Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai?
Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Degalų sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.
„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti.
Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sakė VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.
Neveikiantis termostatas
Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių degalų suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?
„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų.
Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį degalų. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakojo automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.
Specialistai pastebėjo, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.
Problemos su suodžių filtru
Jei degalų sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug degalų eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.
Serviso Galingas.lt vadovas Mykolas Stravinskas pasakojo, kad jo praktikoje pasitaikė atvejų, kai dėl suodžių filtro didesnio darbinio tūrio dyzelinio variklio degalų sąnaudos išaugdavo beveik dvigubai.
Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.
Tuo metu naujesniuose modeliuose teršalų į aplinką neišleidžia filtrai. Todėl labai dažnai nutinka taip, kad vairuotojas pajunta, jog sumažėjo variklio trauka ir išauga degalų sąnaudos.
Teršiantis recirkuliacijos vožtuvas
Naudoti per daug degalų automobilis gali ir dėl užsikišusių degalų ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.
Problemų gali kilti ir sugedus išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvui. Jis pradeda teršti variklį iš vidaus, o tai gali baigti įsiurbimo kolektoriaus ardymu, dervų šalinimu ir kitais darbais.
Vis dėlto pastebėjus, kad degalų sąnaudos nebedžiugina, mažai nusimanančiam pačiam ieškoti sprendimų nevertėtų. Praktika rodo, kad dėl neteisingų spėjimų, vėliau remontuoti tenka viską iš eilės.
Servisų specialistai pataria atsargiau vertinti ir interneto forumų dalyvių nuomones.
Nekokybiški degalai
Kad dėl pasidėjusio automobilio apetito vėliau netektų išlaidauti, apdairiau turėtų elgtis ir pats vairuotojas. Pavyzdžiui, į baką pilti tik kokybiškus degalus.
S.Pulkalskas pažymėjo, kad pasirinkus netinkamo oktaninio skaičiau degalus degimas vyks ne taip, kaip reikia. Tokiu atveju daug degalų gali keliauti lauk tiesiai per išmetimo vamzdį.
Specialisto teigimu, įvairūs degalų priedai duoda tik „placebo“ efektą, o ne realios naudos.
Degalų sąnaudos padidėti gali ir dėl mažesnio nei rekomenduoja gamintojas slėgio padangose.