Nors kojos kilnojimas nuo stabdžio ant akceleratoriaus ir atgal – įprasta vairuotojų rutina, BMW elektromobilyje i3 įmontuota energijos rekuperacijos sistema leidžia stabdyti gerokai rečiau.
Atleidus akceleratorių dauguma automobilių netrukdomai rieda tolyn, o i3 išsiskiria tuo, kad vos patraukus koją nuo akceleratoriaus jis ima staigiai lėtėti ir visiškai sustoja.
Panašų efektą galima pajusti ir kituose elektromobiliuose ir hibriduose, nes elektra varomi modeliai tokiu būdu surenka lėtėjimo bei stabdymo metu iššvaistomą energiją ir papildo ja baterijas. Tačiau nė viename bandytame elektromobilyje energijos surinkimo sistema nėra taip jaučiama, kaip BMW i3.
Dėl to stabdžius galima naudoti itin retai ir taip pataupyti stabdžių kaladėles ir diskus.
O jei stabdžių nenaudotume visai? Įkvėpti britų žurnalistų iš „Autoexpress“ eksperimento Londone (vienam jų pavyko apsieiti be stabdžių, o kitam prireikė trijų spustelėjimų) nusprendėme išbandyti, ar įmanoma be stabdžių pervažiuoti Vilnių.
Apsukę keletą bandomųjų ratų startavome viename iš tolimiausių Vilniaus rajonų – Santariškėse. Finišas laukė pačiame centre, Gedimino prospekte esančioje lrytas.lt redakcijoje. Ar pavyko ją pasiekti nė karto nespustelėjus stabdžių pedalo, žiūrėkite vaizdo siužete.