausi „Maserati Levante“, „Cadillac CT6“ bei sportiškiausi „Ford Focus RS“, „Alfa Romeo Giulia“. Šiais modeliais buvo susukta daugiausia kilometrų, o žmonių įspūdžiai pasivažinėjus jais – skirtingi.
Panaši sumaištis dabar ir „Metų automobilio 2017“ komisijos narių galvose. Išbandžius visus automobilius, artimiausios dienos bus praleistos studijuojant jų kainoraščius, papildomos ir standartinės įrangos sąrašus bei technologinius niuansus.
Apsispręsti laiko komisija turi iki ketvirtadienio: gruodžio 1-ąją bus paskelbtas geriausiųjų septynetukas, o gruodžio 10-ąją – Lietuvos „Metų automobilis 2017“ bei kitų nominacijų nugalėtojai.