Ekspertai įspėja, kad tokia praktika pavojinga – ji ne tik neužtikrina kokybiško kelio apšvietimo, bet ir akina kitus vairuotojus.
Jų teigimu, norint geresnio apšvietimo nebūtina keisti žibintų sistemas, tiesiog derėtų žinoti keletą paprastų dalykų apie dažniausiai naudojamas halogeninės lemputes.
„Philips“ atstovas Tarekas Hamedas aiškino, jog rinkoje galima rasti trijų tipų lemputes: halogenines, ksenonines (dar kitaip vadinamos aukšto išlydžio (HID) lemputėmis) ir LED.
Halogeninės yra pačios populiariausios ir reikalaujančios mažiausiai išlaidų. Ksenoninės lemputės gali būti iki dešimt kartų brangesnės už halogenines, taip pat, jos reikalauja specialių automobilio ir jo žibintų modifikacijų, tačiau ksenonai pasižymi ryškesne skleidžiama šviesa.
Kita vertus, egzistuoja halogeninių lempučių, išsiskiriančių dvigubai didesniu ryškumu už gamyklinių halogenų skleidžiamą šviesą.
Stipresnio ryškumo lemputės apšviečiamo kelio dalį gali padidinti net keliasdešimt metrų ir ryškumu beveik prilygsta standartinėms ksenoninėms lemputėms.
Tuo tarpu LED lemputės dažniausiai montuojamos gamyklose į naujus automobilius, kadangi dėl jų itin aukštos kainos ir sudėtingos konstrukcijos pritaikyti jas senesniems automobiliams neapsimoka ar tiesiog yra neįmanoma.
Pastebima, kad vairuotojai, tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo, vietoj halogeninės lemputės, nusprendžia montuoti ksenonines.
Tačiau svarbu žinoti, jog ksenoninėms lemputėms reikalingos specialios automobilio modifikacijos. Žibintuose privalo būti pritaikyti šviesos reflektoriai, kurie tinkamai nukreiptų šviesos kampą, reikalingos ir žibintų apipurškimo ir jų automatinio reguliavimo sistemos, o visa tai gali kainuoti net kelis šimtus eurų.
Taigi, siekdami sutaupyti vairuotojai montuoja vadinamuosius ksenonų konvertavimo rinkinius, kurie įrengiami be privalomų automobilio modifikacijų.
Galutiniame rezultate vairuotojai ne tik kad neišgauna ryškesnio apšvietimo, bet ir kelia grėsmę eismo saugumui – neteisingai sumontuotos lempos akina priešakyje važiuojančius vairuotojus.
Pasak eksperto, siekiant, jog tamsiuoju paros metu kelionės taptų saugesnėmis, nebūtina investuoti didelių pinigų į naujų žibintų sistemas, paprasčiausiai pakanka pasikeisti senas žibintų lemputes.
„Naudojant tas pačias halogenines lemputes daugiau nei metus, jos pradeda blankti, praranda savo pradinį ryškumą.
Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad nusipirkus naują automobilį ir susimontavus naujas lemputes galima išgauti daug ryškesnį kelio apšvietimą, kadangi naujuose automobiliuose naudojamos halogenines lemputės yra orientuotos į ilgesnį gyvavimo laiką, o ne ryškumą“, – pastebėjo T.Hamedas.
Renkantis lemputes, reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į tai, kokio jos ryškumo, kiek valandų jos švies, bet ir tinkamai įsivertinti savo poreikius. Vidutinis halogeninių lempučių gyvavimo laikas – iki 500 val., tačiau rinkoje yra silpnesnio ryškumo lempučių, kurių tarnavimo laikas yra iki dviejų kartų ilgesnis.
Jeigu automobiliu daugiausia važiuojama apšviestais keliais, derėtų rinktis ne pačius galingiausius halogenus. Visų pirma, ryškus apšvietimas nereikalingas, tad perkant silpnesnes lemputes galima nemažai sutaupyti, jos kainuoja mažiau, taip pat tarnauja ilgiau.
Antra, važinėjant su itin didelio ryškumo lemputėmis, pastebėti, jog vienas žibintas nešviečia galima tik neapšviestame kelyje. Tokiais atvejais reikia nepamiršti kartas nuo karto patikrinti, ar kažkuri lemputė nėra perdegusi.
Taip pat reikėtų turėti omenyje, jog prastam kelio apšvietimui įtaką daro ne tik silpna lemputė, bet ir apsiblausęs žibinto gaubtas. Laikui bėgant žibinto gaubtas tampa matinis, tad lempučių pakeitimas naujomis nepadės.
Pastebėjus, kad žibintai tapo gelsvi ar matiniai, rekomenduojama juos atnaujinti. Tai paprasta procedūra, kurią galima lengvai atlikti ir pačiam, naudojant žibintų restauravimo rinkinius arba patikint šį darbą auto mechanikams.