Bendrovės „Dotnuvos projektai“ serviso vadovas Gediminas Čepas primena: traktorių ir lengvųjų automobilių priežiūra šaltuoju sezonu gerokai skiriasi. Be to, traktoriais, kaip ir kitomis transporto priemonėmis, pasirūpinti nevėlu ir palyginti šiltą gruodį.
Serviso vadovas pateikia dešimt svarbiausių patarimų traktorių šeimininkams žiemos sezonu:
1. Reikėtų pilti žiemai skirtus degalus. Traktoriaus variklį lengviau užvesti, jei naudojami sezoniniai degalai. Šiuo požiūriu geriausias yra vadinamasis arktinis dyzelinas, kuriame esantys parafinai yra suskaidyti specialiais priedais.
2. Būtina pasikeisti visus kuro filtrus. Kuro filtruose kaupiasi ne tik įvairios kietosios dalelės, bet ir bake buvęs vanduo, o prasidėjus šalčiams tokie filtrai užšąla. Vandeniui užšalus, kuras niekaip nepateks į variklį. Todėl filtrų pakeitimas prieš šaltąjį sezoną – neatidėliotina bei privaloma procedūra.
3. Prieš šaltąjį sezoną patartina pasirinkti mažesnio klampumo variklio alyvą. Kai tepalai skystesni, starteriui lengviau sukti variklį.
4. Pravartu patikrinti aušinimo skysčio užšalimo temperatūrą. Aušinimo skystį daugumą gamintojų rekomenduoja keisti kas dvejus metus. Jei skystis keistas senokai, reikėtų jį pakeisti prieš šaltąjį sezoną arba bent pamatuoti užšalimo temperatūrą. Laiku nepakeitus aušinimo skysčio, jis gali užšalti.
5. Jei traktorius intensyviai eksploatuojamas visą žiemą, rekomenduojama sumontuoti variklio ir transmisijos pašildymo sistemą. Tai padės sumažinti degalų sąnaudas ir padės užkurti variklį. Be to, pašildžius transmisijos alyvą taupomi degalai, nes su šiltesne alyva pradedama greičiau važiuoti. Pailgėja ir hidraulikos siurblio naudojimo laikas.
6. Reikėtų neužmiršti pakeisti langų apiplovimo skystį neužšąlančiu žieminiu. Kuo gresia neveikianti langų apiplovimo sistema užšalus skysčiui, žino kiekvienas.
7. Patartina kasdien išleisti kondensatą iš pneumatinių stabdžių sistemos. Kondensatas šioje sistemoje šaltuoju sezonu gali užšalti. Tai pasijus stabdant: gali paaiškėti, kad traktoriaus priekaba stabdoma per menkai arba visai nestabdoma. Dėl to išauga avarinių situacijų tikimybė.
8. Reikia patikrinti, ar tolygiai stabdo galiniai traktoriaus ratai, ar stabdant įsijungia priekinis tiltas. Jei vienas ratas stabdo silpniau nei kitas, važiuojant dideliu greičiu stabdymo metu traktorių gali užmesti į tą šoną, kuriame stabdoma labiau. Toks nestabilumas gali baigtis avarija.
9. Naujos kartos traktorių varikliuose esanti taršos mažinimui skirta SCR sistema irgi reikalauja papildomos priežiūros. Nemažai traktorių savininkų kažkodėl įsitikinę, jog įmanoma apgauti sistemą ir vietoje deginių skysčio „AdBlue“ naudoti vandenyje ištirpintą karbamidą. Naudojant tokį tirpalą, užkalkėja traktoriaus katalizatorius.
10. Serviso specialistai pataria patikrinti akumuliatorių baterijų elektrolito lygį ir tankį. Tai reikia daryti kelis kartus per metus, o ypač - prieš šaltąjį sezoną. Elektrolito tankiui matuoti skirtą prietaisą patartina turėti kiekvienam traktoriaus šeimininkui. Akumuliatorius prieš šaltąjį sezoną būtina įkrauti.