„Ford S-Max“: smarkiai pasikeitęs, tačiau atpažįstamas

2015 m. liepos 19 d. 16:57
Arūnas Karaliūnas
Naujojo „Ford S-Max“ kūrėjams turėtų būti šiek tiek neramu – kaip šį gaminį sutiks pirkėjai? Beveik prieš dešimtmetį nuo konvejerio pradėjęs riedėti pirmosios kartos „S-Max“ sukėlė susižavėjimo audrą ir susižėrė visą krūvą garbingų apdovanojimų.
Daugiau nuotraukų (22)
„Ford“ konstruktoriai tąkart kartelę iškėlė labai aukštai, todėl nenuostabu, jeigu norintiems pakartoti jų sėkmę kolegoms sėdint prie brėžinių galėjo drebėti rankos.
Kaip šį gaminį įvertins vairuotojai, niekas dar negali pasakyti, tačiau jokių aiškiai matomų gamintojų klaidų jiems nebus lengva surasti. O galbūt jų visai nėra?
Modelį išduoda kėbulo detalės
Priekinė automobilio dalis supanašėjo su kitais naujosios kartos „Ford“, tačiau žvelgiant iš šono nekyla abejonių, kad tai – „S-Max“ vienatūris. Nors kėbulo linijos smarkiai pasikeitė, kai kurios detalės neleidžia abejoti, kokio modelio „Ford“ rieda gatve.
Gamintojai elgėsi visiškai teisingai. Pirmosios kartos „S-Max“ vairuotojams labai patiko, todėl jų mintyse būtina sužadinti geras emocijas renkantis naują pirkinį.
Viena gera savybė išryškėja vos paleidus variklį ir nuvažiavus kelis pirmuosius kilometrus – salone tvyro tyla, o sustojus prie šviesoforo kyla abejonių, ar variklis dar veikia. Benzininiai „Ford“ varikliai „EcoBoost“ puikiai vertinami ir pirkėjai jų visiškai nebijo. Kai kuriais atvejais jį pasirinkti yra net naudingiau negu dyzelinį.
Labiau vertinantiems pastaruosius siūlomi 4 dyzeliniai varikliai nuo 120 iki 210 AG galios. Galima užsisakyti mechaninę arba automatinę „Powershift“ pavarų dėžę.
„S-Max“ sukonstruotas naudojant „Mondeo“ platformą, todėl nenuostabu, kad siekta perduoti visas gerąsias važiavimo savybes – stabilumas kelyje derintas su sportiškumu. Vis tik pastaroji savybė nėra neatsiejama „S-Max“ įvaizdžio dalis. Riedant nedideliu greičiu vingiuotais užmiesčio keliais susidaro įvaizdis, kad automobilis labai sunkus ir nepaslankus. Galbūt kitokį įspūdį paliktų kitas variklis?
Atkakliai siūlo važiuoti septyniese
Praveriame automobilio dureles. Jų apačia apgaubta storu plastiku ir dengia slenkstį. Vienu šūviu nušauti du zuikiai: durelės nerūdys nuo vandens ir druskos, o slenkstis visada bus beveik švarus.
Pagrindiniame prietaisų skydelyje daugiau tvarkos. Sumažėjo mygtukų, kurių paskirtį daugeliui vairuotojų sunku ištirti, sumontuotas 8 colių skersmens lietimui jautrus ekranas. „Titanium“ versijoje jis yra standartinės įrangos dalis.
Tiek vairuotojo, tiek keleivių sėdynės įrengtos aukštai, todėl apžvalgumas – nepriekaištingas. Toks ir turi būti šeiminis vienatūris. Antros eilės sėdynės šildomos, su masažo funkcija, keleiviai gali naudotis atskiru klimato kontrolės bloku.
„S-Max“ galima užsisakyti su 7 sėdynėmis, tačiau geriau taip nedaryti. Abejojantiems reikėtų pakeliauti bent porą valandų įsitaisius ant trečiosios eilės sėdynių be teisės bandymo metu bent trumpam išlipti.
Tiek antrosios, tiek trečiosios eilės sėdynes galima sulankstyti vienu mygtuko paspaudimu.
Gamintojai siūlo „S-Max“ ir su visais keturiais varančiaisiais ratais. Galbūt tikrai nebloga idėja, jeigu tenka važinėti ir prastais keliais. Įprastomis sąlygomis automobilis varomas tik priekiniais ratais, tačiau išmanioji sistema nuolat stebi padangų sukibimą su danga ir paskirsto energiją pagal poreikį.
Neleidžia viršyti leistino greičio „Ford“ inžinieriai pasistengė „S-Max“ aprūpinti įvairiais elektroniniais vairuotojo pagalbininkais. Kai kurie iš jų išties reikalingi, kai kurie nebūti, tačiau turbūt svarbiausia, kad šios išmaniosios sistemos veiktų patikimai.
Automobilio priekinėje dalyje gali būti sumontuota kamera, kuri suteikia galimybę matyti aplinką 180 laipsnių spinduliu. Automatinė statymo sistema neleidžia vairuotojui nervintis mėginant įsprausti į laisvą vietą gatvės pakraštyje – ji pati atlieka šią užduotį.
Išsiblaškiusiems ar pavargusiems vairuotojams itin pravers automatinio stabdymo prieš netikėtą kliūtį bei greičio palaikymo sistema. Pastaroji veikia kartu su kelio ženklų atpažinimo sistema – ji atpažįsta greitį ribojančius kelio ženklus ir sumažina automobilio greitį iki leistino ribos.
Netrukus gamintojai pasiūlys „S-Max“ su kintamo veikimo vairo sistema. Važiuojant mažu greičiu posūkyje pakaks vos šiek tiek pasukti automobilio vairą, o didėjant greičiui vairo jautrumas mažės. Tokiu būdu siekiama padidinti jo stabilumą.
Pagrindiniai „S-Max“ konkurentai turėtų būti „Renault Espace“ ir galbūt „Opel Zafira“. „S-Max“ žvaigždės spindesį gali pritemdyti tik automobilio kaina, mat dauguma automobilio versijų kainuoja per 30 tūkst. eurų.
„Ford S-Max“ skaičiai:
Bazinė kaina: 26 tūkst. 519 eurų (1,5 l, 160 AG benzininis).
Variklis: 1999 cm3 240 AG benzininis.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 8,4 sek.
Didžiausias greitis: 226 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 7,9 l/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm): 4796/1916/1655
Ratų bazė, mm: 2849
Bagažinės talpa, l: 285-2200
Svoris: 1704 kg.
Gamybos vieta: Valensija, Ispanija
Ford S-MAXvariklisVairas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.