Vyrukai iš Kinijoje įsikūrusios tarptautinės startuolių kompanijos „NextEv“ tikina, kad jų kūrinys terminui „vairavimo malonumas“ suteiks visiškai naują prasmę.
Ar taip iš ties nutiks, kol kas sunku pasakyti, tačiau „Nio EP9“ yra labai greitas automobilis. Tai lemia ir faktas, kad kurdami jo jėgainę nemažai technologijų inžinieriai nusižiūrėjo nuo „Formula E“ bolidų.
Patirtis automobilių sporte
„NextEv“ kompanija „Formula E“ čempionate dalyvauja nuo pat jo pradžios. Jos specialistai sukonstravo bolidą, su kuriuo Nelsonas Piquet jaunesnysis 2014 metais tapo pirmuoju šios lenktynių serijos čempionu.
Taigi automobilių sporte kinų kompanijos atstovai nėra naujokai, tačiau iki šiol jie nėra pagaminę nė vienos keliams skirtos transporto priemonės. Tuo tikslu buvo įsteigta nauja motininė kompanija „Nio“, kurios pirmuoju produktu taps EP9.
Šios mašinos techninė charakteristika – labai įspūdinga.
Automobilis jau buvo išbandytas Niurburgringo šiauriniame žiede, kurį gamintojo teigimu, pavyko įveikti per 7 min. 5.12 sek.
Nors joks rekordas oficialiai nebuvo fiksuojamas, toks rato apvažiavimo laikas reikštų ne tik tai, kad EP9 yra greičiausias elektromobilis. Jis lenkia ir tokius modelius kaip „Nissan GT-R Nismo“ ar „Dodge Viper ACR“.
Įspūdingą dinamiką užtikrina keturi atskirus transmisijos mazgus turintys elektros varikliai. „NextEv“ atstovai tikina, bet bendra jėgainės galia siekia tiksliai 1000 kW (1360 AG).
Tai leidžia šiam elektriniam superautomobiliui sprintą nuo 0 iki 200 km/val. įveikti per 7,1 sekundės ir išvystyti maksimalų 313 km/val. greitį.
EP9 taip pat aprūpintas keičiamų baterijų komplektu, kurio įkrovimas norint įveikti 427 km veikimo nuotolį trunka 45 minutes.
Lenktynių bolido interjeras
Superautomobilio specifikacijose yra ir daugiau įspūdingų skaičių. „NextEv“ inžinieriai tikina, kad staigaus stabdymo metu mašiną veikia perkrova, kuri 3,3 karto viršija laisvo kritimo pagreitį. Tai lemia didžiuliai 408 milimetrų skersmens visų ratų stabdžių diskai.
Kintamų charakteristikų amortizatoriai gali veikti keturiais skirtingais režimais. Tai leidžia elektromobiliui išlaikyti stabilumą važiuojant dideliu greičiu.
Unikalūs lengvojo lydinio ratlankiai gali būti apauti ir „slick“ tipo padangomis.
EP9 vairuotojo vieta sukurta taip, kad jį valdantis asmuo jaustųsi lyg lenktynininkas. Vairas su daugybe funkcijų primena sportiniu bolidus, o visų prietaisų parodymai aiškiai pateikiami dideliuose monitoriuose.
Sėdynių forma ir apdailos detalės sudaro įspūdį, jog tai tikras ateities superautomobilis.
Agresyvaus stiliaus aptakus kėbulas ir modernus anglies pluošto detalėmis padailintas salonas atrodo įspūdingai, tačiau tai yra startuolių kompanijos projektas, todėl vadinti jį superautomobilių ateitimi kol kas per anksti.
Kita vertus, bus įdomu pamatyti, ar „Nio“ pavyks tapti patikimu automobilių gamintoju, o kompanijos pareiškimai apie EP9 technines charakteristikas bus patvirtinti bandomuosiuose važiavimuose.