Kad nereikėtų nurodinėti antrajai pusei, daugelis automobilių gamintojų jau sukūrė valdymo balsu sistemas.
Bėda ta, kad dauguma jų nesupranta, ką angliškai bando išmurmėti lietuvio laužomas liežuvis.
Todėl po poros bandymų nustatyti navigaciją į Kauną ir gavus maršrutą į Čekoniškes norisi užmiršti apie tokios „pagalbos“ egzistavimą – paprasčiau viską susirasti senu geru rankiniu būdu.
Išmoko klausytis
Bet ne be reikalo pasakojimą apie atnaujintą „Ford Focus“ pradėjau būtent nuo šios funkcijos.
„Ford“ kartu su „Microsoft“ pavyko pasiekti tai, kuo kol kas negali pasigirti joks kitas gamintojas, ir išmokyti automobilį suprasti ne vien literatūrinę anglų kalbą, bet ir keisčiausių akcentų iškraipytus žodžius.
Naujos kartos komunikacijos modulis „Sync 2“ per bandymą nepadarė nė vienos klaidos, kalbinamas nepersistengiant taisyklingai tarti žodžių.
„Plei jū tū“ – grotuve įsijungė U2 grupės dainų sąrašas ir be papildomų klausimų ėmė skambėti muzika. Jei daina nepatiko – trumpas „nekst“ ir grotuvas perjungė kitą dainą.
Naujoji „Ford“ sistema atpažįsta apie 10 tūkst. komandų ir gali net skaityti trumpąsias žinutes. Su anglų kalbos žodžiais ji puikiai susitvarkė – žinutės tekstas skambėjo aiškiai, sklandžiai ir gana „žmogiškai“.
Tiesa, lietuvių kalba buvo kietesnis riešutėlis, tačiau „Ford“ pasiryžę per keletą metų išmokyti „Sync“ visų valstybių, kur tik parduoda automobilius, kalbų.
Dar viena erdvė sistemos tobulinimui – junglumas su „Apple“ produkcija. Nors ji sėkmingai ir greitai susijungė „Bluetooth“ ryšiu su „iPhone“, komandomis nepavyko prisiprašyti, kad automobilis kam nors paskambintų ar perskaitytų žinutę.
Visos kitos komandos veikė stebėtinai tiksliai ir jei anksčiau maniau, kad valdymo balsu funkcija automobilyje yra visiškai nereikalinga, turiu pripažinti, kad praleidus dieną prie „Focus“ vairo nebesinorėjo liestis nei prie klimato, nei prie navigacijos valdymo mygtukų – balsu viską reguliuoti buvo keistai paprasta ir patogu.
Gamintojas saloną apvalė ir nuo gausybės kitų atskirų mygtukų.
Meniu po kapotu
„Ford“ nepamiršo patalpinti naujienų ir po naujos formos kapotu. Atnaujintas „Focus“ gavo du naujus 1,5 litro darbo tūrio variklius – „EcoBoost“ šeimos benzininį ir TDCi dyzelinį.
Benzininė naujiena turi dvi modifikacijas, 150 ir 182 AG, o dyzelinis variklis pasiekia 120 AG. Daugiau galios gavo ir 2 litrų dyzelinis variklis, jo galia kilstelėta iki 150 AG.
Pridėjus juos prie buvusiųjų, „Focus“ pasirinkimų „meniu“ atsirado net 12 skirtingos galios variklių. Paprastai gamintojai apsiriboja dvigubai mažesniu skaičiumi.
Bet iš aštuonių, po visą pasaulį išsibarsčiusių „Ford“ gamyklų kas pusantros minutės išrieda po naują „fokusą“, todėl investicijos į variklius gamintojui neabejotinai atsiperka.
Galingiausias dyzelis dirba tyliai ir guviai reaguoja į greičio pedalo spustelėjimą, bet vis tik maloniausias pasirinkimas dinamikos gerbėjams – naujasis 182 AG „EcoBoost“.
Keturių cilindrų variklis su kumščio dydžio turbina maksimalų 240 Nm sukimo momentą pasiekia vos prie 1600 aps./min., todėl net važiuojant mažu greičiu nesijaučia jokio galios trūkumo.
Daugiau elektronikos
„Focus“ įrangos sąrašą papildė ir keletas naujų vairavimo pagalbos sistemų.
Automatinė statymo sistema gali padėti automobilį pastatyti ne tik greta bortelio, bet ir įridenti automobilį galu, tačiau vairuotojui reikia galvoti ir savo galva.
Paprastai automobilių parkavimo sistemos užfiksuoja tik labai erdvias vietas, gerokai didesnes, nei pasirinktų vairuotojas, tačiau „Ford“ sistema atkakli – ji keletą kartų pasiūlė tokias vietas, kad pastačius mašiną nepavyktų nė durelių praverti.
Tačiau išsirinkus tinkamą vietą ji tiksliai nurodė, kiek galima pavažiuoti pirmyn, ir kiek atgal, kad pavyktų minimaliais tarpais išlaviruoti tarp kitų automobilių.
Gamintojas pridėjo ir dvi sistemas, įspėjančias, jei išvažiuojant iš stovėjimo vietos yra pavojus kliudyti kitą automobilį, taip pat automatinį stabdymą, veikiantį iki 50 km/val, adaptyvią greičio palaikymo sistemą, su kuria galima nusistatyti atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ir dar daugiau sistemų, kurias turi praktiškai visi nauji modeliai.
Čia ir yra didžiausias sunkumas „fokusui“. Vidutinio dydžio hečbekų rinkoje verda didžiulė konkurencija – į tuos pačius pirkėjus taikosi „Volkswagen Golf“, „Honda Civic“, „Nissan Pulsar“, „Opel Astra“, „Peugeot 308“ ir dar daugiau modelių. Bet „Ford“ ne be reikalo per 17 metų pardavė jau daugiau nei 12 mln. „Focus“.
„Ford Focus“ skaičiai:
Bazinė kaina: 13 tūkst. 65 eur. (1,6 l. 85 AG versija)
Variklis: 1997 cm3 150 AG dyzelinis.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 8,8 sek.
Didžiausias greitis: 212 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 4 l/100 km.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4358/1823/1484
Ratų bazė, mm.: 2648
Bagažinės talpa, l.: 277-1062
Svoris: 1415 kg.
Gamybos vieta: Saarlouis, Vokietija