Penki didžiausi žieminių padangų keitimo mitai ir klaidos

2014 m. spalio 28 d. 10:44
lrytas.lt
Vėstantys orai signalizuoja ne tik apie šiltesnių rūbų poreikį, tačiau primena ir tai, kad „apavą“ pakeisti teks ir automobiliams.
Daugiau nuotraukų (1)
Apsisprendimą dėl žieminių padangų dažnam vairuotojui apsunkina didelė jų įvairovė bei smarkiai svyruojančios kainos.
Likus porai savaičių iki padangų keitimo termino pabaigos, pateikiame 5 su šia sezonine prievole susijusias klaidas ir mitus, kurių išvengę sutaupysite laiko, energijos ir pinigų.
1. Tinkamas padangas gali išsirinkti tik vyrai?
Padangų keitimu rūpinasi ne tik stipriosios lyties atstovai – vis dažniau pastebima, kad į autoservisus ir specializuotas parduotuves drąsiai žengia ir moterys.
Tai ypač pastebima tuose autoservisuose ar autodalių parduotuvėse, kurie įsikūrę didesnėje prekybinėje teritorijoje, kur moterys užsuka apsipirkti šeimai. Tokiu atveju kelionę į vieną iš šių parduotuvių galima suderinti su kasdieniu maisto ar rūbų apsipirkimu.
„Pavyzdžiui, į mūsų saloną „Ogmios mieste“ užsuka nemažai moterų, galbūt todėl, kad čia jos dažnai atvažiuoja apsipirkti kitoms reikmėms. Užsukančios moterys dažnai žino, ko nori, o jei nėra užtikrintos, nesibodi paklausti konsultantų patarimų.
Moterys nebegalvoja, kad nuvažiavus į padangų parduotuvę ją apgaus, parduos brangiausias ir prasčiausias padangas“, – pastebėjimais apie klientes moteris dalijosi įmonės „Dagris“ direktorius Ričardas Židovainis.
Jis pasakojo, kad dažnas vyras, atėjęs į parduotuvę jau konkrečiai žino arba mano, kad žino, ko nori, o pasitaiko ir tokių, kurie tikina, jog žiguliai sėkmingai ir žiemą vasarinėmis padangomis važiuodavo, tad tų padangų keisti nė nereikia.
R.Židovainio teigimu, toks vyras kažkur nugirstą patarimą gins aršiau ir mažiau klausys, ką sako konsultantai.
„Tuo tarpu moterys žino daug, tačiau nevengia savo žinių palyginti ir su tuo, ką išgirsta atėjusios į parduotuvę“, – sakė jis.
Vis daugiau moterų užsuka ir į automobilių dalių parduotuvę „Juta“. Jos vadovas Dainius Kulionis pasakojo, kad vairuotojos ateina žinodamos įvairius padangų gamintojus, būna susipažinusios ir su naujausiais padangų testais.
„Ne viena mūsų klientė jau būna apsvarsčiusi, kokiomis sąlygomis bus važiuojama ir kokių padangų jai reikės, tad mes perkalbėti tikrai nesistengiame – išties neretai būna pasirinktas geriausias variantas“, – sakė D.Kulionis.
Stereotipą, kad padangos – vien vyrų rūpestis, neigė ir įmonės „Egzotika“ padalinio vadovas Marius Adomaitis. Jo teigimu, į parduotuvę užsukančios moterys yra apsiskaičiusios, o padangų jos ieško remdamosi tais pačiais kriterijais kaip ir vyrai – prioritetu laikomas saugumas, o vėliau jau deramasi dėl finansinių detalių.
2. Delsiama vasarines padangas pakeisti žieminėmis
Kaip ir kasmet, iki lapkričio 10 d. Kelių eismo taisyklės įpareigoja vasarines padangas pasikeisti žieminėmis. Tačiau vieni vairuotojai autoservise apsilanko vos prasidėjus kalendoriniam rudeniui, kiti delsia iki paskutinės minutės, teigdami, kad šiltu oru padangos dyla greičiau.
Kai kelio dangos temperatūra aukšta bei važiuojama nuvalytais keliais, dilimas šiek tiek suintensyvėja, tačiau tai aktualiau minkštos gumos padangų savininkams. Padangų specialistai vieningai tvirtina – dėmesį kreipkite ne tik į kalendorių, bet ir į termometro stulpelį.
„Vasarinės padangos efektyvios tik iki +7 C, temperatūrai nukritus žemiau, stipriai suprastėja stabdymo bei kitos savybės“, – perspėja R.Židovainis.
Jau dabar suskubti pasikeisti vasarines padangas į žiemines ragino ir D.Kulionis.
„Staiga atšalus orams ar iškritus pirmam sniegui vairuotojai staiga susizgrimba, kad padangos dar nepakeistos ir visi kartu užplūsta padangų parduotuves bei autoservisus. Kiek anksčiau pasikeitę padangas tikrai joms nepakenksite, o tik sutaupysite savo laiko“, – patarė jis.
3. Perkamos nežinomų gamintojų padangos
Ieškodami naujų žieminių padangų, vairuotojai pirmu kriterijumi nurodo padangų kokybę ir jų garantuojamą saugumą. Tačiau vienodai svariu argumentu tampa ir padangų kaina, ypač, kai ji svyruoja nuo 150 litų ir daugiau.
Būtent tada vairuotojai ima daryti kompromisus ir neretai renkasi visai negirdėtų gamintojų, tačiau itin pigias padangas. Lietuvos padangų prekybos lyderiai to daryti nepataria.
Jų teigimu, didieji gamintojai daugiau investuoja į tyrimus ir naujus produktus, tad renkantis jų padangas, mokama ne vien už gerą vardą. Visgi, nesant finansinių galimybių galima „išlošti“ renkantis ir vidutinės klasės gamintojus.
„Paskutiniai padangų testai rodo, kad mažiau žinomi, vidutinės klasės padangų gamintojai labai nežymiai nusileidžia didžiųjų padangų gamintojų kokybei, tad pasikonsultavus su pardavėjais galima įsigyti nelabai žinomų gamintojų, tačiau išties kokybiškų padangų – ir taip sutaupyti“, – pataria M.Adomaitis.
4. Įsigyjamos naudotos bei restauruotos žieminės padangos
Žemesne kaina vairuotojus kartais vilioja ir naudotų bei restauruotų padangų pardavėjai. Teoriškai, draudimų tokias padangas įsigyti nėra, tačiau privalu suvokti, kad neretai taupoma saugumo sąskaita.
M.Adomaičio teigimu, nauja, kad ir pigi padanga visada bus geresnė nei naudota.
„Pirkėjas nežino, kaip ir kur buvo su šiomis padangomis važiuojama, ar jos ne kreivos, ar gerai balansuojasi ir pan. Gal tokios padangos iš išorės ir atrodo gerai, tačiau nežinosi, ar nebuvo ji daug metų kažkur ant saulės ar sniego laikyta“, – pataria jis.
Jam antrino R.Židovainis. Pasak jo, dabar populiarėja dėvėtos padangos, atvežtos iš Norvegijos, anksčiau buvo populiarios padangos iš Vokietijos.
„Norvegui jos netinkamos, o lietuviui tiks? Nesąmonė, tokios padangos jau atitarnavo savo amžių“, – tegia R.Židovainis.
5. Su geromis padangomis vairavimo įgūdžiai mažiau svarbūs?
Tai, kad įsigijote geras ar brangias padangas dar nėra jų ilgaamžiškumo garantas. Padangų „gyvenimo trukmę“ lemia ir jūsų vairavimo įgūdžiai, ir pagal juos parinkta padangų rūšis.
M.Adomaitis prieš renkantis padangas pataria gerai pagalvoti, kur daugiausiai važiuojate, su kokiomis kliūtimis dažniausiai susiduriate.
„Prisiminkite praėjusią žiemą – kas jus labiausiai vargino, kokiose situacijose dažniausiai sunerimdavote ir pamąstydavote, kad jei padanga būtų buvusi kitokia, gal būtų buvę lengviau išvažiuoti, išlaviruoti. Tada keistųsi ir pasirinkimas – ar pirkti dygliuotą padangą, ar ne, ar minkšto mišinio, ar kietesnio“, – pataria specialistas.
Su tuo, kad naujomis padangomis agresyvaus vairavimo atstovai džiaugsis trumpiau, sutinka ir R.Židovainis. Jo teigimu, padangoms tikrai kenkia didesnis nei leistinas greitis, įtakos turi ir pajudėjimas iš vietos, vadinamasis padangų „deginimas“, greitis posūkio metu ir pan.
Prasčiau valomiems kaimo keliams jis rekomenduoja dygliuotas padangas, tačiau jei vairuotojas ketina žiemą vykti į Vakarus – Lenkiją, Vokietiją, Austriją, pavyzdžiui, slidinėti – tokiu atveju dygliuotų padangų rinktis nereikėtų.
D.Kulionis primena, kad atsisakę agresyvaus vairavimo būdo, ne tik prailginsite padangų eksploatavimo laiką, tačiau ir sutaupysite degalų išlaidų.
„Vairuotojas, kuris iš anksto numato, kad reikės atlikti manevrą, pavyzdžiui, stabdyti ar pasukti, jau nukėlęs koją nuo akceleratoriaus ir lėtai stabdydamas važiuoja saugiai, taupo degalus, stabdžių trinkeles ir padangas“, – priminė D.Kulionis.
žieminės padangosegzotikaDagris
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.