Metų automobilio bandymas: naujos priežastys nepirkti „Golf“

2015 m. gruodžio 6 d. 08:32
Saulius Rinkevičius
Įvairaus dydžio padidinto pravažumo modeliai ir toliau parduodami taip pat greitai, kaip ir karštos bandelės, tačiau yra vienas segmentas, kuris visuomet išliks serijiniu būdu automobilius gaminančių kompanijų kovos lauku.
Daugiau nuotraukų (34)
Tai kompaktiški arba C segmento modeliai. Tai automobiliai skirti racionaliai mąstantiems viduriniosios klasės atstovams, todėl jų paklausa ateityje turėtų dar labiau augti.
Tiesa, ir dabar tie pardavimai nėra kuklūs. Neatsitiktinai visų laikų populiariausių modelių sąrašo viršūnėje yra ne kurio kito, o būtent kompaktinių automobilių segmento atstovas „Toyota Corolla“.
Šis modelis kartu su klasės etalonu laikomu „Volkswagen Golf“ visuomet patenka į populiariausių automobilių dešimtukus praktiškai visose rinkose, kuriose yra parduodamas. Tuo metu „Opel Astra“ reikalai klostėsi ne taip gerai.
Nesupraskite neteisingai, nuo pirmojo „Kadett“ pasirodymo 1936 m. iš viso buvo parduoti 24 mln. kompaktiškųjų „Opel“ modelių, tačiau „Corolla“ atveju šis skaičius siekia 40 mln., taigi skirtumas yra didžiulis.
Kol konkurentai ruošiasi
„Astra“ visuomet buvo stilingas, praktiškas, gerai valdomas ir nebrangus modelis, tačiau pastaraisiais metais kiekviena jo karta vis žingsniu atsilikdavo nuo „Volkswagen“. Vis dėlto šeštadienį būtent “Opel Astra“ išrinktas metų automobiliu.
Atėjo metas revanšui ir nors varžovas pernelyg stiprus, kad jį būtų galima pasiųsti į nokautą, naujos kartos „Volkswagen Golf“ pasirodys ne anksčiau kaip 2017 m. pabaigoje, taigi per tą laiką galima šį tą nuveikti.
„Opel“ rinkodaros specialistai pasirinko įdomią strategiją. Naujos kartos „Astra“ modelį jie pristato kaip rimtą konkurentą prabangiems automobiliams.
Visa reklaminė kampanija parengta klasinę nesantaiką skatinančiais siužetais, kuriuose erzinami brangias mašinas vairuojantys snobai.
Svarbiausia įranga, kuria grindžiama tokia pretenzinga reklaminė kampanija yra šviesos diodų matricos priekiniai žibintai, ergonominės sėdynės su masažo funkcija ir „Opel OnStar“ sistema.
Įranga verta pinigų
Šiame trumpame sąraše praktiškiausias pasirinkimas yra LED matricos žibintai. Jie kainuoja 1110 eurų, tačiau technologija puikiai veikia ir vairuotojui ne tik nereikia niekada perjunginėti ilgųjų ir trumpųjų šviesų, bet ir keisti lempučių, nes jų tiesiog nėra.
Odinės ergonominės sėdynės yra itin patogios, o masažo funkcija veikia puikiai. Automobiliui jos suteikia neeilinį komfortą, kadangi priekyje taip pat gali būti vėdinamos, o į komplektą įeina ir galinių sėdynių šildymas.
Tačiau jų kaina siekia 2017 eurų, todėl C segmento modeliui realistiškesnis pasirinkimas yra mechaniškai valdomos sėdynės už 350 eurų, kurių kokybę taip pat patvirtino nepriklausomi keleivių nugarų sveikatos specialistai iš Vokietijos.
Dar yra „Opel OnStar“ sistemos privalumai. Ši įranga vieno mygtuko paspaudimu klientams leis susisiekti su pagalbos tarnybomis arba tiesiog sužinoti, kur yra artimiausia užkandinė.
Taip pat joje numatytas automatinio pranešimo išsiuntimas avarijos atveju, o sistemos veikimo pagrindas – galingas 4G ryšio modemas su belaidžio interneto prieiga keleiviams.
Lietuviams teks palaukti
Deja, Lietuvos rinkai ši įranga nebus siūloma, kol nebus rastas ją galintis aptarnauti operatorius.
Kol kas galime guostis tik keleto lygių „IntelliLink“ sistema, gebančia palaikyti „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ programas. Jos leis išmaniojo telefono galimybes pritaikyti automobilyje, taigi neturėtume jausti pernelyg daug atsilikę nuo Vakarų Europos.
Visgi svarbiausios „Opel Astra“ permainos yra ne prabangos įrangos komplektavimas, o pati konstrukcija.
Sumažėjo automobilio gabaritai: naujas penkių durų hečbeko kėbulas yra maždaug penkiais centimetrais trumpesnis, dviem su puse centimetro žemesnis ir puse centimetro siauresnis už pirmtaką.
Sumažinus priekinės iš galinės iškyšos atstumus ratų bazė sumažėjo tik dviem centimetrais, o viduje automobilis atrodo erdvesnis už senąjį modelį.
Agresyviai užlenkta stogo linija šiek tiek riboja erdvę gale sėdintiems didesnio ūgio keleiviams, tačiau tai bene vienintelis pastebimas interjero planavimo trūkumas.
Griežta dietos programa
Daugeliui gamintojų pagaliau įsisąmoninus būtinybę mažinti automobilių svorį, „Opel“ taip pat neatsilieka. Vokiečiams tai tapo tikra manija ir naujoje „Astroje“ praktiškai nerastumėte komponento, kurio nebūtų palietusi „dietos programa“.
Kėbulas palengvėjo 20 proc., išmetimo sistema – 25 proc. Nuo važiuoklės buvo nuimti 50 kg , mažesni ratlankiai ir padangos leidžia sutaupyti iki 11,5 kg, o atnaujinta stabdžių sistema – dar 10 kg. Netgi naujos sėdynės ir tos yra 10 kg lengvesnės.
Priklausomi nuo komplektacijos, inžinieriams visos šios priemonės leido sutaupyti nuo 120 iki 200 kg. Sunkiausias „Astra“ gamoje modelis su 1,6 l dyzeliniu varikliu ir automatine transmisija sveria 1350 kg.
Visų pirma, tai leido sumažinti degalų sąnaudas. Penkių durų hečbekui su 1,6 l dyzelinio varikliu ir mechanine šešių laipsnių transmisija 4,7 l/100 km vidutinis degalų suvartojimas yra solidus rodiklis, nors jis vis dar prasilenkia su 3,5 l/100 km gamintojo skelbiamosios vidutinėmis sąnaudomis.
Taip pat tai reiškia, kad automobilis žvitriau reaguoja į komandas vairu, greičiau sustoja ir apskritai teikia didesnį vairavimo malonumą. Geriausiai tai juntama „Astra“ modeliuose su benzininiais varikliais.
Visiškai skirtingos versijos
150 AG galios turbininio 1,4 l darbinio tūrio benzininio motoro ir šešių laipsnių pavaros derinys apskritai yra puikus. 230 Nm sukimo momentas gali atrodyti kukliai, tačiau jis pasiekiamas plačiame 2000-4000 sūkių per minutę diapazone ir toks jo lankstumas suteikia netikėtas galimybes.
Vidutinės degalų sąnaudos su šiuo automobilio po 200 km ruožo, kurio didžioji dalis driekėsi Vengrijos magistralėmis buvo 6,2 l/100 km. Šioks toks privalumas yra ir kainų skirtumas.
Jei „Astra“ su minėtų benzininiu varikliu ir mechanine šešių laipsnių pavarų dėže kainuoja 17535 eurus, tai analogiškos galios benzininį motorą turintis „Golf“ yra maždaug dviem tūkstančiais eurų brangesnis.
Dyzelinio 110 AG galios 1,6 l motoro charakteris – visai kitoks. Įgudusiam vairuotojui naudojantis mechanine šešių laipsnių transmisija be didelių sunkumų pavyktų pasiekti 4,0 l/100 km sąnaudas, tačiau tai nėra variklis, galintis suteikti vairavimo malonumą.
Kaip ir daugumą dyzelinių keturcilindrių, jėgainė yra triukšminga, tačiau didesnė problema yra miniatiūriniame 1750-2000 aps./min. diapazone pasiekiamas maksimalus 300 Nm sukimo momentas.
Pavarų dėžės perdavimo skaičiai taip pat parinkti netinkamai, o galbūt transmisija nebuvo optimizuota dyzeliniam motorui, nes kaip patys išbandėme – pajudėjimas iš vietos įjungus antrą pavarą su šiuo automobiliu yra neįmanomas.
Į šią „Astrą“ persėdus iš galingesnio dyzelinio konkurentų modelio, apskritai, tektų keisti vairavimo įpročius ir rinktis vienu ar dviem laipsniais žemesnę pavarą.
Nukentėjo garso izoliacija
Hečbeko interjeras įrengtas šiuolaikiškai ir stebina medžiagų kokybe. Pagaliau nebeliko apie ryšius su „General Motors“ padaliniais JAV bylojančių oranžinio atspalvio informacinių skydelių.
Surinkimo kokybė nekelia abejonių, o bene vienintelis dalykas, kurį salone beliko išspręsti „Opel“ inžinieriams yra įrangos valdymas, mat mygtukų funkcijų dubliavimas centrinėje konsolėse ir ant vairo toli gražu nėra intuityvus.
Grįžtant prie svorio mažinimo filosofijos, vertėtų pažymėti, kad tai turi ir neigiamų padarinių. „Astra“ atveju šiek tiek suprastėjo garso izoliacija.
Kasdieniniam susisiekimui mieste tai neturės praktiškai jokios įtakos, kadangi iki 80 km/val., tai yra labai komfortiškas automobilis, tačiau vairavimas važiuojant 120 km/val., ar greičiau vargina.
Išvada:
Nors naujoji „Opel Astra“ labiau primena suplotą vienatūrį nei hečbeką, tačiau toks dizainas padėjo pasiekti inžinieriams įspūdingai mažą, vos 0,285 oro pasipriešinimo rodiklį. Kartu su sumažėjusiu svoriu tai leido šiam automobiliui tapti konkurencingesniu kalbant apie degalų sąnaudas.
Visgi mums smagiausia, kad hečbekas neprarado sportiško charakterio ir tapo dar žvitresnis. Tuo metu įmantrūs šviesos diodų matricos žibintai, sėdynės su masažo funkcija ir naujoji „OnStar“ sistema tikrai gali sukelti pavydą prabangių automobilių savininkams.
Vairavimo entuziastams patartume rinktis galingiausią šiuo metu gamoje benzininį variklį, o tiems, kurių prioritetų sąrašo viršuje degalų sąnaudos – bet kurį dyzelinį. Ateinančių metų pradžioje turėtų pasirodyti 200 AG galios dyzelinis motoras, kuris galbūt apjungs abu reikalavimus, tačiau kol kas „Opel“ to suderinti nepavyko.
Mums patiko:
* Ergonomiškos priekinės sėdynės
* Galingas ir lankstus benzininis variklis
* Aštresnis palengvėjusio automobilio valdymas
Mums nepatiko:
* Neoptimizuotas dyzelinio variklio ir mechaninės pavarų dėžės derinys
* „OnStar“ įrangos neprieinamumas Lietuvoje
* Prastesnė nei pirmtako garso izoliacija
„Opel Astra“ skaičiai:
Bazinė kaina: 14,6 tūkst. eurų.
Variklis: 1399 cm3 150 AG benzininis.
Maksimalus sukimo momentas: 230 Nm/2000 – 4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 8,5 sek.
Didžiausias greitis: 215 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4370/2042/1485
Ratų bazė, mm.: 2662
Bagažinės talpa, l.: 370.
Svoris: 1278 kg.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.