Prieš šešerius metus susitikę bendraminčiai tikėjo, kad Lietuvos vardas pasaulyje gali būti garsinamas ne tik prizines vietas užimančių lenktynininkų, bet ir kaip vieta, kur profesionalūs inžinieriai ruošia sportinius automobilius varžyboms.
Taip prieš šešis metus atsirado „Martin Sport“ ženklas, po kuriuo pradėta formuoti lietuviška sporto bazė, kur iš pagrindų būtų ruošiami automobiliai lenktynėms, gaminamos jų dalys.
Sportininkai M.Samuitis ir R.Šaučikovas patikino, kad mažais žingsniais judama tikslo link.
2009 m. lenktynininkai, pritaikydami automobilį „Honda Civic Type R“ sportui bei su juo užimdami aukštas prizines vietas, pasitikrino, ar gali imtis ir didesnių projektų. Tačiau jų teigimu, gamybos plėtrą, kiek pristabdė finansai.
„Noro bei komandą, kurį galėtų įgyvendinti idėjas, turėjome. Trūko patikimo investuotojo, strateginio partnerio. Reikėjo susikurti darbo sąlygas, bazę, kur idėjos virstų realybe. Tris metus ieškojome investuotojo.
2014 metais mūsų idėja patikėjo bei pamatė, kad kalbos paremtos darbais, moderniausia autovežių gamykla Baltijos šalyse „Rimo“. Suvienijome verslo ir sporto pajėgas bei gavome puikų rezultatą“, – kalbėjo R.Šaučikovas.
M.Samuitis antrino savo šturmanui, rodydamas patalpas Kauno rajone, kur šiuo metu komanda laikinai yra įsikūrusi ir ruošiami „Wellman Rally Team“ komandos automobiliai įvairioms varžyboms.
Pasak jo, šiose patalpose su automobiliu „Martin Sport" technikai, inžinieriai gali daryti visus darbus, išskyrus kėbulo dažymą.
„Šiandien turime tikrai plačias galimybes. Galime naudotis patogia „Rimo“ infrastruktūra, įvairiais gamybai reikalingais įrankiais kaip pavyzdžiui, metalo liejimo įranga ar moderniomis staklėmis.
Tačiau susiduriame su paradoksu – nuostolinga yra ruošti vieną automobilį. Čia yra „mini“ gamykla, kurioje veikia tie patys gamybiniai principai – kuo didesnį kiekį gamini detalių, tuo labiau atsiperka kaštai.
Tad šiuo metu neturint iš šalies papildomų užsakymų, toliau mokomės bei tobulinamės viską gaminti aukščiausiame lygyje ir, žinoma, dedame dideles pastangas, kad išplauktume į platesnius vandenis“, – sakė M.Samuitis.
M.Samuitis ir R.Šaučikovas kol kas neteikia paslaugų užsienio šalių lenktynininkams, tačiau net neabejoja, kad yra pajėgūs konkuruoti užsienio rinkose.
„Lietuvos rinkoje paklausa tokioms paslaugoms dar yra nedidelė, o užsienyje – nemaža. Tačiau ten ir reikalavimai yra gerokai didesni.
Reikia labai daug investuoti, kad tavimi patikėtų. Ilgus metus stebėjome, kaip dirba užsienio sportinių automobilių gamintojai ir galiu teigti, kad lietuviai nenusileidžia jiems. Priešingai, dirba kruopščiau, atidžiau.
Lietuvoje egzistuoja bendrovių, kuriuos nenuvylė tiek savo produkcija, tiek paslaugų kokybe, ir apjungus visus geriausius į vieną visumą, tikrai galime konkuruoti su pasaulio geriausiais, o profesionaliems užsienio sportininkams – pasiūlyti platų, kokybišką paslaugų spektrą“, – sakė M.Samuitis.
Lenktynininkas taip pat atskleidė, kad netrukus komandos boksus pasieks naujas pirkinys – R2 klasės automobilis.
Pasak jo, šis automobilis nebus gaminamas iš pagrindų, o tik surinktas „Martin Sport“ inžinierių Kaune. Tada jis bus skirtas jaunimo ugdymui, skatinimui dalyvauti tarptautinėse varžybos.