Brolių iš Kauno išradimą išvydę žmonės juos stabdo gatvėje

2016 m. kovo 17 d. 05:41
Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)
Kauniečiai dvyniai Darius ir Marius Petruliai nusprendė paneigti mitą, kad neįmanoma išrasti dviračio, – vyrai savo kūrinius sėkmingai pardavinėja.
Daugiau nuotraukų (17)
Atėjo eilė rimtesniam išbandymui – dirbtuvėse jau ryškėja elektra varomo motociklo kontūrai.
„Galbūt kažkada ši veikla taps pragyvenimo šaltiniu, o kol kas tai – labiau pomėgis“, – kalbėjo D.Petrulis. Tiek jo, tiek brolio dvynio gyvenimas glaudžiai susijęs su automobiliais, konstravimu ir technika.
Potraukis naujovėms neatsirado staiga. Dar būdami vaikai kauniečiai mėgindavo patobulinti paprastas žaislines mašinėles – įstatydavo variklį ir paversdavo savaeigėmis.
Rimtesni sumanymai brolių galvose ėmė kirbėti maždaug prieš dešimtmetį. Dar po kelerių metų jie ėmėsi konstruoti neįprastas transporto priemones, kurios dabar patiems autoriams kelia šypseną.
Naujausi gaminiai net visko mačiusiems dviračių gerbėjams atima žadą.
Įmontavo kitokį variklį
„Dauguma elektra varomų dviračių yra standartiniai, o mes visada norėjome sumeistrauti kažką įdomesnio, neįprasto“, – kalbėjo M.Petrulis.
Abu konstruktoriai pripažįsta, kad pirmieji jų kūriniai, kurie dienos šviesą išvydo maždaug prieš 4–5 metus, atrodė baisokai. Pats primityviausias gaminys buvo standartinis dviratis su akumuliatoriumi bei elektros varikliu.
Vėliau atliko labai neįprastą bandymą. Į seną tuometinėje Čekoslovakijoje pagamintą motociklą „Jawa“ kauniečiai taip pat įmontavo elektros variklį bei akumuliatorių. Motociklu buvo galima važiuoti, tačiau greitai jis atsidūrė metalo laužo supirktuvėje.
Didelius ir galingus automobilius mėgstantys broliai sumanė ir sau pasigaminti elektra varomas dviračius, nes turėjo atliekamų detalių. Štai tokia buvo pradžia.
Dviračiui pritaikė stogą
Kai broliai Kauno gatvėse pasirodydavo riedėdami elektra varomais dviračiais, juos nuolat lydėdavo smalsūs praeivių žvilgsniai. Vienos tokios kelionės metu jie sutiko žmogų, kuris domisi neįprastomis transporto priemonėmis.
„Vyras turėjo paprastą elektra varomą dviratį, kuriuo galėdavo be įkrovimo nuvažiuoti 25 kilometrus ir pasiekti 25 kilometrų per valandą greitį, tačiau jis norėjo išskirtinės transporto priemonės“, – pasakojo D.Petrulis.
Pagal ES standartus elektra varomuose dviračiuose saugumo sumetimais įrengiamas greičio ribotuvas ir, pasiekus 25 kilometrų per valandą greitį, elektrinis variklis automatiškai išsijungia. Tuomet norimą greitį dviratininkas gali išlaikyti tik savo jėgomis.
Broliai kliento pageidavimą įvykdė. Jie sumeistravo elektra varomą dviratį, turintį stogą, galinio vaizdo veidrodėlį ir net priekinį stiklą.
Dviratis gali pasiekti net 50 kilometrų per valandą greitį ir ši savybė itin stebina smalsuolius. Neminant paminų juo galima nuvažiuoti apie 40 kilometrų, pridedant savo pastangų – dvigubai toliau.
„Mūsų kūrinio techninės charakteristikos artimos motoroleriui, tačiau juo galima važinėti visur, kur taisyklės leidžia tai daryti paprastam dviračiui“, – aiškino D.Petrulis.
Valdyti tokią transporto priemonę visiškai nesunku, jeigu žmogus yra važinėjęs paprastu dviračiu ar vairavęs motorolerį.
Akumuliatoriai – iš Kinijos
Kauniečių skaičiavimais, sukonstruoti šį išskirtinį dviratį užtruko maždaug 3 savaites. Paprastesnės konstrukcijos elektra varomą dviratį jie gali surinkti per 4–5 dienas.
Dauguma brolių naudojamų detalių – tos pačios, kurios tinka paprastiems dviračiams. Jos dažomos atmosferos poveikiui atspariais dažais. Pačios svarbiausios ir brangiausios detalės yra elektros variklis bei akumuliatorius. Jas kauniečiai perka Kinijoje. Šios detalės yra ir pačios sunkiausios, o bendras dviračio svoris siekia 50 kilogramų.
Sukonstruoti dviratį su stogu kainavo apie 1800 eurų, mažesnius – 800–900 eurų.
M.Petrulis tikino, kad dviračių priežiūra visiškai nesudėtinga. Ličio akumuliatorius reikia keisti tik nuvažiavus 60 tūkst. kilometrų.
„Turbūt dviratis greičiau surūdys, negu teks pirkti naują akumuliatorių“, – juokavo M.Petrulis.
Konstruoja kelių monstrą
Kauniečių dirbtuvėse jau ryškėja dar įspūdingesnės transporto priemonės kontūrai – broliai konstruoja elektra varomą motociklą. Jo kėbulas labiau primena „Formulės-1“ bolidą. Skirtumas tas, kad įrengtas tik vienas priekinis ratas.
„Svarbiausios detalės nupirktos, sumontuotos, viskas veikia“, – džiaugėsi D.Petrulis. Broliai šį monstrą jau išbandė uždaroje trasoje ir nuvažiavo maždaug 3 kilometrus.
Konstruktoriai įsitikinę, kad nei Lietuvoje, nei aplinkinėse šalyse nepavyktų aptikti jokios panašios transporto priemonės. Peržiūrėję gausybę vaizdo įrašų internete jie panašių motociklų išvydo tik JAV keliuose.
Pasak M.Petrulio, užbaigti šį kūrinį dar reikės laiko, mat jiedu su broliu meistrauti imasi tik turėdami laisvo laiko. Motociklas – ne dviratis, todėl visi mazgai turi veikti nepriekaištingai vien jau dėl saugumo. Vyrus stabdo ir aplinkybė, kad šiuo motociklu išvažiuoti į Kauno gatves kils rimtų sunkumų.
„Lietuvoje galioja turbūt patys griežčiausi Europoje įstatymai, numatantys savadarbės transporto priemonės registravimo tvarką“, – kalbėjo M.Petrulis. Broliai net svarsto galimybę motociklą užregistruoti kurioje nors kaimyninėje šalyje.
Paklausa žaibiškai pakilo
Dviračių žinovas, Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius pasakojo, kad vadinamieji e. dviračiai Europos šalyse tapo bene sparčiausiai augančia sritimi, rinkoje jau pasirodė ir elektra varomi kalnų dviračiai.
E. dviračiai pradėjo riedėti nuo garsiausių dviračių gamintojų konvejerių.
Juos gamina ir Šiauliuose veikianti įmonė, tačiau beveik visi jos gaminiai iškeliauja į užsienį.
„Susidomėjimas tokiomis transporto priemonėmis užsienyje smarkiai išaugo prieš 3–4 metus, nes jos išplečia dviračio galimybes mieste ir iš dalies gali pakeisti automobilį“, – kalbėjo L.Vainius. Jis neabejoja, kad tokie dviračiai būtų itin populiarūs ir Lietuvoje, tačiau plėtrą riboja kaina.
Elektra varomas dviratis puikiai tinka senyvo amžiaus žmonėms, kuriems kartais pritrūksta jėgų minti paprasto dviračio paminas. Itin tai aktualu kalvotoje vietovėje. Variklis neleidžia dviratininkui suprakaituoti, todėl atvykus į biurą iškart galima sėsti prie darbo stalo.
Pasak L.Vainiaus, atpigusios technologijos sumaniems žmonėms suteikė galimybę patiems konstruoti tokius dviračius, ir tai daroma Lietuvoje. Kaunietis net pažįsta žmonių, kurie laisvalaikį skiria šiam pomėgiui.
„Labai smagu, kad vyrai ėmėsi tokios veiklos. Jeigu Lietuvoje net nepavyktų pritaikyti įgytos patirties, galbūt ji praverstų užsienio šalių gamintojams“, – apie brolių norą konstruoti elektra varomus dviračius bei motociklus kalbėjo L.Vainius.
Privalumus nustelbia didelė kaina
Didžiausias visų elektra varomų transporto priemonių privalumas – draugiškumas aplinkai ir mažos naudojimo sąnaudos.
Kita vertus, tokių transporto priemonių plėtrą smarkiai riboja labai didelė jų pačių įsigijimo kaina.
Žinomo gamintojo ženklais pažymėtas elektra varomas dviratis šiuo metu kainuoja 3000–5000 eurų.
Dėl šios priežasties kyla gerokai daugiau rūpesčių saugant turtą, brangiai kainuoja draudimas.
Neįgudusiam žmogui sunku suremontuoti net paprastą šiuolaikišką dviratį, elektra varomą – dar sudėtingesnė užduotis.
Elektros varikliai neskleidžia jokių garsų, todėl kelyje didėja pavojus pėstiesiems – tai itin svarbu kalbant apie elektromobilius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.