Trys skysčiai, kuriais vairuotojai pamiršta pasirūpinti

2015 m. gruodžio 18 d. 11:39
Kaip tinkamai paruošti automobilį, kai gatves vis dažniau padengia plikledis, o rytais temperatūra nukrenta žemiau nulio?
Daugiau nuotraukų (1)
Specialistai sako, jog pakeisti vasarines padangas į žiemines, apžiūrėti stabdžių būklę – dar ne viskas. Būtina atidžiai patikrinti visus automobilio eksploatacinius skysčius.
Vaidotas Žala, sausio pradžioje Dakaro lenktynėse dalyvausiančio „Agrorodeo“ ekipažo pilotas, patarė, kaip prižiūrėti automobilių eksploatacinius skysčius žiemą.
Patikrinkite aušinimo skystį
Specialisto teigimu, atėjus žiemai kiekvienas vairuotojas turėtų pasirūpinti tinkamu aušinimo skysčio lygiu savo automobilyje. To nepadarę, vairuotojai rizikuoja ne tik nepajudėti iš vietos, bet ir pridaryti savo automobiliui žalos.
„Pirma, dėl per mažo aušinimo skysčio lygio gali perkaisti variklis. Antra, jei šis skystis užšals, yra tikimybė, kad suskaldys variklio bloką, galvutę bei radiatorių. Todėl vos tik lauke pliusą keičia minusas, vairuotojai privalo suskubti apžiūrėti aušinimo skysčio kiekį. Be to, rekomenduojama aušinimo skystį automobilyje keisti kas dvejus metus“, – sako V.Žala.
Nepamirškite apžiūrėti langų skystį
Pasak automobilių eksperto, vasarinio langų skysčio laiku nepakeitus į žieminį, šis užšąla ir taip rizikuoja sugadinti langų plovimo sistemą.
„Esant žemai temperatūrai, žieminis skystis neužšąla ir gerai nuplauna šaltuoju sezonu susidarančius nešvarumus. Tiesa, žieminį skystį reikia keisti jau rudens pabaigoje. To nepadariusiems, į bakelį siūloma įpilti žieminio skysčio koncentrato prieš tai patikrinus, kiek jame yra likę vasarinio stiklų ploviklio. Svarbiausia – tinkamai praskiesti“, – pastebi V.Žala.
Jo teigimu, dalis vairuotojų langų skystį ryžtasi pasigaminti patys. Tinkamai „pataikius“ koncentraciją, tą padaryti įmanoma, tačiau nenorint skysčio testuoti ekstremaliomis sąlygomis ir sulaukti siurprizų, V.Žala pataria verčiau pasitikėti didelę patirtį turinčiais langų skysčių gamintojais, kaip pavyzdžiui, įmone „Lesta“.
Šiemet ji tapo pirmąja ir vienintele įmone Lietuvoje, kuri savo produkciją gali žymėti oficialiu Dakaro lenktynių logotipu.
„Iš esmės kiekvienam vairuotojui siūlau rinktis bet kurį kokybiškai pagamintą žieminį skystį nei maišyti jį pačiam su koncentratu“, – teigia lenktynininkas.
Alternatyva ledo gremžtukui
„Kad ir kokiu kokybišku gremžtuku valote nuo automobilio stiklo ledą ar sniego likučius, toks gremžtukas vis tiek braižo stiklą. Juolab atsiranda vairuotojų, kurie ledą nuo stiklo įsigudrina grandyti peiliu ar banko kortele. Po kurio laiko pamatysite, kad priekinis stiklas bus ne toks skaidrus, ypač saulėtą dieną“, – sako Dakaro lenktynių dalyvis.
Vietoje ledo gremžtuko, lenktynininkas pataria išbandyti specialų skystį, kuris lengvai nutirpdo ledą nuo transporto priemonės langų.
Prižiūrėkite automobilio dureles
Žiemą V. Žala vairuotojams rekomenduoja pasirūpinti specialiu purškiamuoju skysčiu arba silikonu. Jais reikėtų patepti durų spyneles ir sandarinimo gumas.
„Kaip apsaugoti automobilį nuo purvo? Tereikia jį nuplauti ir padengti vašku. Tokiu būdu purvas nepateks net į mažiausius automobilio įtrūkimus.
Tačiau šaltuoju sezonu nuplovus automobilį, svarbu nepamiršti patepti durų ir bagažinės sandarinimo gumų specialiu silikonu arba purškiamuoju skysčiu. Šie skysčiai saugos minėtas jautrias vietas nuo prišalimo ar net plyšimo“, – patarė pilotas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.