Tačiau, ruošiant automobilį žiemai svarbu ne tik padangos, bet ir dar devyni dalykai, kuriuos būtinai turite patikrinti, pakeisti arba sutvarkyti prieš spustelėjant šalčiams.
Pamiršus juos žiemos pradžia gali būti labai nemaloni, todėl primename, ką reikia padaryti nelaukiant baisiausių šalčių.
Valytuvai
Ar prisimenate, kada keitėte valytuvų šluoteles? Daugelis klaidingai mano, kad valytuvų šluoteles reikia keisti tik tada, kai jos suplyšta, o jei pakeisti valytuvai po pusmečio ima prastai valyti, reiškia „įkišo šlamštą“.
Iš tiesų normalu valytuvų šluoteles keisti kas pusę metų, nes žiemą jas graužia druskos, o vasarą degina saulės spinduliai ir plonas gumos kraštelis ima eižėti.
Bent kartą per metus valytuvų šluoteles pakeisti būtina, o geriausia tai padaryti prieš žiemą, nes tamsiuoju metų periodu geras matomumas ypatingai svarbus.
Aušinimo skystis
Aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas 2-3 metus, bet jo lygį patikrinti reikia dažniau ir jei skysčio trūksta – papildyti.
Prieš žiemą būtinai įsitikinkite, kad aušinimo sistemoje supiltas šalčiui atsparus skystis. Tai ypač svarbu, jei automobilį pirkote šįmet ir po pirkimo nekeitėte aušinimo skysčio, nes negalite žinoti, ką naudojo buvęs savininkas.
Taip pat prisiminkite, ar per vasarą nepapildėte aušinimo sistemos vandeniu. Jei taip, skystį reikia keisti, nes šaldamas jis gali sugadinti žarnas, radiatorių ar net variklį.
Jei pastebite, kad skysčio dingsta daug ir dažnai, reiškia, kad aušinimo sistemoje yra skylė, pro kurią jis išteka, arba turite rimtų problemų su varikliu. Prieš žiemą šį gedimą būtinai suremontuokite.
Salono šildymo sistema
Pasivažinėję automobiliu ir gerai sušildę variklį patikrinkite šildymo sistemą. Palaipsniui didindami temperatūrą stebėkite, ar pučiamas oras šyla tolygiai, ar temperatūra nekyla per staigiai, ventiliatorius neskleidžia keistų garsų ir ar neima rasoti langai.
Dažniausia salono šildymo sistemos bėda – nešvarus salono filtras. Jį patariama keisti kasmet.
Taip pat tikrindami šildymo sistemą atkreipkite dėmesį į variklio temperatūrą. Jei ji ima šokinėti, greičiausiai kaltas termostatas, tačiau tiksliau gedimą turėtų nustatyti meistrai.
Slėgis padangose
Jei žiemines padangas pasikeitėte kai lauke buvo 10 laipsnių šilumos, temperatūrai svyruojant apie nulį slėgis jose bus gerokai sumažėjęs.
Būtinai jį patikrinkite ir pripūskite padangas tinkamai, nes nepakankamas slėgis padangose reiškia greitesnį jų dilimą šonuose ir didesnes degalų sąnaudas.
Langų būklė iš vidaus
Kai langai susitepa iš išorės, labai greitai pastebime, bet kad langai purvinasi ir iš vidaus, pagalvoja ne visi.
Langus iš vidaus patariama valyti bent kartą per mėnesį. Tam galite panaudoti specialias drėgnas servetėles ar langų skystį ir minkštą skudurėlį. Jei langų iš vidaus nevalėte ilgiau nei metus, nustebsite išvydę, koks nešvarumų sluoksnis ant jų buvo.
Langų gremžtukas ir šluotelė
Svarbiausia, kad jie automobilyje būtų dar prieš pirmąjį sniegą, nes tokiu metų laiku pasnigti ar pašalti gali bet kada.
Modelį galite išsirinkti pagal savo skonį, bet patogiausi gremžtukai su kelių tipų briaunomis – dantyta briauna padeda nugrandyti storesnį ledo sluoksnį, lygi – ploną šerkšną, o guminė – nubraukti nuo langų šlapią sniegą.
Spynelių, gumų sutepimas
Tam skirta speciali priemonė, kurią galite rasti degalinėse ar parduotuvėse, automobilių prekių skyriuose. Sutepę aplink dureles esančias gumas ir spyneles išvengsite jų užšalimo žiemą.
Bet naminių priemonių šiam tikslui bandyti neverta – nuo šalčio neapsaugos, nei vazelinas, nei aliejus, nei „WD40“ alyva.
Akumuliatorius
Jei praėjusią žiemą bent keletą kartų automobilį pavyko užvesti tik stumiant ar prijungus laidus nuo kaimyno automobilio, pasikeiskite akumuliatorių nelaukdami, kol vieną rytą vėl neužsivesite.
Jei anksčiau akumuliatorius nebuvo išsikrovęs dėl šalčio, jį galite patikrinti servise arba stebėti, kaip keičiasi automobilio elgesys temperatūrai krentant. Be to, jei žiemą neplanuojate niekur važiuoti bent savaitę, patariame akumuliatorių išsiimti ir parsinešti į šiltą patalpą.
Antikorozinis padengimas
Specialia danga, saugančia nuo rūdžių, geriausia pasirūpinti vasarą, kai sausa. Bet sausu oru, kelininkams dar nepradėjus barstyti druskos, papildomai apsaugoti automobilį galima ir rudenį.
Naudoti papildomą antikorozinę dangą mūsų šalyje patariama, nes visą žiemą keliai barstomi automobiliams stipriai kenkiančiu druskos ir smėlio mišiniu. Labai svarbu automobilį padengti dar prieš atsirandant rūdims, nes antikorozinės medžiagos užtepus ant rūdžių židinio tai nebepadės sustabdyti rūdžių plitimo.