„Apple“ pristatė net laikrodį, dėl kurio milijonai žmonių eina iš proto.
Dabar atėjo eilė ir elektriniams „iCar“ automobiliams.
Darosi vis aiškiau, jog „Apple“ planuose jau ryškėja „iCar“ kontūrai. „Wall Street Journal“ bendrovei artimas šaltinis pranešė, kad keli šimtai žmonių jau dirba su „Apple“ kuriamu elektra varomu vienatūriu.
Pagaminti automobilį norėjo ir anapilin išėjęs „Apple“ vadovas Steve’as Jobsas, o dabartinis įmonės vadovas Timas Cookas dar praėjusiais metais užsiminė, kad kompanija kuria kai ką, apie ką niekas nežino.
Gali būti, kad „Apple" tik tobulina savo automobilių multimedijos sistemą „Car Play“, tačiau Silicio slėnyje neabejojama, kad užmojai kur kas didesni.
Sąraše – garsios pavardės
Pastaruoju metu elektronikos gamintoja savo darbuotojų gretas papildė itin garsiais automobilių specialistais. Jų komandai vadovauja „iPod“ ir „iPhone“ kūrėjas Steve’as Zadesky, anksčiau dirbęs „Ford“ inžinieriumi.
Vasario mėnesio viduryje „Apple“ pasamdė „Mercedes-Benz" tyrimų ir plėtros skyriaus vadovą Johanną Jungwirthą, „Tesla Motors“ inžinierių Davidą Nelsoną, saugos diržų bei automobilinių aplinkos stebėjimo sistemų gamintojo „Autoliv“ produktų vadovą Robertą Goughą ir dar bemaž pusšimtį įvairiose automobilių bei jų dalių gamybos įmonėse dirbusių žmonių.
Tarp jų yra keletas baterijų bei elektrinių variklių ekspertų, bet nė vieno vidaus degimo variklių specialisto. Tad neabejojama, kad „Apple“ automobilis bus varomas elektra.
Be to, greičiausiai jie bus autonominiai – be vairuotojų. JAV gyventojai jau pastebėjo įvairiose valstijose važinėjančius „Apple“ priklausančius vienatūrius su į visas puses nukreiptomis kameromis, įtaisytomis ant stogo.
Svarsto apie dizainą
Kokių pokyčių automobilių rinkoje galima tikėtis? „Google“ jau žengė pirmąjį žingsnį sukūrusi mažytį juokingos išvaizdos save vairuojantį automobilį.
Projekto vadovas Chrisas Urmsonas atskleidė, kad „Google“ autonominiai automobiliai, neturintys nei vairo, nei pedalų, gali būti pasiūlyti 2017–2020 metais.
Tačiau „Apple“ padėtis geresnė. Stilingais kompiuteriais ir grotuvais išgarsėjusią įmonę žmonės sieja su mada, stiliumi ir aukštu gyvenimo lygiu, todėl prie obuoliu paženklintų automobilių greičiausiai nusidriektų ne mažesnė eilė nei prie naujo „iPhone“ modelio.
Dar vienas laukiamo „Apple“ automobilio koziris – dizainas.
Tradicinių mašinų gamintojai paprastai vengia itin drąsių dizaino sprendimų.
Netikėtomis formomis paprastai nustebina tik brangiausi automobiliai, kuriuos įpirkti gali vienas kitas.
Išskirtiniu dizainu garsėjanti „Apple“ neabejotinai pasistengs, kad jos gaminys išsiskirtų iš bendro srauto.
Technologijos neberūpi
Tiesa, elektronikos gamintojas negalės pasigirti per dešimtmečius ištobulintomis technologijomis ir saugumo sistemomis. Bet, kaip parodė automobilių rinkos tyrimų agentūros NADA 2014-aisiais atlikta vairuotojų apklausa, tai vairuotojams nebesvarbu.
Daugiausia reikšmės vairuotojai teikia automobilio kokybei ir patikimumui – tai pasirodė labai svarbu 49 proc. respondentų. Po trečdalį apklaustųjų atsakė, kad jiems labai svarbios eksploatavimo išlaidos, degalų suvartojimas ir dizainas.
Technologijoms vairuotojai teikė mažiausiai reikšmės – tai labai svarbu pasirodė vos 17 proc. apklausos dalyvių.
Automobilių reikšmė visuomenei negrįžtamai keičiasi. Transporto priemonėse mechaniniai sprendimai turi vis mažiau reikšmės, o jų vietą užima tik specialistams suprantama elektronika.
Todėl „Apple“ žingsnis į automobilių rinką yra natūralesnis, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.