Sužinokite, už kokius poelgius teks grįžti į vairavimo kursus

2016 m. sausio 22 d. 08:48
Vairuotojai, pažeidę tam tikrus Kelių eismo taisyklių reikalavimus, turi baigti papildomą vairuotojų mokymą.
Daugiau nuotraukų (3)
Dauguma pradedančiųjų vairuotojų jau įsidėmėjo šią prievolę, bet daugiau nei dvejus metus vairuojantys žmonės vis dar nustemba sužinoję, kad jiems taip pat gali tekti grįžti į vairavimo kursus.
Juos patyrusiems vairuotojams tenka išklausyti, jei buvo atimta teisė vairuoti transporto priemones.
Pradedantiesiems vairuotojams į kursus tenka eiti padarius bent vieną iš šių dešimties KET pažeidimų. Už juos teisė vairuoti nėra atimama, bet norint pasikeisti 2 metus galiojusį vairuotojo pažymėjimą į nuolatinį, kursus baigti būtina.
Pradedančiųjų vairuotojų pažeidimai
Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) duomenimis, dažniausias pradedančiųjų vairuotojų KET pažeidimas, dėl kurio tenka vykti į papildomus mokymus, – viršytas leistinas važiavimo greitis (42,29 proc.).
Kiti pažeidimai, dėl kurių reikia baigti papildomus mokymus:
– Saugos diržo (motociklininko šalmo) nenaudojimas,
– Mobiliojo ryšio priemonių naudojimosi taisyklių pažeidimai vairuojant,
– Kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (nuo 0 iki 0,4 promilės) (stipriau įkaušusiems teisė vairuoti atimama iš karto),
– Vairuotojų pareigų pėstiesiems nevykdymas,
– Lenkimo taisyklių nesilaikymas,
– Eismo reguliavimo signalų nepaisymas,
– Įspėjamųjų (posūkio) signalų nenaudojimas,
– Važiavimo per sankryžas tvarkos nesilaikymas,
– Eismo įvykio, per kurį sutrikdyta eismo dalyvio sveikata, sukėlimas.
Privalomas pradedančiųjų vairuotojų papildomas mokymas įteisintas nuo 2013 m. liepos mėnesio. Per šį laikotarpį mokymo įstaigos, turinčios teisę vykdyti papildomą vairuotojų mokymą, apmokė per 5 tūkst. pradedančiųjų vairuotojų, pažeidusių tam tikrus KET reikalavimus.
Praradusių teises – gerokai daugiau
2015-aisiais buvo apmokyti 2754 pradedantieji vairuotojai. Lyginant su patyrusiais vairuotojais, pradedantiesiems vairuotojams beveik 3,5 karto rečiau teko užbaigti papildomą vairuotojų mokymą. Papildomas vairuotojų mokymas vairuotojams, kuriems buvo atimta teisė vairuoti transporto priemones, vykdomas nuo 2009-ųjų liepos. Per šį laikotarpį mokymo įstaigos apmokė daugiau nei 57 tūkst. vairuotojų, kuriems atimta teisė vairuoti transporto priemones.
2015 m. tokių vairuotojų apmokyta 9521. Šis skaičius optimistiškesnis, nes tokių asmenų, baigusių papildomą vairuotojų mokymą, pernai buvo 10097.
Didžiausią dalį (beveik 57,5 proc.) vairuotojų, kuriems buvo atimta teisė vairuoti, sudaro vairavę neblaivūs arba apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.
Antroje vietoje – vairuotojai, viršiję leistiną greitį (14,9 proc.), trečioje – KET pažeidėjai, sukėlę nežymų sveikatos sutrikdymą arba nulėmę turto sugadinimą (10 proc.). Kiti KET pažeidimai, už kuriuos vairuotojams reikėjo baigti papildomą vairuotojų mokymą, sudaro 0,26–4,26 proc. visų pažeidimų.
Kaip vyksta mokymai?
VKTI papasakojo, kaip vyksta papildomi mokymai. Jie ir pradedantiesiems, ir teisę praradusiems vairuotojams vedami kartu.
Pradedantieji vairuotojai ir vairuotojai, kuriems atimta teisė vairuoti, individualiai su mokymo įstaigos psichologu analizuoja padarytą KET pažeidimą, už kurį buvo taikyta administracinė atsakomybė, išklauso teorijos kursą, apimantį KET naujoves, atsakomybę už KET pažeidimus ir jų padarymo pasekmes, eismo įvykių Lietuvoje priežastis ir pasekmes, rizikingas eismo situacijas ir galimybes jas numatyti, saugaus, ekonomiško ir ekologiško vairavimo taisykles.
Be to, išklauso psichologijos kursą, apimantį vairuotojų asmenybės bruožų, savybių, asmeninių vertybių, stereotipų įtaką elgesiui kelyje, emocijų suvokimą ir jų valdymą vairuojant motorinę transporto priemonę, alkoholio, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, taip pat streso, miego trūkumo, nuovargio, ligos įtaką vairuotojo dėmesingumui, situacijos vertinimui, sprendimų priėmimui, vairavimo, eismo kultūrą, pagarbą kitiems eismo dalyviams ir atsakomybės už juos ir save.
Papildomo vairuotojų mokymo metu mokomasi saugiai, ekonomiškai ir tausojant aplinką vairuoti B kategorijos motorinę transporto priemonę. Papildomas mokymas laikomas užbaigtu, kai vairuotojai išlaiko žinių patikrinimo testą.
VKTI teigimu, papildomas vairuotojų mokymas yra pasiteisinusi priemonė. Baigę mokymus asmenys konstatuoja, kad susipažino su KET naujovėmis, gavo naudingų patarimų iš vairuotojų mokytojo, psichologo, įgijo saugaus ir ekonomiško vairavimo įgūdžių.
Ypač teigiamai vertinami individualūs pokalbiai su psichologu analizuojant padarytą pažeidimą. Specialistų, tiesiogiai dalyvaujančių papildomo vairuotojų mokymo procese, nuomone, tokį mokymą pravartu būtų baigti ir kitiems vairuotojams, išgirsti KET naujienas, pabendrauti su specialistais ir kitais vairuotojais grupėje, apgalvoti savo vairavimo įpročius, įgyti tausojančių aplinką vairavimo įgūdžių, kurie galimai leistų sutaupyti lėšų, išleidžiamų degalams.
Papildomą vairuotojų mokymą galima užbaigti per vieną dieną, o mokymai vyksta ir savaitgaliais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.