Iš tiesų „Jaguar“ labai nori pritraukti jaunesnius pirkėjus, taip pat ir dailiosios lyties atstoves. Vidutinio dydžio modelis yra kiekvieno prabangių automobilių gamintojo vizitinė kortelė, o britų gamintojo gamoje šioje vietoje kurį laiką buvo vakuumas.
Antrasis bandymas
Naujasis XE yra ne pirmas „Jaguar“ bandymas prabangių vidutinio dydžio modelių segmente. „X-Type“, kurio gamyba buvo nutraukta prieš penkerius metus, buvo suprojektuotas dar tais laikais, kai kompanija priklausė „Ford“.
Automobilis buvo sukonstruotas ant „Mondeo“ platformos ir savo dizainu buvos panašus į septintajame dešimtmetyje gamintą XJ, todėl niekas išskyrus pačius britus nelaikė jo rimtu 3 serijos BMW ar C klasės „Mercedes-Benz“ konkurentu.
2008 m. kompaniją perėmė indų „Tata Motors“, o jiems visai nepatiko konservatyvi ir inertiška gamintojo strategija.
Prasidėjo naujas etapas britų automobilių gamintojo istorijoje ir pagaliau su visiškai nauju prekės ženklo dizainu, naujais modeliais ir naujomis technologijomis „Jaguar“ persikėlė į XXI amžių.
Dabar konkurentų laukia naujas raundas ir bent jau popieriuje XE atrodo labai rimtai.
Visų pirma, tai yra pigiausias gamintojo modelis. Kadangi tai yra „premium“ segmentas, pirmasis laiptelis į prabangą nėra toks jau žemas. Pigiausio modelio kaina su mokesčiais siekia 38 tūkst. eurų.
Pilkas, bet nenuobodus
Ji vienoda tiek komplektuojant su benzininiu, tiek ir su dyzeliniu varikliu. Bazinė versija turi visus šiuolaikiniam automobiliui privalomus žaislus, įskaitant dviejų zonų klimato kontrolę, šildomas priekines sėdynes, įrangos valdymą per lietimui jautrų 8 colių įstrižainės ekraną, išmanųjį raktą, įspūdingą pagalbinių įsibėgėjimo ir stabdymo, stabilumo bei sukibimo sistemų komplektą.
Taigi apie patirtį su naujuoju „Jaguar XE“. Nors pilkas dyzelinis automobilis nėra pati efektingiausia XE versija, niekas negali paneigti, kad jis atrodo puikiai.
Natūralu, kad daugumoje gamintojo reklaminių brošiūrų rodoma galingiausia S versija su 340 AG galios V6 tipo varikliu, raudonos spalvos kėbulu ir šviesiu salonu keltų gerokai didesnes aistras, tačiau ir mūsų bandytas modelis buvo pakankamai stipriai aplinkinių dėmesį traukiantis objektas.
XE dizainas turėtų tapti stipriausiu šio modelio koziriu. Net dinamiškai atrodantis pagrindinis konkurentas – 3 serijos BMW šalia šio „Jaguar“ atrodo kuklus. Dizaineriai savo darbą atliko gerai – atpažįstami didesnių XF ir XJ modelių bruožai, tačiau sedanas netapo mažesne jų kopija ir įgijo savitą stilių.
Ties radiatoriaus grotelėmis pridengti žibintai sukuria „piktą žvilgsnį“. Agresyviam automobiliui puikiai tinka chromuoti dekoratyviniai ortakiai priekiniuose sparnuose ir anglies pluošto imitacijos šoninių veidrodėlių korpusai.
Išbandymai nekantriausiems
Viduje – jokios dramos. Interjeras atrodo konservatyviai, bet stilingai. Panašiai kaip ir XJ modelyje priekinių durų ir palangės apdaila apgaubia priekyje sėdinčius vairuotoją ir keleivį. Taip siekiama salone sukurti jaukumo ir saugumo atmosferą, tačiau galime suprasti ir vairuotojus, kurie įpratę prie atviresnės erdvės pajustų klaustrofobiją.
Nejaukiai nuteikia tik ribotas matomumas visomis kryptimis. Dėl vairuotoją gaubiančios kabinos šoniniai langai turi keistas į viršų užlenktas palanges, priekyje dalį regėjimo lauko dengia ties galinio vaizdo veidrodėliu įrengtas daviklių blokas, o galinis langas yra neįprastai siauras.
Įrangos valdymas patogus, tačiau kompiuteris galėtų veikti greičiau. Kiekvieną kartą jungiant navigaciją tekdavo kurį laiką žvelgti į langus pranešančius, kad vyksta įkrovimas. Senas „Jaguar“ triukas su pavarų perjungimo ratuku, kuris kiekvieną kartą užvedant automobilį lėtai išlenda iš centrinio tunelio, nekantriems vairuotojams taip pat gali tapti išbandymu.
Visais kitais aspektais – vairuotojo vieta labai patogi. Stebina gausi erdvė kojoms, jos tikrai turėtų pakakti ir aukštaūgiams.
Galingas, bet triukšmingas
XE sumontuotas 2 l darbinio tūrio dyzelinis variklis nėra pati rafinuočiausia jėgainė. Jis tikrai galingas (180 AG ir 430 Nm) ir pakankamai ekonomiškas (5,6 l/100 km bandymo metu), tačiau labai juntama, kad keturių cilindrų motoras patiria didžiulį stresą.
Perkrovos virsta triukšmu ir vibracijomis, kurių visiškai pašalinti neįmanoma, tačiau „Jaguar“ atveju tai kelia diskomfortą. Pagreitėjimas pajudant iš vietos yra ganėtinai triukšmingas, o „stop/start“ sistemos įsikišimas sukelia nedidelį žemės drebėjimą.
Gera žinia ta, kad automobilis yra greitas. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka 7,8 sekundės, o maksimalus greitis siekia 228 km/val. Aštuonių laipsnių automatinė ZF pavarų dėžė vis dar yra brangus malonumas („Jaguar XE“ ji kainuoja 2 tūkst. eurų), tačiau ji veikia fantastiškai ir yra verta kiekvieno cento.
Valdymas tikslus, tačiau užmiestyje važiuojant didesniu greičiu ima trūkti grįžtamojo ryšio iš priekinių ratų. Iš dalies tai yra elektrinės vairo pavaros problema. XE kaip ir pagrindiniai konkurentai jau neturi mechaninio ryšio tarp vairo ir ratų, visą darbą atlieka davikliai, valdymo blokas ir elektros motorai.
Bandyto automobilio pakaba pakankamai kieta, todėl posūkiuose norėtųsi mažesnių svyravimų. Smagesniam pasivažinėjimui važiavimo režimą verčiau visuomet palikti ties „dinamišku“.
Išvada:
Antrasis „Jaguar“ bandymas įkrėsti 3 serijos BMW atrodo gerokai grėsmingiau. Šiuolaikiškas dizainas traukia akį, surinkimo kokybė jau niekam nekelia abejonių, o elgesys kelyje maloniai stebina.
XE vis dar nėra toks aštrus kaip bavarų modelis, jam pastebimai trūksta tikslumo, tačiau iš sportinio „F-Type“ paveldėti genai suteikė šiam sedanui agresyvią išvaizdą atitinkantį charakterį.
Mums patiko:
– Veržlus išorės dizainas
– Patogi vairuotojo vieta
– Dyzelinio variklio galia ir ekonomiškumas
Mums nepatiko:
– Ribotas matomumas visomis kryptimis
– Dyzelinio variklio triukšmas ir vibracijos
– Elektrinės vairo pavaros grįžtamojo ryšio trūkumas
„Jaguar XE“ skaičiai:
Bazinė kaina: 38,0 tūkst. eurų.
Variklis: 1999 cm3 180 AG dyzelinis.
Maksimalus sukimo momentas: 430 Nm/1750 – 2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 7,8 sek.
Didžiausias greitis: 228 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 4,2 l/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4672/2075/1416
Ratų bazė, mm.: 2835
Bagažinės talpa, l.: 450 (455 – be atsarginio rato).
Svoris: 1565 kg.
Gamybos vieta: Solihalas, Didžioji Britanija.