„Ford C-Max“ konkurentams gali pridaryti nemalonumų

2015 m. birželio 15 d. 16:13
Arūnas Karaliūnas
Automobilių gamintojo „Ford“ inžinieriai įrodė – labai paprastos idėjos gali pavirsti vairuotojams maloniais išradimais, o jų aruodas dar neišsemtas. Vieną tokių išradimų įmonės specialistai pritaikė naujajame vienatūryje „C-Max“ ir jis tikrai patiks patogumą vertinantiems žmonėms.
Daugiau nuotraukų (20)
Ką veikiate prekybos centro aikštelėje, atėję su pirkinių krepšiais prie automobilio? Mėginate juos suimti į vieną delną, pradedate ieškoti raktų (jie dažnai tokiu atveju iškrenta ant žemės), ieškote nešuliams vietos ant žemės ir bandote atidaryti dureles. Labai nemalonus momentas.
Visa tai – jau praeitis. „Ford C-Max“ gali pasiūlyti sistemą „Hands-Free Tailgate“. Priėjus prie galinės automobilio dalies tereikia koja pavedžioti po buferiu ir bagažinės durelės atsidaro. Kelias akimirkas pastovėti ant vienos kojos tikrai paprasčiau negu dureles atidarinėti ranka.
Kėbului negailėjo stilingų akcentų
Aptarinėti priekinės naujojo vienatūrio „C-Max“ dalies neverta – gamintojai tiesiog pritaikė „One Ford Design“ dizaino koncepciją, todėl visų „Ford“ automobilių priekinė dalis supanašėjo. Galima kaltinti dizainerius fantazijos stoka, tačiau toks sprendimas priimtas ir nieko nebepadarysi.
Kėbulo linijos, žibintų ir kitų išorėje matomų detalių formos atrodo labai patraukliai, suteikia automobiliui stilingumo bei sportiškumo.
Daugumai automobilių pirkėjų transporto priemonės išorė palieka didžiausią įspūdį, o jau tik po to tyrinėjamos jos techninės charakteristikos, galimybės, privalumai bei trūkumai. Šiuo požiūriu „C-Max“ yra labai geras gaminys – vienatūris išties atrodo patraukliai. Susidaro įspūdis, kad tai gerokai prabangesnė transporto priemonė.
Šiek tiek prasčiau atrodo galinė artimo giminaičio – „Grand C-Max“ galinė dalis. Slankiojančios galinės durelės nenoromis sukelia minčių apie krovininę transporto priemonę.
Šiame vienatūryje telpa net 7 žmonės. Ant trečiosios eilės sėdynių gali įsitaisyti tik vaikai, tačiau ir jiems ilga kelionė nebus patogi. Svarstantiems pirkti septynvietį vienatūrį vairuotojams reikėtų gerai pagalvoti ir prisiminti, kada paskutinį kartą tikrai reikėjo tokios transporto priemonės.
Vairuotojui – dar daugiau pagalbininkų
Pažvelgus į „C-Max“ saloną iškart matyti patraukli naujovė – mygtukų prietaisų skydelyje smarkiai sumažėjo. Galbūt kažkam patinka leisti laiką tyrinėjant jų paskirtį, tačiau smalsuolių gretos nėra gausios ir dažniausiai tokių mygtukų niekas nepaliečia ranka ištisus mėnesius.
Kita vertus, vairuotojui vis mažiau tenka kištis į automobilio valdymą, nes daugelį funkcijų atlieka gudrios elektroninės sistemos.
„C-Max“ salone sėdinčių žmonių saugumui skirtos automobilyje įdiegtos naujausios susidūrimų prevencijos sistemos „Active City Stop“ ir „Pre-Collision Assist“. Pastaroji veikia automobiliui važiuojant 8-180 kilometrų per valandą greičiu. Elektroniniai pagalbininkai pristabdo vienatūrį, jeigu jis pernelyg priartėja prie priekyje riedančios transporto priemonės.
Norint įsprausti automobilį į menką niša praverčia „Active Park Assist“ sistema, kuri pati vairuoja transporto priemonę, o vairuotojui tereikia spausti akceleratoriaus ir stabdžių paminas.
Mažiau ir degalų, ir teršalų „Ford C-Max“ pirkėjams reikės rimtai pasukti galvą, kokį pasirinkti variklį, mat gamintojai siūlo itin platų pasirinkimą – 4 dyzelinius ir 5 benzininius variklius.
Nepaisant vairuotojų simpatijų dyzeliniams varikliams, „Ford“ konstruktorių sukurti „EcoBoost“ benzininiai varikliai pelnė gausybę apdovanojimų visame pasaulyje ir išlaiko paklausą rinkoje. Lietuvoje jie taip pat vertinami ir daugeliui klientų nereikia ilgai aiškinti, kodėl kai kuriais atvejais verta rinktis benzinu varomą variklį.
Naujieji 1,5 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininiai varikliai gali būti 150 arba 180 AG. Naujasis 1,5 litro TDCi dyzelinis variklis galės būti trijų skirtingų galios versijų – 95, 105 ir 120 AG.
Pastarais palyginti su lig šiol gaminamu naudos 9 procentais mažiau degalų, o sukimo momentas padidintas 17 procentų.
Nors „C-Max“ ratus suks galingesni varikliai, į aplinka bus išmetama mažiau anglies dvideginio. Gamta padėkos šiam automobiliui.
Nebeliko nemalonaus triukšmo
„C-Max“ seniai vadinamas patogumo ir praktiškumo simboliu, tačiau senesnės kartos vienatūriuose į saloną prasiskverbdavo pernelyg daug triukšmo.
Atrodo, gamintojai išgirdo priekaištus ir naujajame „C-Max“ šio trūkumo neliko. Kartais sunku net nuspėti, koks variklis suka automobilio ratus – benzininis ar dyzelinis. Vėjo keliami garsai sustiprėjo automobilio greičiui artėjant prie 150 kilometrų per valandą žymos, tačiau tokiu greičiu važinėti turbūt tenka ne kasdien.
„Ford“ atstovai pasakojo, kad pašalinį triukšmą ir vibraciją pavyko sumažinti naudojant storesnius šoninius stiklus ir garsą efektyviau sugeriančias tarpines aplink bagažinės dureles, galinio vaizdo veidrodėlius.
Automobilio variklio dangtis užpildytas triukšmo slopinimo medžiaga, o automobiliuose su dyzeliniu varikliu yra įdiegtos papildomos akustinės plombos, kurios vairuotojui bei keleiviams garantuoja ramybę kelionės metu.
Tuomet nelieka priežasčių neišbandyti „Sony“ garso sistemos su 10 garsiakalbių.
Vairuojant „C-Max“ susidaro įspūdis, kad tai labai lengvas automobilis, kuris klusniai vykdo kiekvieną vairuotojo komandą.
Kaina sugadins nuotaiką konkurentams
Vienatūris „C-Max“ yra populiariausias „Ford“ gaminys Europoje po „Focus“ ir „Fiesta“ modelių. Iš viso jų nuo konvejerio nuriedėjo daugiau kaip 1,2 milijono.
„C-Max“ užsitarnavo taupaus, lengvai ir tiksliai valdomo, erdviu bei paprastai pertvarkomu salonu išsiskiriančiu vienatūrio vardą. Kol kas nematyti priežasčių, kodėl pirkėjai turėtų nusisukti nuo naujojo modelio.
Priešingai – jų gretas turėtų išplėsti itin patraukli automobilio kaina. Kokie patikimi bebūtų „Toyota Verso“ ar „Volkswagen Touran“, ties „C-Max“ nurodyta gaminio kaina atrodo labai patraukliai.
Gamintojai vairuotojams pasiūlys naują „C-Max“ „Business“ versiją, kuri bus tarpinė tarp kukliausios „Trend“ ir prašmatniausios „Titanium“ versijos. Joje bus dviejų zonų klimato kontrolės sistema, garso sistema kartu balsu valdoma „SYNC2“ komunikacijos bei „Bluetooth“ sistemos, galiniai statymo davikliai.
„Ford C-Max“ skaičiai:
Bazinė kaina: 15 tūkst. 942 eurai (1,6 l. 125 AG benzininis). Variklis: 1499 cm3 120 AG dyzelinis. Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė. Įsibėgėjimas iki 100 km: 11,3 sek. Didžiausias greitis: 184 km/val. Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km. Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4379/2067/1610 Ratų bazė, mm.: 2649 Bagažinės talpa, l.: 432-1723 Svoris: 1472 kg. Gamybos vieta: Saarlouis, Vokietija
Ford c-maxAutomobilisvienatūris
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.