Ne, „Audi“ dar nepristatė autonominių automobilių į salonus, bet naujasis „Audi A4“ prikimštas tiek naujausių technologijų, kad net nepastebėsite, ką automobilis veikia, kol jūs vairuojate.
Penktosios kartos A4 (kėbulo kodas B9) iš pirmo žvilgsnio nestipriai skiriasi nuo ankstesnio modelio. Šiek tiek kitokios formos priekinės grotelės, rūko žibintai, vidiniuose kampuose „įkirsti“ priekiniai ir galiniai žibintai, daugiau tiesių, horizontalių linijų, bet bendrai nekyla jokių abejonių, kad tai „Audi“.
Detalių evoliucija
A4 yra nežymiai didesnė, bet net 120 kg lengvesnė už ankstesnį modelį, nors net 98 proc. kėbulo sudaro plienas. Be to, inžinieriams pavyko pasiekti vos 0,23 kėbulo pasipriešinimo orui koeficientą.
Esminės automobilio naujienos yra viduje, bet vis tik kai kas persismelkia ir į išorę – tai papildomai užsakomi „Matrix LED“ šviesos diodų priekiniai žibintai su kryptiniais posūkių žibintais, paveldėti iš „Audi A8“.
Įdomiausia naujovė salone – „Virtual cocpit“ priekinis prietaisų skydas. Tradicinį prietaisų skydelį pakeitęs skaitmeninis 12,3 colių ekranas gali virsti didžiuliu navigacijos žemėlapiu, multimedijos ekranu ar tradiciniu spidometru, kaip labiau patinka. Todėl kiek stebina, kad centriniame ekrane informacija pateikiama kiek suvaržytai, pavyzdžiui, įjungus radiją matoma tik vos kelių simbolių ilgio bėganti eilutė tuščiame ekrane.
Bet muzikos kokybei gamintojas skyrė daug dėmesio. Į papildomos įrangos sąrašą įtraukta prabangi „Bang & Olufsen“ garso sistema su erdvinio garso atkūrimo galimybe, o garso kokybę dar labiau pagerina išorinį triukšmą blokuojanti akustinė plėvelė, kuria padengtas priekinis stiklas, o papildomai ją galima užsakyti ir šoniniams.
Žingsnis link savarankiškumo
Dar daugiau dėmesio gamintojas skyrė saugumo ir vairavimo pagalbos sistemoms. Jų tiek daug, kad „Audi“ sistemas suskirstė paketais. Prie standartinių avarijos detektoriaus „Pre-sense“, papildomo stabdymo po avarijos ir greičio ribotuvo gamintojas papildomai siūlo tris paketus – parkavimo, miesto ir ilgų kelionių paketus.
Parkavimo paketas – tai visą automobilio perimetrą stebinčios kameros ir parkavimo pagalba. Miesto pakete esantys davikliai padeda vairuotojui stebėti viską, kas vyksta automobilio gale bei šonuose, o kelioninis paketas – tai devynios sistemos, padedančios palaikyti tinkamą atstumą iki priekyje esančio automobilio, važiuoti naktį ir taupyti degalus.
Bene įdomiausia iš šių sistemų – važiavimo viena eismo juosta ir spūsčių pagalba, kuri pati pasuka automobilį pagal kelyje nubrėžtas linijas ir pristabdo bei greitėja pagal priekyje esantį automobilį.
Įsijungiau ją važiuojant autostrada. Automobilis pats švelniai palaikė greitį, o trumpam atitraukus nuo vairo rankas tolygiai koregavo vairą. Tačiau reikia nepamiršti – tai ne autonominis automobilis ir vairuotojas negali pamiršti savo pareigos. Nuvažiuojant iš autostrados A4 stipriai sumažino greitį ir nusekė paskui kitą automobilį žemyn, bet žiedinėje sankryžoje vedliui pranykus iš akiračio kompiuteris vėl ėmė didinti greitį. Šios sistemos skirtos pagelbėti vairuotojui jei jis kartais prarastų budrumą, bet kol kas negali visiškai valdyti automobilio.
Malonumas vairuoti pačiam
Bet tai nėra blogai – valdyti A4 pačiam yra didelis malonumas. Puikiai subalansuotas automobilis gali būti varomas ir priekiniais, ir visais ratais, taip pat gamintojas siūlo reguliuojamo aukščio sportinę važiuoklę, kuria mašiną galima pakelti arba nuleisti 2 cm.
2 litrų 190 AG dyzelinis variklis turi nei per daug, nei per mažai galios, o degalų sąnaudos, bent pagal kompiuterio rodmenis, atrodo neįtikėtinos – vos 6,6 litrai /100 km. važiuojant visai netaupiai.
„Audi A4“ vienodai gerai elgiasi ir ant lygaus, ir ant duobėto kelio. Standi, sportiška važiuoklė kartu gerai sugeria kelio nelygumus, o apatinės dalies garso izoliacija taip pat veikia be priekaištų.
Į naująjį A4 gamintojas sutelkęs labai daug vilčių. Tai populiariausias „Audi“ modelis visame pasaulyje, todėl nuo jo tiesiogiai priklauso gamintojo sėkmė.
Lietuvoje ir Latvijoje A4 prieš krizę taip pat buvo itin populiarus, abiejų šalių vairuotojai jų per metus nupirkdavo apie 230, bet po sunkmečio jam nepavyko atsitiesti, per abi šalis kasmet buvo nuperkami tik 79-59 tokie automobiliai.
Pirkėjams Lietuvoje siūlomi trys benzininiai (150,190 ir 252 AG) bei trys dyzeliniai varikliai (150,190 ir 272 AG). Pigiausia A4 versija su benzininiu 1,4 litro 150 AG TFSI varikliu kainuoja nuo 31,5 tūkst. eurų. Už analogiškos galios „dyzelį“ teks pridėti apie 2,5 tūkst. eurų, o už „quattro“ važiuoklę – dar apie 2,8 tūkst. eurų.
Gerai sukomplektuotas „Audi A4“ gali kainuoti 50-60 tūkst. eurų, bet ir tai nėra vairuotojo fantazijų riba.
Bandomojo „Audi A4“ skaičiai:
Bazinė kaina: 31 tūkst. 500 eur.
Bandyto modelio kaina: 58 tūkst. 481 eur.
Variklis: 1968 cm3, 190 AG, 400 Nm dyzelinis su turbina.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė „S-tronic“.
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,7 sek.
Didžiausias greitis: 237 km/val.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukšis, mm): 4726/2022/1427
Ratų bazė, mm: 2820
Bagažinės talpa, l: 470
Svoris: 1555 kg.
Deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km.