3 esminiai dalykai
„Geriau vėliau negu niekada“, – sako sarkastiška liaudies patarlė. Aišku, visuomet geriau laiku. Jei susirūpini, ko nepadarei, tik tuomet, kai aštuntą ryto spaudžiant 20 laipsnių šalčiui stovi prie neužsivedusio automobilio, geriau tikrai nebėra.
Taigi, jei dar to nepadarėte, pamatę pirmąjį sniegą turėtumėte atlikti bent tris esminius dalykus – patikrinti akumuliatorių, skysčius ir pasirūpinti geru matomumu.
Akumuliatorius
Siekiant išvengti variklio paleidimo problemų, reikėtų apsilankyti pas specialistą ir patikrinti akumuliatoriaus būklę. Tai šiek tiek nepatogu ir gali kiek užtrukti, bet kur kas blogiau bus likti kelyje ir laukti pagalbos siaučiant žvarbiam vėjui.
Nuo akumuliatoriaus priklauso viso automobilio elektronikos sistema, tad patiems išiminėti akumuliatoriaus nepatartume. Ypač jei turite naujesnį automobilį. Įkraunant irgi svarbu labai kruopščiai laikytis naudotojo instrukcijoje pateiktų nurodymų.
Skysčiai linkę užšalti
Svarbiausias skystis automobilyje yra degalai. Prasidėjus pirmiesiems šalčiams, ypač dėmesingiems reikėtų būti dyzelinių automobilių savininkams. Degalinių tinklai jau išvežiojo po degalines pereinamojo laikotarpio degalus, tad pildami juos galime būti ramūs. Kai spustelės rimtesni šalčiai, reikia atminti, kad negalima naudoti vasarai pritaikytų dyzelinių degalų. Jie klampesni, šąlant linkę dar tirštėti, tad gali užkimšti degalų padavimo sistemą ir automobilis neužsives. Ypač degalų kokybei jautrūs nauji dyzeliniai automobiliai.
Be vasarinių degalų, nemažai problemų gali kelti ir vasarinis langų plovimo skystis. Jei laiku neapsižiūrėjote ir skystis jau užšalo, reikėtų pastatyti automobilį uždaroje šiltesnėje patalpoje, kad ledas ištirptų, tuomet jį visą išnaudoti ir pripilti neužšąlančio žieminio langų ploviklio.
Užšalęs langų plovimo skystis gali sugadinti langų plovimo skysčio siurblį, gali nutrūkti to skysčio padavimo žarnelės, teks kreiptis į remonto dirbtuves ir tai bus kur kas brangiau, negu laiku įsipilti tinkamo žiemai.
Dar blogiau, jei dėl kokių nors priežasčių vasarą vietoj variklio aušinimo skysčio ten įpylėte vandens. Kartais atsitinka, kad prakiurus automobilio radiatoriui aušinimo skystis išbėga ir skubant „laikinai“ pakeičiamas vandeniu. Spustelėjus šalčiui variklio aušinimo sistemoje užšalęs vanduo gali pridaryti itin brangiai kainuosiančių bėdų.
Todėl patartina aušinimo skystį pasikeisti ir tiems, kurie šiais metais nusipirko „naują-dėvėtą“ automobilį – niekas nežino, ko ten įpylė pardavėjas. O jei automobilis iš šiltų kraštų – gal ir buvęs savininkas.
Ar tu ją matai?
Paskutinis paprastas ir labai svarbus dalykas ruošiantis žiemai – gero matomumo užtikrinimas. Patartina kasmet keisti langų valytuvus. Tiesa, geriausiai tai daryti rudenį, kai labai svarbu būti matomam ir pačiam gerai matyti.
Automobilyje reikia turėti ledų grandiklį, šepetį sniegui valyti ir kitų praktiškų priemonių (pavyzdžiui, specialių ledo šalinimo priemonių, kurios gali padėti pašalinti ledą ir nuo priekinių žibintų). Tinginiai, kurie ryte gerai nenugrandę priekinio stiklo įjungia valytuvus, netrukus įsitikins, kad tai gana brangus malonumas. Mat valytuvų gumytes ledo gabaliukai greitai suplėšo ir, užuot valę stiklą, valytuvai pradeda piešti ant jo šlapias linijas.
Važiuojantiems toliau nuo didelių miestų pravers ir nedidelis sniego kastuvas – pusnye laukti uolių kelininkų gali būti šaltoka.
Dar kartą primename, kad visa tai vertėtų padaryti pareigingiems vairuotojams, kurie vasarines padangas jau pakeitę į reikalavimus atitinkančias žiemines.