Prieš keletą dešimtmečių tai iš tiesų buvo būtina, bet dabar specialistai įspėja, kad šis įprotis ne tik neduoda jokios naudos, bet ir gali pridaryti bėdų.
Mechanikos mokslų daktaras, buvęs traukos lenktynių dalyvis Stephenas Ciatti tvirtino, kad automobilio šildymas neduoda jokios naudos, tik švaisto degalus ir sutrikdo būtiną variklio tepimą. Tai ypač aktualu benzinu varomų modelių savininkams.
Kaip tai veikia?
26 metus su varikliais dirbantis specialistas businessinsider.com aiškino, kad įprastai važiuojant automobilio variklį suka oro ir degalų garų mišinys. Trumpai tariant, kai į variklio cilindrą įpurškiamas šis mišinys, stūmoklis jį suspaudžia ir įvyksta degimas, kurio metu stūmoklis vėl nustumiamas tolyn.
Toks procesas variklyje įvyksta tūkstančius kartų per minutę – tiek, kiek laikote apsukų.
Tačiau kai lauke šalta, benzinas mažiau linkęs garuoti. Todėl sistema tai kompensuoja įpurkšdama daugiau degalų. Liaudyje tai vadinama riebiu mišiniu, nors iš tikro jis visiškai nėra riebus.
„Problema, kad į degimo kamerą patenka daugiau degalų ir jų gali patekti ant cilindro sienelių. Benzinas yra stipri riebalų šalinimo priemonė ir jis gali nuplauti alyvą nuo sienelių, jei variklį ilgai laikysite užvestą šaltu oru“, – aiškino S.Ciatti.
Dėl to gali greičiau susidėvėti variklio vidaus detalės ir variklis ims ryti tepalus arba tiesiog suges.
O važiuojant variklis negenda?
Automobilio degalų sistema nepurškia „riebaus“ mišinio visą žiemą. Variklio temperatūrai artėjant prie darbinės, automobilio kompiuteris pakoreguoja degalų mišinį į vis „liesesnį“ (temperatūros rodyklė ant prietaisų skydelio turi pasiekti skalės vidurį).
Vairuotojai tiki, kad palaikę automobilį užvestą prieš važiavimą variklį sušildys saugiai ir greitai, bet iš tiesų vyksta priešingai. Daug kas painioja variklio temperatūrą ir šiltą orą, pučiamą į saloną.
Šiltas oras į saloną patenka iš automobilio radiatoriaus, kurį šildo variklio aušinimo skystis, o tai įvyksta gerokai anksčiau, nei sušyla pats variklis.
Greičiausias būdas sušildyti variklį – važiuoti.
Pasak S.Ciatti, nereikia bijoti, kad alyva, vairo stiprintuvo ar stabdžių skysčiai bus sustingę.
„Alyva sušils greičiau ir tekės, kaip jai priklauso, jei automobiliu imsite važiuoti gana greitai po užvedimo, per 30 sekundžių. Gali būti, kad vairo stiprintuvo skysčio pompa išleis garsų, bet užvesto automobilio laikymas 5 minutes nieko nepakeis“, – aiškino jis.
Specialistas patarė pirmas 5–15 minučių stengtis vairuoti ramiau. Taip galima sutaupyti iki 12 proc. degalų.
Šildymo reikėjo prieš 30 metų
Mitas, kad automobilį reikia pašildyti prieš važiuojant, toks gajus dėl to, jog prieš daugelį metų tai padaryti išties buvo būtina.
Dabar degalai į variklį įpurškiami elektroninių sistemų kontroliuojamais purkštukais, bet maždaug prieš 30 metų visi automobiliai turėjo karbiuratorius, kuriuose degalai buvo maišomi su oru.
Šiuolaikinės sistemos turi jutiklius, pagal kuriuos įpurškiamų degalų kiekis nuolat reguliuojamas, o anksčiau mišinio „riebumą“ vairuotojai galėdavo pareguliuoti nebent mechaniškai, todėl buvo labai svarbu prieš kelionę sušildyti karbiuratorių, nes kitaip automobilis užgesdavo.
Tačiau tie laikai jau seniai praėjo ir šildyti variklį nebėra jokio reikalo.
Turinys pirmą kartą publikuotas 2016 metų sausio 25 dieną.