Abu šie variantai kainuoja panašiai. „Bentley“ atstovai Baltijos šalims „Bentley Riga“ į Vilnių trumpiems bandymams atgabeno tris prabangius modelius – sportiškąjį „Continental GT W12“, elegantiškąjį „Flying Spur“ ir brangiausią bei naujausią modelį „Mulsanne Speed“.
Jei netikėtai rastumėte savo banko sąskaitoje beveik pusę milijono eurų, tikriausiai rinktumėtės būstą ar kokią rimtą investiciją.
Bet „Bentley“ atstovai ir neslepia, kad už loterijose laimėtus pinigus prabangių automobilių lietuviai neperka. Naujas „Bentley“ paprastai būna ne pirmas prabangus automobilis šeimos garaže ir dera prie šeimininko būsto bei darbo.
Trys skoniai
Trys bandymams atgabenti modeliai atspindėjo ryškiausias „Bentley“ modelių gamos kryptis.
230 tūkst. 263 eurus kainuojantis „Continental GT W12“ – didžiuliu 590 AG 6 litrų darbo tūrio W12 varikliu su dviguba turbina varomas sportiškiausias įmonės modelis.
250 tūkst. 766 eurais įkainotas „Flying Spur“, varomas dar galingesne, 625 AG, 6 litrų darbo tūrio W12 „twin turbo“ variklio versija, sujungė iš „Continental GT“ paveldėtą sportiškumą ir sedano patogumą.
Tačiau pats įdomiausias – brangiausias ir naujausias „Bentley“ kūrinys, 407 tūkst 966 eurus kainuojantis prabangus limuzino klasės sedanas „Mulsanne Speed“. Pernai pristatyta „Bentley Mulsanne“ versija varoma 530 AG 6,75 litro darbo tūrio V8 formos varikliu, pasižyminčiu tiesiog neįtikėtinu sukimo momentu.
Jis siekia beprotiškus 1100 Nm esant vos 1750 aps/min ir išlieka stabilus iki kol variklis pasiekia 4200 aps/min.
Tai reiškia, kad 5,58 metrų ilgio (pusmetriu ilgesnis už 7 serijos BMW), 2760 kg sveriantis galiniais ratais varomas gigantas iki 100 km/val įsibėgėja vos per 4,8 sekundes.
Realybėje šie skaičiai sukuria visiškai kitokį galios ir greičio pojūtį, nei įprasti, gerokai lengvesni sportiniai automobiliai. Spustelėjus akceleratorių aiškiai juntamas stiprus postūmis iš nugaros ir pasigirsta solidus variklio riaumojimas.
Tačiau reikia nepamiršti žvilgtelėti į spidometrą, kad neviršytumėte leistino greičio – jo pojūtis didžiuliame limuzine visiškai pranyksta.
Nepaisant automobilio galios, „Mulsanne Speed“ yra dedikuotas prabangai. Klasikiniu stiliumi įrengtas salonas gausiai puoštas oda, natūraliu medžiu bei prabangos detalėmis, būdingomis tik paties aukščiausio lygio automobiliams.
Pavyzdžiui, tarp galinių sėdynių paslėptas šampano šaldytuvas, papildytas pagal užsakymą pagamintomis krištolo taurėmis už 9,6 tūkst. eurų. Arba elektrinės juodo, visiškai nepermatomo audinio užuolaidėlės už 6 tūkst eurų ir net du derantys skėčiai už 180 eurų.
Automobilis taip pat aprūpintas „Wi-Fi“ ryšio stotele, aukščiausio lygio muzikine sistema ir televizija, kurios kanalus gale sėdintys keleiviai gali junginėti pridėtu distanciniu pultu. Kiek keistesnis automobilio priedas – tik lengvo plastiko neišmanus mobilusis telefonas.
Priderina prie gyvenimo būdo
„Tai galbūt nėra patys technologiškai pažangiausi automobiliai, bet pirkėjai renkasi „Bentley“ dėl abejonių nekeliančio prabangos pojūčio. Pavyzdžiui, pirkdami S klasės „Mercedes-Benz“ eisite į tą patį saloną ir važiuosite į tą patį servisą, kaip ir krovininių autobusiukų vairuotojai, o „Bentley“ salonas – kaip dizainerio parduotuvė“, – sakė „Bentley Riga“ pardavimo vadovas Peteris Spredzis.
„Bentley“ atstovas neslėpė – šių automobilių niekas neperka už loterijoje laimėtus ar sunkiai sutaupytus pinigus. Juos perkančių garažuose paprastai jau stovi ne vienas aukštos klasės automobilis, kaip „Audi“ ar „Mercedes-Benz“, o „Bentley“ paprastai būna dar vienas priedas prie ir taip prabanga persmelkto savininkų gyvenimo būdo.
Pasak jo, didžioji dalis prabangių britiškų automobilių pirkėjų – vyrai. Jie sudaro apie 85 proc. klientų Baltijos šalyse. Dauguma jų – sėkmingi verslininkai, naudojantys automobilį savo statusui pabrėžti.
„Šiuo požiūriu Lietuva panašesnė į Latviją – čia žmonės mėgsta prabangius automobilius. Estai panašesni į suomius, jie labiau linkę neviešinti savo turtinės padėties.
Dauguma pirkėjų yra savarankiški verslininkai, perkantys automobilį už „jaunus pinigus“. Vadinamųjų „senųjų pinigų“ – iš kartos į kartą perduodamo turto, iš senelių paveldėto šeimos verslo, paplitusio Vakarų Europoje, Baltijos šalyse nėra, todėl „Bentley“ renkasi kiek vyresni žmonės, vertinantys klasiką ir pagalvojantys apie išliekamąją vertę“, – aiškino P.Spredzis.