Informacija bus dalijamasi debesijos tinkle. Bandomųjų automobilių parkui prasiplėtus nuo maždaug 50 iki 1000 automobilių, projektas sparčiai juda į priekį tikslo link – technologija taps prieinama klientams jau po kelerių metų.
„Kuo daugiau informacijos galime pasidalyti kelyje, tuo mažiau netikėtumų mūsų laukia. O kai vairuojate, netikėtumai yra mažiausia, ko norite“, – sakė Erikas Israelssonas, „Volvo Cars“ suderintų pažangiųjų transporto sistemų projekto vadovas.
„Atsižvelgdami į tai, sukūrėme perspėjimo apie slidų kelią sistemą, kuri perspėja vairuotojus apie ledu padengtus kelio ruožus bei padeda efektyviau pasirūpinti kelių priežiūra žiemą.
Mes taip pat planuojame sumontuoti avarinių žibintų įspėjimą, kuris aptiks kitą transporto priemonę toje pačioje zonoje, kuri yra įjungusi avarinius žibintus. Šios dvi funkcijos suteikia puikią platformą kurti papildomas saugumo funkcijas. Ir tai – tik pradžia“, – pasakojo jis.
Projektas artėja prie pabaigos
Mokslinis tyrimas artėja prie realaus įgyvendinimo: technologija jau sukurta, beliko pradėti bandymo ir patvirtinimo etapą.
Per jį „Volvo Cars“ ne tik 20 kartų padidins bandomųjų automobilių parką, bet ir išplės bandymų zoną, įtraukdama du didelius Skandinavijos miestus – Geteborgą ir Oslą. Kartu šios priemonės padės geriau suprasti, kaip veiks sistema realiomis eismo sąlygomis žiemą.
Įspėjimo apie slidų kelią sistema taip pat siunčia informaciją apie ledu padengtus kelio ruožus kelių prižiūrėtojams.
Tai yra papildoma informacija, gaunama kartu su kelių matavimo stočių siunčiamais duomenimis. Šie duomenys gali padėti kelių prižiūrėtojams ir jų rangovams geriau planuoti ir vykdyti kelių priežiūrą žiemą bei greitai išspręsti problemas, susijusias su besikeičiančiomis sąlygomis.
Be to, Norvegijos viešųjų kelių administracija atliks nepriklausomą sistemos vertinimą, kad nustatytų papildomus duomenų panaudojimo būdus, kurie dar labiau padėtų prižiūrėti kelius žiemos sezonu.
Ambicinga ryšio palaikymo strategija
Įspėjimų apie įjungtus avarinius žibintus ir apie slidų kelią sistemos yra tik pirmosios saugumo funkcijos „Volvo“ debesyje. Modernaus ryšio per mobilųjį tinklą sukūrimas yra bendrovės tikslo pasiūlyti klientams tobulai veikiantį ryšį dalis.
„Ateityje padidinsime svarbios informacijos tarp transporto priemonių mainų mastą, taip pat padidinsime transporto priemonių skaičių ir išplėsime infrastruktūrą, – sakė E.Israelssonas.
– Šioje srityje yra labai daug galimybių tobulėti: mes kalbame apie eismo saugumą, patogesnį vairavimą, geresnį eismo srautą ir pan“.
„Minėtosios funkcijos priartina mus prie mūsų saugumo vizijos, kad iki 2020 m. naujame „Volvo“ automobilyje nežus ir nebus rimtai sužalotas nei vienas žmogus. Tai taip pat yra dar vienas būdas, kaip filosofija „Sukurta galvojant apie jus“ pagerina vairavimo procesą“, – tvirtino jis.