Čia baigiama tiesti nauja, net 4 hektarus užimanti kartingo trasa su Lietuvoje dar nematytomis ypatybėmis.
Jos kūrėjas kaunietis Vytautas Leščiauskas neslepia svajonę brandinęs labai ilgai.
Laukė daug metų
Prieš 10 metų su bendraminčiais ėmęs organizuoti mėgėjų kartingo turnyrą „Kart-Live“, vyras greitai užsikrėtė šiuo sportu. Dar 2007 metais V.Leščiauskas parašė kartodromo verslo planą, bet parodęs jį draugams bei pažįstamiems, kurie galbūt galėtų investuoti, susidomėjimo nesulaukė.
„Planų ir svajonių turėjo daug kas, tačiau visiems kažko pritrūkdavo.
Atėjus krizei jau maniau, kad mūsų projektas – tai dar vienas pluoštas popieriaus lapų, keliausiančių į stalčių.
Tačiau 2014 metais aptikau kartodromui tinkantį sklypą. Jis buvo pakankamo ploto ir besiribojantis su autostrada“, – pasakojo V.Leščiauskas.
Taip entuziastas pasiryžo be didelių pinigų ar pagalbininkų komandos išpildyti savo tikslą ir pastatyti naują kartingo trasą, ko Lietuvoje nebuvo jau 40 metų.
Draugai stebėjosi drąsa
Nieko nelaukęs V.Leščiauskas surado projektui tinkamą Europos Sąjungos paramos programą ir vos spėjo paruošti visus reikalingus dokumentus – pateikė juos paskutinę tam skirtą dieną.
„Tačiau rūpesčiai tuo nesibaigė, nes reikėjo įtikinti banką, kad šis projektas turi teisę būti įgyvendintas, organizuoti konkursą trasos įrengimui ir derėtis dėl įvairių sutarčių.
Ne vienas mano pažįstamas buvo maloniai nustebintas tokių užmojų, tačiau daugelis manė, kad aš arba neefektyviai švaistau savo energiją arba perlenkiau lazdą su drąsa.
Tai nėra ta sritis, kurioje galima tikėtis didžiausio atsiperkamumo. Tai ne kliūtis man, bet kliūtis ieškant investuotojų. Tačiau įsivaizduodamas tai, ką užsibrėžiau, jaučiu, kad kaip ilgametis kartingo vairuotojas, aš apie tai visada svajojau. Ir esu tikras, kad ne vien aš.
O rūpesčių naštos, matant tokį galutinį tikslą, rodos net nebejaučiu“, – aiškino entuziastas.
Trasa – ir vaikams
Į trasos statybas informacinių technologijų specialistas įdėjo ir daug savų pinigų. V.Leščiausko valdoma, specialiai kartodromo statyboms ir priežiūrai įkurta įmonė „Donersa“ 200 tūkst. eurų gavo iš ES paramos fondų, o likę 500 tūkst. – asmeninės lėšos ir banko paskola.
„Be abejo, šeimai šiandien būtų geriau, jei projekto nebūtų, tačiau visada vertinu ilgalaikę perspektyvą. Manau, kad ir mano vaikučiams po keleto metų čia bus prasminga laiko praleidimo vieta, – tvirtino du mažylius auginantis vyras. – Šeimą maitinu artėjančių atostogų peizažais, už ką mainais gaunu vertingos pagalbos atrenkant personalą, komunikuojant su būsimais klientais ir kita.“
Ypač daug jam padeda žmona Vaiva, buvusi šalia ir „Kart-Live“ turnyro egzistavimo metais.
Galinga technika
Naujasis ypatingas tuo, kad 900 metrų ilgio ir 8 metrų pločio trasa turės dirbtinį kalną, o tokių aukščio pokyčių nėra nė vienoje Lietuvos kartingo trasoje. Dėl pritaikytų saugos zonų trasoje bus galima važiuoti abiem kryptimis, o dėl vieno vidinio kelio bus galima naudoti ilgąją arba trumpąją trasos versiją.
Vėliau V.Leščiauskas planuoja trasą praplėsti iki 1200 metrų, o skirtingų konfigūracijų kiekį padidinti net iki 10.
„Speedway“ trasoje bus įrengtas apšvietimas, todėl važinėtis kartingais bus galima ir vakarais, bet kokiu metų laiku. Bus ir laiko matavimo įranga, o ateityje planuojama įrengti ir dirbtinį trasos drėkinimą.
Kartodrome bus net 5 skirtingų klasių technika, siekianti nuo nuomojamiems kartingams įprastų 9 AG iki 30 AG sportinių kartingų. Tiesa, į juos negalės sėsti pirmakarčiai pilotai.
„Klientų vairavimo įgūdžiai tobulėja, todėl turi tobulėti ir vairuojama technika. Klientai, pasiekę gerų rezultatų, turės galimybę gauti vis galingesnės technikos vairavimo licenciją“, – dėstė pašnekovas.
Arčiau žmonių
Jis planuoja, kad projekto rangovas „Lemminkainen Lietuva“ trasos statybas pabaigs dar šią vasarą, o trasos atidarymo proga įvyks kartingų lenktynės.
„Imtis naujų statybų, užuot suradus apleistą trasą, paskatino tai, kad tarybiniais laikais kartingo trasas statydavo kaimuose, toli nuo didesnių miestų, tačiau arti žvyro karjerų – taip mažėja statybos kaštai.
Sportuojantys ir tuo sergantys žmonės neskaičiuoja kilometrų iki trasos, bet šiais laikais sportas pasitraukė į antrą planą, o sporto bazes išlaiko organizuojamos pramogos.
Pramogų ištroškę vartotojai gali arti namų rasti kartodromą Vilniuje, o kitus pasiekti prireiktų bent valandos kelio.
Elektrėnus daugiau nei milijonui žmonių pasiekti pakanka vos pusvalandžio“, – aiškino V.Leščiauskas.