Vienas reikalavimas, kuris gali sugadinti kelionę į užsienį

2016 m. liepos 25 d. 14:35
Atostogų pikui įsibėgėjant vis daugiau Lietuvos gyventojų keliauja į užsienį, dalis jų renkasi kelionę nuosavu automobiliu.
Daugiau nuotraukų (1)
Pasirinkusiems tokį keliavimo būdą ekspertai rekomenduoja pasilikti pakankamai laiko pasiruošimui – suplanuotas turi būti ne tik kelionės maršrutas, bet ir paruoštas automobilis, atsižvelgus į reikalavimus svečiose šalyse.
Sklandžios kelionės garantu gali tapti ir tokia iš pažiūros smulki detalė kaip tinkama atsarginių automobilio žibintų lempučių pora.
Ką būtina pasiimti
Prieš leidžiantis į ilgesnę kelionę automobiliu, tikslinga atlikti pilną jo techninę apžiūrą. Jos metu būtina patikrinti padangų būklę, stabdžius, važiuoklę, variklio dirželius, tepalus, variklio aušinimo, stabdžių skystį ir pan.
Ne ką mažiau svarbu atkreipti dėmesį, kokią papildomą įrangą būtina turėti automobilyje šalyse, kurias ketinama aplankyti.
Daugumoje ES šalių automobilyje reikalaujama turėti šviesą atspindinčią liemenę, įspėjamąjį trikampio ženklą ir pirmosios pagalbos vaistinėlę. Šiuos daiktus būtina turėti ir pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles.
Tačiau netikėta staigmena gali tapti tai, jog, kitaip nei Lietuvoje, kai kuriose užsienio šalyse pareigūnai tikrina, ar vairuotojai turi atsargines automobilių žibintų lemputes.
„Philips“ rinkodaros vadovas Centrinėje Europoje Tarekas Hamedas pasakojo, kad vežiotis atsargines lemputes rekomenduoja daugumos šalių kelių eismo taisyklės.
Tačiau tokiose valstybėse kaip Kroatija ar Slovėnija neturint atsarginio komplekto rizikuojama susilaukti ir piniginės baudos.
Problemos su „ksenonais“
Problemų kyla ir dėl ksenoninių žibintų.
„Ksenoninės lemputės pasižymi itin stipriu ryškumu. Jos padidina apšviesto kelio plotą, o apie tai išgirdę vairuotojai susigundo ir montuoja šias sistemas, keisdami halogeninį apšvietimą.
Bet tam, kad veiktų kokybiškai ir būtų saugios naudojimui, reikia nepamiršti, jog ksenonų sistemoms būtina įrengti žibinto purkštukus, automatinę žibintų reguliavimo sistemą bei specialius žibinto gaubtus. Deja, neretai tai nepadaroma, todėl sistema ne tik veikia neefektyviai, bet ir akina bei sukelia nemenką pavojų kitiems vairuotojams“, – pasakojo T. Hamedas.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad beveik visose ES šalyse ksenoninių žibintų spalva privalo būti balta arba švelniai mėlyna, o pats ksenonų įrenginio komplektas turi atitikti ES reglamentus, t. y. gaminys turi būti pažymėtas E raide.
Jei ES šalyse nesilaikoma šių reikalavimų, keliautojams gali grėsti ir piniginės baudos.
Specialistas taip pat akcentavo, kad ksenoninių lempučių pranašumas halogeninėms tėra mitas.
„Šiuo metu rinkoje galima įsigyti padidinto ryškumo halogenines lemputes, kurios beveik prilygsta ksenoninėms lemputėms. Priešingai nei patys ksenonai, šios lemputės nereikalauja anksčiau minėtų papildomų automobilio modifikacijų.
Taipogi jos atitinka visus ES reikalavimus ir yra lengvai pakeičiamos kelyje, o tai, ko gero, aktualiausia kiekvienam, ypač pradedančiajam, keliautojui“, – patarė T. Hamedas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.