Naujausio „Lexus“ kūrinio, mažojo miesto visureigio NX pavadinimas iš karto po jo pristatymo tapo juokelių įkvėpimo šaltiniu, o provokuojanti lietuviška automobilio reklama „NX išorė, NX vidus, vairuokite NX“ papiktino užsienio rinkodaros specialistus.
Bet lietuviams, kaip ir kitų šalių, kuriose paplitusi rusų kalba, gyventojams, toks automobilio pavadinimas kelia ne pyktį, o šypseną.
Du charakteriai
Ryškūs „Lexus NX“ bruožai nesibaigė ties pavadinimu. Ekstravagantiškos išvaizdos visureigio net tamsoje nepavyktų supainioti su jokiu kitu modeliu.
Be to, „Lexus“ padarė tai, ko nesiryžo niekada anksčiau – pagamino benzininį variklį su turbina ir įmontavo jį ne į manevringą hečbeką CT ar gerai perkamą visureigį RX, o į naująjį NX.
Toks dėmesys naujam modeliui reiškia viena – „Lexus“ iš jo tikisi labai daug.
Ar šie lūkesčiai gali išsipildyti, lrytas.lt patikrino Prancūzijos pietuose surengtuose naujojo „Lexus NX 200t“ bandymuose.
Naująjį „Lexus“ visureigį su kitokiu, hibridiniu, motoru jau teko išbandyti kiek anksčiau, per „Metų automobilio 2015“ bandymus.
Atrodytų, kas čia tokio – skirtingas variklis. Tačiau abi automobilio versijos kelyje elgiasi stebinančiai skirtingai. Hibridinis modelis su 197 AG sistema labiausiai tinka ramiam vairuotojui, mėgstančiam tyliai riedėti senamiesčio gatvėmis ir apskritai praleidžiančiam daugiau laiko mieste.
„Tiuningas“ iš gamyklos
„Lexus NX 200t“ charakteris visiškai kitoks. Jau nuo gana žemų variklio sūkių (1650 Nm) jaučiasi didesnė trauka ir greitesnė reakcija į akceleratoriaus spustelėjimą.
NX 200t varomas 2 litrų darbo tūrio, 4 cilindrų 238 AG varikliu su turbina ir 4/2/1 tipo išmetimo sistema, paprastai montuojama tik automobilių tobulinimo dirbtuvėse, o jo maksimalus sukimo momentas siekia solidžius 350 Nm.
Tuo tarpu NX 300h varo 2,5 l darbo tūrio variklis, turintis 155AG ir 210 Nm esant 4200-4400 aps/min., o esant žemesniems sūkiams automobiliui galios suteikia 143 AG elektrinis motoras.
Dėl to hibridinis modelis elgiasi labai švelniai ir tolygiai, o turbobenzininė versija gerokai gyvesnė ir greitesnė.
Iš vietos automobilis pajuda greitai ir guviai, o iki 100 km įsibėgėja per 7,1 sek. (7,3 sek, jei versija tik su priekiniais varančiais ratais), nors ir jaučiasi, kad varikliui tenka patempti gana didelį kompaktiško visureigio svorį.
Posūkių išbandymas
„Lexus“ inžinieriai padirbėjo ir su važiuokle. Paprastai japoniški modeliai nuo trijų vokiškų „premium“ markių išsiskiria minkštesne važiuokle, bet NX ir siauruose kalnų kelių posūkiuose laikėsi stabiliai ir praktiškai nesvyravo į šonus.
Kad tai yra visureigis, o ne sportinis automobilis, labiau pasijuto tik ilguose posūkiuose, kur visos vairavimo pagalbos sistemos įsitempdavo, laikydamos automobilio priekį nuo slydimo. Bet tai nieko keisto, turint galvoje, kad net 59 proc. NX svorio tenka priekinei automobilio ašiai.
Jei norisi išnaudoti visą automobilio dinamiką, verčiau pačiam junginėti pavaras svirtelėmis už vairo, nes nauja šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė veikia kiek neprognozuojamai. Važiuojant dinamiškiau ir varikliui sukantis apie 6 tūkst. aps/min. ji perjungė pavaras esant vis skirtingiems variklio sūkiams.
Trys ir vienas kitoks
Pagrindiniai „Lexus NX“ konkurentai – mažiausi kitų „premium“ automobilių gamintojų modeliai BMW X1, „Audi Q3“ ir „Mercedes-Benz GLA“, bet mažasis „Lexus“ miesto visureigis visai nepanašus į vokišką trijulę.
„Lexus“ kūrėjai nepabijojo nestandartinių sprendimų, kurie vieniems patinka, kitiems galbūt ne, bet aiškiai išskiria NX iš vis gausėjančios miesto visureigių masės.
Origamį primenantis kėbulas, atskirti dienos žibintai, milžiniškos tinklinės „F Sport“ priekinės grotelės ir aštraus dizaino ratlankiai greičiausiai ir po keleto metų atrodys stilingai ir naujai.
Be to, tai vienas iš nedaugelio automobilių, kuriems tikrai tinka sidabrinės spalvos dažai. Blizgus šaltas spindesys tik pabrėžia aštrias linijas.
Kovą dėl dėmesio jau laimėjo
Ryškus, gausus detalių stilius matomas ir automobilio salone, ypač „F Sport“ versijoje. Siauros sportinės sėdynės gerai apkabina kūną, o nedidelis vairas tiksliai reaguoja į pasukimus.
NX 200t variklio garso salone beveik negirdėti, bet jei norisi, galima spustelėti mygtuką ir „Mark Levinson“ kolonėlių skleidžiamą muziką paįvairinti dirbtiniu variklio garsu.
Ir taip, japonai savo naujausią visureigį pavadino riebaus rusiško keiksmažodžio trumpiniu.
Tiesa, pats gamintojas aiškina, kad N raidė pavadinime reiškia „nimble“ (liet. – „vikrus“), o X žymi visais ratais varomą modelį.
Bet turint galvoje, kiek gamintojai įdeda pastangų analizuodami naujo modelio pavadinimą, vargu ar „Lexus“, pardavinėjanti naują modelį ir Rusijoje, nepasidomėjo, ką šis pavadinimas reikš.
Kaip bebūtų, Rytų šalyse tai tik pradžiugino „Lexus“ pardavėjus – pikantiškas pavadinimas priviliojo provokuoti mėgstančius pirkėjus.
Lietuviai taip pat nepasikuklino – NX300h yra geriausiai parduodamas hibridinis „premium“ segmento modelis mūsų šalyje šįmet, o 200t užpildė nišą, kuri ilgai buvo atvira tik automobilių tobulinimo dirbtuvėms.
„Lexus NX 200t“ skaičiai: Bazinė kaina: 43 tūkst. 949 eur.
Variklis: 1998 cm3 238 AG benzininis.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 7,1 sek.
Didžiausias greitis: 200 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 7,9 l/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4630/1845/1645
Ratų bazė, mm.: 2660
Bagažinės talpa, l.: 500-1545
Svoris: 1735 kg.
Gamybos vieta: Miyawaka, Japonija.