„Opel Zafira“ bandymas: kas nutinka, kai mada nedraugauja su protu

2016 m. spalio 2 d. 21:34
Saulius Rinkevičius
Vienatūris yra racionalus sprendimas norint transportuoti daugiau žmonių ar bagažo. Vientisa erdvė be pertvarų užtikrina efektyvų ploto išnaudojimą, o aukštesnės lubos sudaro įspūdį, jog esi įsitaisęs didžiuliame automobilyje.
Daugiau nuotraukų (30)
Taip pat galima paminėti, kad tokio kėbulo konstrukcija įprastai mažai kuo skiriasi nuo lengvųjų automobilių, kurie tampa daugumos mazgų donorais. Tai reiškia, kad automobilio svoris ir pakabos neamortizuojamas svoris nėra didelis.
Kartu su puikiais aerodinamikos rodikliais, tai leidžia vienatūriams išgauti pavyzdingus degalų sąnaudų rodiklius ir suteikti keleiviams puikų važiavimo komfortą.
Ir vis dėl to praktiškiausi modeliai yra tarsi dėl klimato kaitos nykstanti gyvūnų rūšis, t. y. parduodamų automobilių skaičius nuolatos mažėja.
Tvarkingas išorės dizainas
Pristatydami Taline atnaujintą „Zafira“ modelį apie tai su liūdesiu balse užsiminė ir „Opel“ atstovai. Nuo vienatūrio gamybos pradžios pradėjo 17 metų ir per tą laiką buvo pagaminti 2,7 mln. automobilių, tačiau pardavimai krenta, o segmentas traukiasi.
Didžiausia dalis prarastų vartotojų perėjo prie įvairiausio dydžio visureigių ir krosoverių.
Vienas didžiausių rinkos žaidėjų šiame segmente, „Renault“ desperatiškai ieškodamas išeities nusprendė populiariausius savo vienatūrius paversti padidinto pravažumo modeliais.
Jei šis prancūzų sprendimas ilgalaikėje perspektyvoje pasitvirtins, toks šeimyninių automobilių segmentas, koks jis yra dabar, greitai nugrims į užmarštį.
Ir man dėl to labai apmaudu, nes žvelgdamas į švaresnes atnaujinto „Zafira“ vienatūrio priekio linijas negalėjau sugalvoti daug variantų, kurie už 19340 eurų būtų praktiškesni ir patogesni nei šis laiko patikrintas modelis.
Dėl naujų priekinių grotelių ir šviesos diodų žibintų jis supanašėjo su likusiais „Opel“ gamos modeliais.
Nepaisant aiškaus gabaritų skirtumo dabar atsiras žmonių, kurie jį supainios su mažesniuoju „Meriva“, tačiau tai juk ne įvaizdžio automobilis.
Naujuosiuose žibintuose nebeliko judančių dalių, o tai turėtų lemti ne tik didesnį šios svarbios detalės patikimumą, bet ir mažesnę kainą.
(Ne)praktiški sumanymai
Kitur permainų ne tiek jau daug: salone pasikeitė centrinės konsolės dizainas, o multimedijos įranga tapo suderinama su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ programine įranga.
Taip pat tuo šiol „Zafira“ vienatūris gali būti komplektuojamas su adaptyvia važiuokle, kuri šiam automobiliui suteikia dvilypį charakterį.
Pasirinkus kelioninį režimą jis linguoja lyg būtų importuotas iš JAV, o sportiško važiavimo nustatymai pakabą padaro gerokai standesnę.
Kaip ir iki šiol, modelis siūlomas su septyniomis sėdimomis vietomis. Naudojant tik penkias sėdynes bagažinės tūris siekia 710 litrų.
Jei vienatūryje važiuoja tik keturi žmonės, vidurinę antrosios eilės sėdynę jie galia paversti patogia platforma.
Tai nėra įprastai atverčiamas atlošas – sėdynė išlankstoma tarsi „transformeris“. Įdomus sumanymas, tačiau jo panaudojimo galimybės automobilyje, kuris skirtas gausiu būriu keliaujančioms šeimoms, abejotinos.
Toliau kalbant apie ne pačius praktiškiausius dalykus, norisi pažymėti, kad atnaujinam modeliui taip pat galima užsakyti panoraminį priekinį stiklą.
Važiuojant prieš saulę iš jo bus mažai naudos, tačiau jis suteikia žaismingumo, o kukliam šeimyniniam modeliui tai yra didelis privalumas.
Kokį variklį pasirinkti?
Variklių pasiūla išlieka ganėtinai solidi – neskaitant dviejų dujoms pritaikytų motorų, joje iš viso yra net dešimt jėgainių.
Populiariausia iš jų Europos rinkose turėtų būti naujos kartos 1,6 litro darbinio tūrio dyzelis, išvystantis 136 AG galią. Bazinės komplektacijos modelio su šiuo motoru kaina kitose šalyse prasideda nuo 22630 eurų.
Deja, dėl didelės paklausos moderniausio dyzelinio variklio pirkėjams Lietuvoje dar teks palaukti.
O kol kas lieka galimybė rinktis vieną iš dviejų (130 arba 170 AG) senojo 2,0 litrų darbinio tūrio dyzelinio variklio versijų. „Opel“ inžinieriai ilgus metus jį tobulino ir net kaip atsarginis variantas mažesnėms rinkoms, tai nėra anaiptol nėra blogas pasirinkimas. 
Maloniai stebina tylus jo darbas, o 170 AG galia ir 400 Nm sukimo momentas suteikia galimybę suteikia galimybę nesukti sau galvos, kokia pavara turėtume važiuoti. Net jei greitis nėra tinkamas, variklio traukos charakteristika ir lankstumas leis išvengti juntamos vibracijos.
Tuo metu vidutinės degalų sąnaudos po trumpo mano pasivažinėjimo siekė 5,8 l/100 km.
Smagiausias gamoje yra 200 AG galios 1,6 litro darbinio tūrio benzininis motoras su turbokompresoriumi.
Kaip ir galima tikėtis, šios jėgainės apetitas kiek didesnis. Vidutinės degalų sąnaudos po pusdienio perkopė 7l/100 km.
Vietoje išvados:
Po pusdienio praleisto su atnaujintu „Opel Zafira“ vienatūriu, sunku buvo suprasti, kodėl šių puikiai šeimoms tinkančių transporto priemonių populiarumas sparčiai mažėja.
Žmonės pasiryžę mokėti už visureigius, kurie suteikia mažiau erdvės, naudoja daugiau degalų ir yra ne tokie komfortiški.
Ne veltui rinkos ekspertai sako, kad naujo automobilio pirkimas dažnu atveju yra stipriai emocijų sąlygotas sprendimas.
Juk elegantiškas vienatūris su naujos kartos dyzeliniu varikliu, kurį kaip tik siūlo „Opel“ turėtų būti vienu iš pirmųjų pasirinkimų racionaliai mąstančiam gausios šeimos tėčiui ar mamai.
Tačiau žmonės nenori atrodyti nuobodūs ir vengia su šiuo epitetu siejamų gaminių. O joks kitas segmentas taip dažnai nesulaukia tokio apibūdinimo.
Sunku pasakyti gerai tai, ar blogai, tačiau atėjo laikas vienatūriams virsti kažkuo kitu.
Bandomojo „Opel Zafira“ skaičiai:
Bazinė kaina: 23 tūkst. 877 eur.
Variklis: 1956 cm3, 170 AG, 400 Nm dyzelinis su turbokompresoriumi.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė.
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,8 sek.
Didžiausias greitis: 208 km/val.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm): 4666/1928/1660
Ratų bazė, mm: 2760
Bagažinės talpa, l: 710 (su penkiomis sėdimomis vietomis)
Svoris: 1673 kg.
Deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos: 4,9 l/100 km.
OpelOpel Zafiravienatūris
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.